Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska temppu mieheltä, odotettavissa toki mutta silti pistää vihaksi. Raha- asiaa.

Vierailija
28.05.2019 |

Elämme erillämme, meillä on yksi lapsi. Mies on toistaiseksi maksanut puolet asumiskuluista minun ja lapsen kotiin minun tililleni.

Nyt lapsi täytti 18v, mies puolitti "vapaaehtoisen" elättämiskustannuksensaja laittoi sen lapsen tilille. Sanoo, että asunto on aivan liian iso kahdelle, kyllähän te yksiöönkin mahdutte joten hän maksaa sen mukaan.

Sanoin sitten että lapsen tilitä tulee sitten minun tililleni kuukaudessa sopiva summa vuokrasta, vedestä, sähköstä ja ruuista, ja mies kommentoi että "ai lapsen rahoja ryöstät".

Huhhuh. Taloudellisesti pärjäämme ihan hyvin pelkällä omalla palkallani, mutta jotenkin tässä on sellainen kiusanteon ja pahantahdon maku. Ehkä osasyynä on se, että lapsi valitsi kotona (ts. minun luonani ) asumisen sen sijaan että olisi hakenut opiskelupaikkaan isänsä läheltä.

Minä vuokraan kotiamme, mies on ostanut asunnon. Olemme molemmat työelämässä ja suurinpiirtein samapalkkaisia, keskituloisia. Taloudellista ahdinkoa ei onneksi ole kummallakaan.

Mitäs teen tässä tilanteessa? Otan osan miehen lapsen tilille maksamasta rahasta asumiseen ja kuuntelen " ai lapsen rahoja otat... " piruilua, maksan kaiken itse, otan avioeron kaikkine sählinkeineen vai jotain muuta?

Lapsi on onneksi täyspäinen ja on vakuuttunut siitä että kyllä me pärjätään ja tottakai isin hänen tililleen tulevista rahoista osa ohjataan asumiskuluihin. Ja vielä sanoi aika kivasti että hän ymmärtää miten kiukkuinen olen juuri nyt, ehkä keittiöveitset pitäisi piilottaa yöksi...? :D

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi hakea vanhemmiltaan koulutusavustusta, esim niin että etävanhempi laittaa rahan tilille ja lähivanhemman osuus on asuminen ja siihen liittyvä ylläpito.

On oikeustapaus, että oikeus on linjannut että asuminen kuuluu tähän, koska lukiolainen ei voi hankkia itse elatusta, ja opinnot ei ole mahdollisia jos ei ole asuntoa.

Eli ei mies voi ajatella, ettei asuminen kuulu enää hänelle.

Mutta lapsen on häneltä sitä haettava, että lastenvalvoja ja/tai lakimies.

Tai sitten samalla hakemuksella voi hakea opintotukea ja opintolainaa. Sehän se täysi-ikäisen opiskelijan elayus on.

Puhutaan lukiosta. Ei valmista ammattiin. Onneksi en ole lapsesi.

Niin? Lukiota koskee samat tuet kuin amistakin. Lukion jälkeen tai jopa ohessa voi mennä töihin, amiksessakin voi. Yliopistossakin voi, ei sekään aina ammattiin valmista. Pitäisikö lasta tukea vielä maisterivaiheessa mielestäsi?

Vierailija
42/43 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vain luuserit potkaisevat lapsen ulos heti 18 täytettyä. Ja laittavat pahan kiertämään. Mies voi tietysti ollakin huonoista oloista eikä tiedä paremmasta vanhemmuudesta.

Niinpä. Tässä on minusta selvin ero yhteiskuntaluokkien välillä. Koulutetut ja hyvin toimeentulevat vanhemmat huolehtivat lapsistaan aina lukion loppuun ja lähes aina avustavat opiskelujen loppuun.

Alemman sosiaaliluokkien vanhemmat antavat lapsen muuttaa pois kotoa jopa alle 18v ja miettivät tukien maksimointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi hakea vanhemmiltaan koulutusavustusta, esim niin että etävanhempi laittaa rahan tilille ja lähivanhemman osuus on asuminen ja siihen liittyvä ylläpito.

On oikeustapaus, että oikeus on linjannut että asuminen kuuluu tähän, koska lukiolainen ei voi hankkia itse elatusta, ja opinnot ei ole mahdollisia jos ei ole asuntoa.

Eli ei mies voi ajatella, ettei asuminen kuulu enää hänelle.

Mutta lapsen on häneltä sitä haettava, että lastenvalvoja ja/tai lakimies.

Tai sitten samalla hakemuksella voi hakea opintotukea ja opintolainaa. Sehän se täysi-ikäisen opiskelijan elayus on.

Puhutaan lukiosta. Ei valmista ammattiin. Onneksi en ole lapsesi.

Niin? Lukiota koskee samat tuet kuin amistakin. Lukion jälkeen tai jopa ohessa voi mennä töihin, amiksessakin voi. Yliopistossakin voi, ei sekään aina ammattiin valmista. Pitäisikö lasta tukea vielä maisterivaiheessa mielestäsi?

Kyllä minun vanhempani maksoivat minulle kuukausirahaa maisteritutkinnon loppuun saakka. En ymmärrä, miksi en samalla tavalla tukisi omia lapsiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi