Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin lapsen isän huolehtia kerrankin metatyöstä (koskee päiväkodinhoitajan lahjomista)

Vierailija
28.05.2019 |

Nyt kun eletään sitä aikaa vuodesta, että kilpaa vertaillaan kuka antoi päiväkodinhoitajalle tai opettajalle parhaan lahjan päättyvän vuoden aikana tehdystä työstä lastemme eteen, päätin että mieheni saa hoitaa lahjat tällä kertaa. Minä en yksinkertaisesti jaksa miettiä mitään tällä hetkellä ja ajattelin, että nyt on miehen vuoro.

Tänään on kevätjuhla, eikä mieheni ole ostanut tai tehnyt päikyn hoitajille mitään lahjaa. Ei olla puhuttu koko asiasta mitään. Saa nähdä, miten suu pannaan, kun vie lapsen juhliin ja huomaa kaikkien muiden kukkapuskat, kortit ja suklaakonvehdit. Tai ei mua oikeastaan edes kiinnosta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiitoskukka on huono? Voisiko exope kommentoida. Jotenkin ajattelin että kukka olisi kiva kun kestää minkä kestää mutta ilahduttaa sen hetken kun hengissä on. Ennemmin tai myöhemmin päätyy roskiin eikä jää pölyjä minnekkään keräämään.

Vierailija
22/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa vaikka lapsen tekemä kortti menee opella suoraan roskiin, kunhan ei lapselle sitä kerro! Ajatus on tärkein ja lapselle antamisen ilo.

No ei tietenkaan sita lapselle kerrota, kiitellaan ja ihastellaan miten kaunis kortti on :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset piirtää tai askartelee opeille kortit. Itse sanon "kiitos tästä vuodesta, hyvää kesää". Helppoa ja stressitöntä. Olen saanut aina opeilta hymyn, kiitokset ja iloiset kesän toivotukset takaisin. Lapsiani ei ole kohdeltu koulussa/päivähoidossa vähempiarvoisina, vaikka eivät ole opettajia lahjoneet.

T. Äiti

Ne kortit menee suoraan roskiin. T: (ex)ope ja open tytar

Hyvaksyttavia lahjoja: viinipullo, ehka joku tasokas suklaa (ei konvehteja, tosin niita on hyva antaa eteenpain) 

Huonoja lahjoja: kukat, (tee)mukit, tuikkutelineet, kynttelikot, ym kraasa joka keraa vaan polya 

Itse en ainakaan pitanyt mitaan kirjaa siita, kuka toi lahjoja ja kuka ei. 

Paras lahja: ei lahjaa ollenkaan, vain hyvän kesän toivotus suullisesti.

Lapset itse haluavat noita kortteja väsätä, joten en ole kieltänyt. Ehkä kaikki opet eivät ole yhtä sydämmettömiä, ehkä toisilla on varastossa muistolaatikko, johon tallettavat noita piirustuksia ja askarteluja?

Ei tassa niinkaan sydamettomyydesta ole kysymys, vaan ihan tilan puutteesta. Epailen ettei edes kaikilla vanhemmilla ole kaikkia omien lapsien tekeleita tallessa? :) Plus, sori nyt vaan, mutta jotkut lapset eli asiakkaat ovat niin kamalia, etta ei halua heista mitaan muistoja (usein eivat kylla ole niita, jotka tuovat kortteja - myonnetaan ;) ).

Vierailija
24/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiitoskukka on huono? Voisiko exope kommentoida. Jotenkin ajattelin että kukka olisi kiva kun kestää minkä kestää mutta ilahduttaa sen hetken kun hengissä on. Ennemmin tai myöhemmin päätyy roskiin eikä jää pölyjä minnekkään keräämään.

Koska niita kukkia tulee parhaimmillaan kymmenia kappaleita, siina sitten yksiossa istut kuin kukkakaupassa olisit kun on joka taso taynna kukkia. Maljakot ei riita joten niita on sitten ampareissa, kahvipannuissa, pollityissa tuopeissa ym. :D 

Parvekekukat/ulkokukat on kivempia. 

Vierailija
25/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset jaksa miettiä?

Mun mielestä tämä lahjojen miettiminen joka kevät on vain turhaa paskaa, joka vie vanhempien aikaa olennaiselta. Ap

Entä jos et itsekään ottaisi asiasta stressiä ja antaisit olla?

Vierailija
26/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt mieleen se, kun lopetin työt päiväkodissa, oli eräs lapsi halunnut kerätä kimpun lempikukkiani ja toi minulle ne.

Vierailija
27/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni varhaiskasvatuksen opettajana paras lahja on se, jos vanhemmat lopettaisivat minun nimittelemiseni päiväkodinhoitajaksi, tarhatädiksi, lastentarhanopettajaksi, hoitajaksi tms. Antakaa lastenne varhaiskasvattajille se arvo mikä heille kuuluu, älkääkä väheksykö heitä tai käyttäkö vanhentuneita termejä.

Vierailija
28/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset jaksa miettiä?

Mun mielestä tämä lahjojen miettiminen joka kevät on vain turhaa paskaa, joka vie vanhempien aikaa olennaiselta. Ap

Mutta olet kuintekin tätä harrastanut vuosia? Loogista.

Vierailija
29/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko AP:n kaltaiset lahjontamammat, että se opettaja odottaa lahjaa? Tai että lapsi saa nyt huonoja arvosanoja, kun ope ei saanut lahjaa? Vai tuleeko perästä kenties vihaisia wilmaviestejä?

Vierailija
30/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n mies antaa johtajattarelle sellaista parrulahjaa, että tällä on suu messingillä ja posket hehkuvat vielä ylihuomennakin... Ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
31/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap:n mies antaa johtajattarelle sellaista parrulahjaa, että tällä on suu messingillä ja posket hehkuvat vielä ylihuomennakin... Ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Luuletko oikeasti, että joku kylmäkiskoinen "varhaiskasvattaja" tykkää parrusta?

Vierailija
32/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nää alotukset on jotenkii niin säälittäviä missä ANNETAAN miehen hoitaa joku asia. Näähän voi siis kääntää suoraan muotoon "käskin" ja vain odottaa, että alkaa nillitys kun mies hoiti tän asian väärin.

Luoja millaisia parisuhteita.

Vierailija
33/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta nää alotukset on jotenkii niin säälittäviä missä ANNETAAN miehen hoitaa joku asia. Näähän voi siis kääntää suoraan muotoon "käskin" ja vain odottaa, että alkaa nillitys kun mies hoiti tän asian väärin.

Meillä valitettavasti menee näin. Vaimo "antaa" mun päättää mitä syödään tai "antaa" viedä lapset jonnekin tms., sitten tulee perästä valitusta, että taas tein väärää ruokaa tai lapsella on väärä pipo päässä tai mentiin väärällä autolla. Mikään ei kelpaa. Onneksi enää 8 vuotta jäljellä, että nuorin on täysi-ikäinen, ja toivottavasti muuttaa niihin aikoihin kotoa. Sitten ei tarvitse enää pitää kulissia yllä ja voi sanoa adios.

Vierailija
34/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni varhaiskasvatuksen opettajana paras lahja on se, jos vanhemmat lopettaisivat minun nimittelemiseni päiväkodinhoitajaksi, tarhatädiksi, lastentarhanopettajaksi, hoitajaksi tms. Antakaa lastenne varhaiskasvattajille se arvo mikä heille kuuluu, älkääkä väheksykö heitä tai käyttäkö vanhentuneita termejä.

Oijoi! Opintoihisi lienee kuulunut sen verran psykologiaa että tiedät ettei ihminen joka arvostaa itseään tarvitse vahvistusta ulkopuolelta 👍😊

Vierailija
35/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. "Varhaiskasvatuksen opettaja" on vaan vähän pitkänlainen ja kömpelö nimike puhekielessä, varsinkin lapsen kanssa puhuessa. Ja entäpä miten minun tulisi puhua viitatessani isompaan joukkoon päiväkodin työntekijöitä (varhaiskasvatukaen opettajia ja lastenhoitajia)? Siis nimenomaan lapselle puhuessani, formaalissa yhteydessä toki osaan käyttää asianmukaisia ammattinimikkeitä.

Vierailija
36/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä valitettavasti menee näin. Vaimo "antaa" mun päättää mitä syödään tai "antaa" viedä lapset jonnekin tms., sitten tulee perästä valitusta, että taas tein väärää ruokaa tai lapsella on väärä pipo päässä tai mentiin väärällä autolla. Mikään ei kelpaa. Onneksi enää 8 vuotta jäljellä, että nuorin on täysi-ikäinen, ja toivottavasti muuttaa niihin aikoihin kotoa. Sitten ei tarvitse enää pitää kulissia yllä ja voi sanoa adios.

Tama on kylla ihan kamalaa. 

Olen itse aika tarkka useista asioista kotonani (mainittakoon mm. astianpesukoneen taytto, pyykkien ripustaminen kuivumaan, ruokien paikka jaakaapissa, vaatteitten paikka vaatekaapeissa), olen tottunut tiettyyn jarjestykseen ja minua arsyttaa suunnattomasti, jos hommia ei ole tehty ns. oikein (=minun tavallani). 

MUTTA. En TODELLAKAAN nalkuta/valita naista asioista, vaan tajuan etta mun pitaa hyvaksya se etta kaikki eivat tee samalla tavalla. Ja etta se toisen tapa voi olla ihan yhta hyva kuin minun tapanikin. 

Silti joskus arsyttaa kun pyykit on "vaarin" ripustettu! :D Mutta pidan molyt mahassani ja valtan kiusausta ripustaa ne uudelleen "oikein". Parhaansa toinen on kuitenkin tehnyt. 

Vierailija
37/37 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta että minä vihaan koko tuota metatyön käsitettä. Ihme trendipelleilytermejä taas. Työ on työtä ja mikään muu ei ole työtä ja piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi