Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska temppu mieheltä, odotettavissa toki mutta silti pistää vihaksi. Raha- asiaa.

Vierailija
28.05.2019 |

Elämme erillämme, meillä on yksi lapsi. Mies on toistaiseksi maksanut puolet asumiskuluista minun ja lapsen kotiin minun tililleni.

Nyt lapsi täytti 18v, mies puolitti "vapaaehtoisen" elättämiskustannuksensaja laittoi sen lapsen tilille. Sanoo, että asunto on aivan liian iso kahdelle, kyllähän te yksiöönkin mahdutte joten hän maksaa sen mukaan.

Sanoin sitten että lapsen tilitä tulee sitten minun tililleni kuukaudessa sopiva summa vuokrasta, vedestä, sähköstä ja ruuista, ja mies kommentoi että "ai lapsen rahoja ryöstät".

Huhhuh. Taloudellisesti pärjäämme ihan hyvin pelkällä omalla palkallani, mutta jotenkin tässä on sellainen kiusanteon ja pahantahdon maku. Ehkä osasyynä on se, että lapsi valitsi kotona (ts. minun luonani ) asumisen sen sijaan että olisi hakenut opiskelupaikkaan isänsä läheltä.

Minä vuokraan kotiamme, mies on ostanut asunnon. Olemme molemmat työelämässä ja suurinpiirtein samapalkkaisia, keskituloisia. Taloudellista ahdinkoa ei onneksi ole kummallakaan.

Mitäs teen tässä tilanteessa? Otan osan miehen lapsen tilille maksamasta rahasta asumiseen ja kuuntelen " ai lapsen rahoja otat... " piruilua, maksan kaiken itse, otan avioeron kaikkine sählinkeineen vai jotain muuta?

Lapsi on onneksi täyspäinen ja on vakuuttunut siitä että kyllä me pärjätään ja tottakai isin hänen tililleen tulevista rahoista osa ohjataan asumiskuluihin. Ja vielä sanoi aika kivasti että hän ymmärtää miten kiukkuinen olen juuri nyt, ehkä keittiöveitset pitäisi piilottaa yöksi...? :D

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno teillä on niin outoa etten osaa sanoa mitään.

Vierailija
2/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki ihan samoin, paitsi ettei tähänkään saakka ole maksanut kuin minimin. Lukiota on vielä vuosi jäljellä. Autokoulu käytävänä ja muutenkin kulutustaso huipussaan 18-vuotiaana.

Esikoisen kohdalla sama kuvio, eikä tokikaan avusta tätä millään tavoin opiskeluissa tai elämän alkuun. Kumma, miten helppoa on jättää oma jälkikasvunsa toisen vanhemman kontolle.

Ajattelin olla kutsumatta lakkiaisiin. Kustantakoon omat omalle suvulleen. Elätän itse lapseni. Kaipa karma palkitsee ansionsa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jo aikuinen

Isä on oikeassa

Itsenäistyköön

Vierailija
4/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja että suomalainen nainen on rahanahne loinen. 

Vierailija
5/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, miksi miehen kuuluisi maksaa sinun asumisesi?

Kait sinä maksat puolet hänen kuluistaan samalla lailla?

Hienoa että hän laittaa lapselle rahaa suoraan!

Vierailija
6/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex teki ihan samoin, paitsi ettei tähänkään saakka ole maksanut kuin minimin. Lukiota on vielä vuosi jäljellä. Autokoulu käytävänä ja muutenkin kulutustaso huipussaan 18-vuotiaana.

Esikoisen kohdalla sama kuvio, eikä tokikaan avusta tätä millään tavoin opiskeluissa tai elämän alkuun. Kumma, miten helppoa on jättää oma jälkikasvunsa toisen vanhemman kontolle.

Ajattelin olla kutsumatta lakkiaisiin. Kustantakoon omat omalle suvulleen. Elätän itse lapseni. Kaipa karma palkitsee ansionsa mukaan.

Lapsi tuossa henkisesti kärsii, ääliö! Niitä toisia juhlia ei tule ääliö!

Vierailija
7/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on voi voi.

Vierailija
8/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voisi vuokrata oman yksiön mihin kumpikin isä ja äiti antaa avustusta. Problem solved.

Vierailija
9/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö, miksi miehen kuuluisi maksaa sinun asumisesi?

Kait sinä maksat puolet hänen kuluistaan samalla lailla?

Hienoa että hän laittaa lapselle rahaa suoraan!

Ei maksa minun asumisestani, vaan noin puolet nykyisistä asumiskuluista minulle ja lapselleen. Eli noin puolet vuokrasta, vedestä, sähköstä ja ruoasta, hiukan alle puolet. Kaikki vaatteet, opiskelujutut, bussiliput, matkat, vakuutukset jne lapselle maksan minä. 

Vierailija
10/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on hyvä että EDES se lapsi on täysipäinen, kun sinä sitä et ainakaan ole.

Vierailija
11/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluutko mitalin?

Vierailija
12/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö äidin mielestäsi kustantaa ajokortin, asumisen, opintokulujen, ruuan, vaatteiden ja muun ylläpidon lisäksi myös miehen puolen sukulaisten kestitys? Nämä eivät muistaneet 18-vuotiasta edes kortilla, lahjasta puhumattakaan. Lapsi kärsi siitäkin. Äitikö tässä on suurin ääliö?

Vierailija
13/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voisi vuokrata oman yksiön mihin kumpikin isä ja äiti antaa avustusta. Problem solved.

Paitsi että kyseinen lapsi haluaa asua kotona :) Hänelle tämä asunto on Koti isolla Koolla. Parin vuoden päästä asia varmaankin muuttuu, mutta nyt lapsi on onnellinen ja asettunut täällä, opiskelupaikka ja kaverit ovat lähellä. 

ap

Vierailija
14/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla ajattelematta asiaa. Kusipäitä miehiä on ollut kautta aikojen. Jos pärjäätte, asiat ovat hyvin. Taloudellinen tilanne helpottuu pikku hiljaa, kun lapsi itsenäistyy ja muuttaa omilleen.

Itse katkaisisin välit mieheen. On lapsen asia, haluaako hän pitää tähän yhteyttä. Jos, niin hän voi hoitaa sen omatoimisesti.

Ole itse niin hyvä ja tukeva vanhempi, kuin kykenet, riippumatta toisesta vanhemmasta. Koita olla katkeroitumatta, vaikkei asetelma olekaan oikeudenmukainen.

Vierailija
15/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että suomalainen nainen on rahanahne loinen. 

Lapsensa hylkäävä mies on alhainen olio, joka ei ansaitse isän nimitystä.

Vierailija
16/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että kyseinen lapsi haluaa asua kotona :) Hänelle tämä asunto on Koti isolla Koolla. Parin vuoden päästä asia varmaankin muuttuu, mutta nyt lapsi on onnellinen ja asettunut täällä, opiskelupaikka ja kaverit ovat lähellä. 

ap

No jos sulle sopii että tämä täysi-ikäinen asuu luonasi, sen sijaan että nostaisi tukia omaan vuokra asuntoon, niin en näe ongelmaa. Se on oma valinta silloin se, ja silloin pitää olla tyytyväinen että isä kuitenkin tukee lasta suoraan rahallisesti. Sinun ja lapsen välinen sopimus taas se mitä häneltä vaadit tai olet vaatimatta asumisestaan. Karmean kuuloista että vanhempi vaatisi tuossa vaiheessa vielä mitään, mut älkää nyt ainakaan nuoren kuullen vääntäkö tästä ettei tunne olevansa joku taakka, kun toimeentuloakin teillä riittää.

Vierailija
17/43 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita olla ajattelematta asiaa. Kusipäitä miehiä on ollut kautta aikojen. Jos pärjäätte, asiat ovat hyvin. Taloudellinen tilanne helpottuu pikku hiljaa, kun lapsi itsenäistyy ja muuttaa omilleen.

Itse katkaisisin välit mieheen. On lapsen asia, haluaako hän pitää tähän yhteyttä. Jos, niin hän voi hoitaa sen omatoimisesti.

Ole itse niin hyvä ja tukeva vanhempi, kuin kykenet, riippumatta toisesta vanhemmasta. Koita olla katkeroitumatta, vaikkei asetelma olekaan oikeudenmukainen.

Kiitos, hyvä muistutus olla olematta katkera lapsen isälle lapsen edessä. Äitini oli tässä hyvä, isä oli lurttukurjake mutta äiti sanoi pontevasti että isäsi on hyvä ihminen vaikeuksista huolimatta. Vanhempana huomasin miten mutsi puri poskea ettei olisi sanonut pahati isästäni... 

No,  onneksi meillä ei ole ainakaan taloudellista ahdinkoa juuri nyt joten suurin huoli on asetella elämä uusille palikoille. Olisin kyllä odottanut tuon hyvän aviomiehen olevan tekemättä vihamielisiä ja rumia temppuja kun olisimme ihan hyvin voineet puhua jutut selviksi. :( 

ap

Vierailija
18/43 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti parasta jos lapsi muuttaa omilleen kun kerran on täysikäinen.

Sitten molemmat osallistutte hänen opiskelujen rahalliseen tukemiseen.

Nuori pääsee itsenäistymään ja oppimaan myös rahankäytön kun asuu omillaan.

Vierailija
19/43 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on lapsen isä ollut antelias tähän asti, jos oikein ymmärsin. Kahden hengen talouden asumiskustannuksista jos mieheltä on tullut puolet, niin sehän on käytännössä lapsen asumiskustannukset kokonaan. AP on siis maksanut vain omasta asumisestaan.

Vierailija
20/43 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillähän on lapsen isä ollut antelias tähän asti, jos oikein ymmärsin. Kahden hengen talouden asumiskustannuksista jos mieheltä on tullut puolet, niin sehän on käytännössä lapsen asumiskustannukset kokonaan. AP on siis maksanut vain omasta asumisestaan.

Ja AP on maksanut kaikki muut kulut. Ja hehän ovat avioliitossa ja ehkä mies on halunnut asua erillään. Yhdessä asumisessa olisivat säästäneet aika paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi