Alkaako vaihdevuodet jos ei ole kuukautisia, olen 25v
Lopetin ehkäisyn 3kk sitten, mulla ei ollut senkään aikana kuukautisia. Ja vieläkään ei ole kuukautisia, ei edes mitään pikku tuhrua.
Nyt ollut kuukausi pahoinvointia, mutta en ole raskaana, tänäänkin tein testin ja käytetään kortsua.
Kommentit (7)
Eivät ala, ellei sinulla ole jotain gynekologista sairautta, esim. monirakkulaisia munasarjoja. Suosittelen kääntymistä lääkärin puoleen.
Siinä voi mennä pitkäänkin ennen kuin hormonitoiminta palautuu normaaliin hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Ihmisestä riippuen 6 kk - 1 v. Mä en olis vielä huolissani. Voit käydä ehkäisyneuvolassa juttelemassa asiasta. Ja ei, sulla ei ala vaihdevuodet tollasen takia, anna keholle aikaa ja älä stressaa turhaan asian vuoksi.
Hoitaja kirjoitti:
Siinä voi mennä pitkäänkin ennen kuin hormonitoiminta palautuu normaaliin hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Ihmisestä riippuen 6 kk - 1 v. Mä en olis vielä huolissani. Voit käydä ehkäisyneuvolassa juttelemassa asiasta. Ja ei, sulla ei ala vaihdevuodet tollasen takia, anna keholle aikaa ja älä stressaa turhaan asian vuoksi.
Kiitos. Odottelen vielä sitten. Mistähän toi pahlinvointi voisi johtua?
Ja toisille tyypeille, olin varmasti hereillä, mutta kokemani muistinmenetys hävitti tiedot.
Jos kettu on käynyt kolossa niin voit olla raskaana ehkäisystä huolimatta. Tee testi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ala, ellei sinulla ole jotain gynekologista sairautta, esim. monirakkulaisia munasarjoja. Suosittelen kääntymistä lääkärin puoleen.
Ei kai monirakkulaiset munasarjat vaihdevuosia aiheuta? Pikemminkin toisinpäin - suurempi munasolureservi, myöhemmät vaihdevuodet.
AP 3kk on lyhyt aika. Voit käydä kyllä gynellä, mutta vaihdevuodet on sulla vielä todennäköisesti vuosikymmenien päässä. Tai olet raskaana.
AV-eukot, nuo kaikkien tieteenalojen erityisasiantuntijat, ovat puhuneet.
Jos olet hirveän rasvaton, sulla voi olla vaihdevuodet. Voi myös olla jokin perkeleellinen sairaus. Mene lääkäriin. Se on ainut järkevä ohje, minkä voi täältä saada.
Jäikö bilsantunnit koulussa väliin? Ei ala. Mene lääkäriin.