Poliisi lopetti kolme lemmikkikoiraa Imatralla, koska luuli näitä villikoiriksi
Järkyttävää. Kolme koiraa karannut tarhastaan ja poliisi oli lopettanut ne kysymättä ensin paikalliselta löytöeläintalolta, että onko joltain karannut koiria alueella. Imatran fb-ryhmässä puhuttiin, että koirat olivat käyttäytyneet vastaantulleita kohtaan ystävällisesti ja lähinnä vaelleellet pitkin poikin. On kyllä ollut hätiköity päätös lopettaa koirat vain siihen nojaten, että rajan takaa on ennenkin tullut koiria... Toivon omistajalle tsemppejä.
Kommentit (67)
Todella villiintyneen näköisiä... not. Tarttis poliisi varmaan uudet kakkulat.
Poliisi on konsultoinut asiassa paikallista eläinlääkäriä ja suurpetoyhdistystä ja päätynyt lopettamaan koirat. - eli olisi vielä löytöeläntalotkin pitänyt katsastaa ensin, eläinlääkäri ei riitä? Miksi ei omistajan sitten olisi kannattanut ilmoittaa poliisille, että koirat ovat karkuteillä, jos siellä kerran on tiedossa, että rajan takaa jolkottelee koiria`? Eli pelkästään poliisin syytä? Omistajassahan ei voi olla vikaa ap?
Kunnon kopit, riittävästi liikuntaa, pannat kaulaan. Nämähän oli pläskejä...
Hyvä. Koiria saa aina uusia. Omistaja voisi näitä "perheenjäseniään" vahtia vähän paremmin kun ne niin rakkaita ovat.
Hei, olen koirien omistaja ja sanonpa teille eräille "fiksuille", nämä olivat 50% huskyjä, toisessa puolessa on berniä, josta muhkea ulkomuoto tulee, samoin ovat erittäin paksuturkkisia, joten lopettakaa p as ka puheet, tuntuu jo tarpeeksi pahalta. Tarhat eivät todellakaan ole pieniä ja yksikään ei nukkunut kopissa vaan heillä oli asianmukaiset suuret tilat, suuremmat kuin monella joka asuu esim. Kerrostalossa,
Minusta irtokoirat ja -kissat pitäisi automaattisesti lopettaa. Jos omistaja ei kanna vastuuta, yhteiskunta kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Koiria saa aina uusia. Omistaja voisi näitä "perheenjäseniään" vahtia vähän paremmin kun ne niin rakkaita ovat.
Ei minulle ainakaan perheenjäsen ole korvattavissa uudella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta irtokoirat ja -kissat pitäisi automaattisesti lopettaa. Jos omistaja ei kanna vastuuta, yhteiskunta kantaa.
Ei. Eläin voi myös karata.
No mikset laittanut piskeille pantoja tai jotain muuta tunnisteapua?!
Tmr kirjoitti:
Hei, olen koirien omistaja ja sanonpa teille eräille "fiksuille", nämä olivat 50% huskyjä, toisessa puolessa on berniä, josta muhkea ulkomuoto tulee, samoin ovat erittäin paksuturkkisia, joten lopettakaa p as ka puheet, tuntuu jo tarpeeksi pahalta. Tarhat eivät todellakaan ole pieniä ja yksikään ei nukkunut kopissa vaan heillä oli asianmukaiset suuret tilat, suuremmat kuin monella joka asuu esim. Kerrostalossa,
Voimia. ❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan perheenjäsen ole korvattavissa uudella.
Silti koiranomistajat ottavat aina uuden koiran entisen kuollessa. Eikä se lemmikki sitten olekaan perheenjäsen?
Imatralla? Siellähän saatta poromiehetkin ampua koiria, jos karkaavat. Että ei mitään uutta auringon alla.
No, seuraavien kohdalla sitten tarha semmoiseksi, ettei sieltä karata.
Ja suosittelen koirien omistajalle, että älä lue tätä ketjua enää, aivan turhaan pahoitat mielesi.
Vähän kuin Alaston ase-Frank Drepin.
Venäjällä on rabiesta. Katsokaapa netistä video, miltä näyttää, kun ihminen kuolee siihen. Tajunta pysyy loppuun asti mutta kivut ovat sietämättömät.
Taas tällainen joka ei viitsi ulkoiluttaa vaan päästää koirat vaan irti. Omistaja on vastuuton
Jos perheenjäsen olisi hukassa olidin Etsinyt häntä ja pyytänyt koko kylän apuun. Näitä ei vissiin edes ilmoitettu kadonneeksi
En käyttänyt pantoja tarhassa, syy on se että koirien emo on pelastettu erittäin huonoista oloista, panta oli uponnut syvälle ihoon, hoitelin koiran fyysiset haavat kuntoon sitten ne henkiset, jotka eivät parantuneet koskaan, kiitos ihmisille jotka eivät välitä. Minä rakastin koiriani yli kaiken, minun koirani käyttivät aina Valjaita lenkillä. Mitäpä tässä kenellekään selittelemään, ainahan ihmiset haukkuvat ja syyttävät, onneksi jotkut jaksaa vielä tsempata. Ja kyllä vika oli poliisin, poliisi on myös sen myöntänyt! Koiria ei koskaan laskettu irti yhdessä vaan ne pääsivät vapaaksi valitettavasti. Ja mitä tässä laitat pölkylle? ?? Minä tässä olen menettänyt omat kasvattini, jotka olen syntymästä asti kasvattanut. Ja turhaan kukaan läskiksi haukkuvat tapettuja koiriani, varsinkin jos omat aivot on pelkkää läskiä!
Sinulla on lukihäiriö, mistä keksit että koirat on irti päästetty? Valopää
Huskyt tarvitsevat liikuntaa. Ei ihme jos karkasivat pienestä tarhasta. Aika pulleita olivat.