Apua! Miten saada omaa rauhaa. Kotona ei omaa huonetta.
Kirjoitin tossa äskön siitä kun en pääse Helsinkiin yksin. Lukekaa se eka. Eli oon hyvin käyttäytyvä 16v Tampereelta.
Tilanne on se, että asutaan kerrostalossa. 3 huonetta 79 neliöö. Jaan veljeni kanssa huoneen. Hän on samanikäinen ja soittaa kitaraa. Hän soittaa kitaraa lujaa joten joudun olemaan aina eri huoneessa eli olohuoneessa jossa on vanhempani. Mulla ei oo omaa tilas eikä rauhaa. Joskus tuntuu, että mut tukahdutetaan tällä läheisyydellä. Tää on kamalaa. En saa olla koskaan rauhassa. Mun äiti ei päästä mua mihinkään vaan pitää kotona vankina. Oon veljen kaa samalla luokalla ja samat kaverit. Veli on epäsosiaalinen ja ottanut aina vaan mun kaverit. Mitä teen tuntuu kuin happi loppuis😵
Kommentit (5)
Jos asutte kolmiossa, mene keittiöön tai vanhempiesi makuuhuoneeseen, kun vanhemmat ovat olohuoneessa.
Ymmärrän kyllä ihan täysin tilanteesi. Jaoin itse siskoni kanssa huoneen vielä varhaisteininä, ja joskus esim. luin kokeeseen saunan lauteella tai milloin mistäkin satuin hiljaisen paikan löytämään. Onhan se ikävää, että täytyy omaa rauhaa saadakseen lähteä pois omasta huoneesta, mutta ei voi mitään.
Minusta kodeissa pitäisi aina olla huone yksin olemista varten.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hanki lapsi niin saat oman kämpän. Anna se huostaan niin tadaa - sulla on myös oma rauha. Pieni vaivannäkö kannattaa. Sun vanhemmat on hoitanu homman aika viisaasti, eli ne vaan odottaa sitä että häivytte. Sun skittaa rämpyttävä luuseriveljes varmaan jää sinne loisimaan, mutta sä voit täyttää niitten odotukset.
Kai saat käydä esimerkiksi kirjastossa? Tai kävelyllä? Kavereiden luona?
Etkö ole lukenut Vauvan artikkeleita? Sehän on vaan ihanaa, kun perhe on lähellä, eikä ole ylimääräisiä neliöitä.
Lähe kävelylle. Tai eti kesätyöpaikka.