Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska saamaton vaimo

Vierailija
28.05.2019 |

Kaikki mikä liittyy muuhun kuin kotitöihin, toimii. Töissä saa aikaan paljonkin. Kotona ei saa mitään aikaa. Ei saa pyykkiä pestyä, ei tyhjennettyä tai täytettyä tiskikonetta, ei mitään. Kaikki lojuu levällään. Itse viihdyn siistissä kodissa ja joudun yksin hoitamaan kaiken eikä siltikään tuu valmista kun toinen sotkee sitä mukaa. Sen takia saa tapella joka helkkarin päivä ettei kehtaa omia astioita edes laittaa koneeseen. Tai jos ottaa kaapista jotain niin ovet jää auki. Jos sanon kuuluu vaan että älä jäkätä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu hoitaa koti.

Vierailija
22/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa tunnissa lapsiperheessä samalla kun sotkua tulee lisää sitä mukaa kun siivoaa. Olen siivonnut usein asunnon lattiasta kattoon. Käyn töissä ja kun tulen kotiin talo on kuin pommin jäljiltä. Keittiössä tehty ruokaa, tiskit kaikki levällään, maistepurkit pöydällä, mausteet ja ruoat hellalla ja lattialla, astiat ruokapöydässä jne jne. Kiva tulla kotiin jonka just olit puunannut. Itse kun teen ruokaa keittiö pysyy kokoajan siistinä. Kun otan mausteita, maustan ja laitan takas kaappiin ja kaapin ovi kiinni. Samalla kun ruoka esim kiehuu tyhjennän tiskikoneen jne. Kun on syöty astiat koneeseen ja paikat on siistinä. Jos lattialle tippuu mansikkahilloa, pyyhin sen heti enkä jätä lattialle. Kun tulee likapyykkiä heitän ne pyykkioyttyyn tai koneeseen. Miten helvetin vaikeaa se voi olla joillekin.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Ja naiset väittävät olevansa se siistimpi sukupuoli

Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
24/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa tunnissa lapsiperheessä samalla kun sotkua tulee lisää sitä mukaa kun siivoaa. Olen siivonnut usein asunnon lattiasta kattoon. Käyn töissä ja kun tulen kotiin talo on kuin pommin jäljiltä. Keittiössä tehty ruokaa, tiskit kaikki levällään, maistepurkit pöydällä, mausteet ja ruoat hellalla ja lattialla, astiat ruokapöydässä jne jne. Kiva tulla kotiin jonka just olit puunannut. Itse kun teen ruokaa keittiö pysyy kokoajan siistinä. Kun otan mausteita, maustan ja laitan takas kaappiin ja kaapin ovi kiinni. Samalla kun ruoka esim kiehuu tyhjennän tiskikoneen jne. Kun on syöty astiat koneeseen ja paikat on siistinä. Jos lattialle tippuu mansikkahilloa, pyyhin sen heti enkä jätä lattialle. Kun tulee likapyykkiä heitän ne pyykkioyttyyn tai koneeseen. Miten helvetin vaikeaa se voi olla joillekin.

T. Ap

Sinulla on ihan perinteinen mies vaimona. Saman neuvon annan sinulle kuin antaisin samaa valittavalle naiselle eli eroa.

Vierailija
25/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Siis oletko töissä vai ei? Miten ehdit puunata talon lattiasta kattoon, mennä töihin, ja tulet takaisin kotiin jonka olit 'just puunannut'? Ja ruokaakin oli laitettu kumminkin poissa ollessasi vaikkei mitään tehdä?  Ja yhtäkkiä oli lapsiakin vaikkei aloituksessa yhtään edes viitattu niihin?

Jokin ei nyt tässä täsmää, oliko tää aloitus jossa lopputarkoituksena oli saarna, että jos olis sukupuoliroolit toisinpäin niin varmaan sanoisitte jne...

Vierailija
26/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se vaimo rakentamaan talo teille.

Vierailija
27/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi lapset olisi pitänyt mainita aloituspuheessa? Kävihän tuo viestissä ilmi että töissä käy. Ongelmahan oli saamaton laiska asenne vaimolla. Minä ainakin sain kaiken tiedon viesteistä mitä haluttiin sanoa. Läpi meni ja ehdottaisin eroa mutta senkin ymmärsin viestistä että kun on lapsia ei sekään ihan helposti tapahdu. Asioita on punnittava monestä näkökulmasta. Lue tekstiä eläkä kommentoi oletuksia.

Vierailija
28/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kulta, sun pitäisi olla vaan iloinen siitä että keittiössä on laitettu ruokaa kun tulet töistä. Siitä riittää varmaan sullekin.

Vierailija
29/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikuri käyttöön.

Vierailija
30/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo?  Hei sinä laiskan ja saamattoman vaimon mies! Tervetuloa nykyaikaan. Jos kuvittelet ja odotat naisen olevan jokin Ihmeellinen Keiju Kodinhengetär, joka hoitaa SEKÄ PALKKATYÖN ETTÄ KODIN, niin elät menneisyydessä. Työelämä on vaativaa, ja kuten itse sanot, vaimosi on hyvä työssään. Se, että hän tekisi vielä toisen työpäivän kotihommissa (vain siksi, että joku haluaa kodin olevan siisti, tms.) on väärin. Miksi ihmeessä hänen pitäisi vielä työpäivän päälle tehdä kotihommia? Sitten kun itse olet työssä, huomaat kyllä miten työpäivän jälkeen on täysin väsynyt. Monet sitäpaitsi jatkavat töitä kotona illat ja viikonloput, esim. opettajat.

Jos sotku sinua häiritsee, niin siivoa itse. Muutoin hellitä,  ja laske vaatimustasoasi. Miksi ihmeessä kodin pitää olla tahraton, steriili?

Kotitöiden jakaminen on ikuisuuskysymys. Taustalla oikeasti voi olla väsymystä ja uupumusta. Kotityöt toki kuuluvat periaatteessa kaikille, mutta armollisesti jaksamisen mukaan. Jokaikinen voi oppia pesemään esim. ikkunoita, jos ne likaiset ikkunat häiritsevät. Mutta se, että naiselta odotetaan siisteyttä, ahkeruutta, aikaansaamista, ripeyttä, työteliäisyyttä, jne. on todellakin vanhanaikainen ajattelumalli ja asenne. Lakkaa odottamasta mitään puolisoltasi, näe hänet uusin silmin ihmisenä. Ja myös naiset ja vaimot: turha odottaa miehiltä yhtään mitään, heidän osallistumistaan perhe-elämään, lasten kasvatukseen, siivoukseen. Helpomalla pääsee kun ei odota mitään, ei vaadi mitään, jne.

Vierailija
31/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun antaa töissä kaikkensa. Veto loppuu siihen. Lopeta se jäkättäminen, mikään ei ole niin vittumaista.

Naisethan ovat samaa mieltä jos mies käy vaan töissä ja laiminlyö kodin.

Eiku...

Vierailija
32/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole siivoamista että korjaa omat jälkensä. Aloittaja nimenomaan moittii sitä että ihminen ei korjaa omia jälkiänsä. Siivoaminen on asia erikseen. Se on toisen ihmisen arvostamista että ottaa huomioon että talossa asuu muitakin. Eihän työpaikallakaan jokainen voi jättää omia tavaroitaan laittamatta paikalleen. Ymmärrän täysin tuon. Kyllähän ihminen pyyhkii takamuksensakin asioiden jälkeen. Se ei poikkea millään tavalla muusta toiminnasta. Ei tarvi siivota kokoaikaa kun jokainen huolehtii oman osuutensa.

Vierailija
33/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta on tullut nalkuttava vaimo. 😕

Vierailija
34/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nalkuttaa jos ei osaa perusasioita hoitaa elämässä.

Vierailija
35/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisin päin, eli oon joutunut "nalkuttaan", että mies on alkanut vähän osallistua. Hän on äidiltään ja exiltään oppinut, että moni asia hoituu "itsestään", Ei myöskäån tajua, että naisena teen asioita pikkuhiljaa kaiken ohella jne. Saisinpa edes arvostusta tekemisistäni. Itse mies saattaa vknloppuna projektinomaisesti hoitaa tiskit, ja kokee sitten, että huh, kun on tullut tehtyä duunia. Mies ei edes tajua, kuinka paljon monen pienen asian hoitaminen päivittäin vie aikaa. Oon vihainen, myös näille exille, kun ovat tehneet niin paljon toisen puolesta. V**ttaa, kun tulee nalkutettua. Ap, otan osaa. Kerro, jos löydät ratkaisuja!

Vierailija
36/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodin askareet. tiskit,siivouksen,pyykkäyksen kaupassa käymisen suurimmaksi osaksi. Mies tekee korjaushommat ja ajaa nurmikon ja jos minulla on jotain joka tarvis tehdä niin pyydän, että hän auttaa taikka tekee. ja homma toimii. Naisena en ymmärrä naisia jotka ei tee kotitöitä.  Ja esim sellainen nainen joka ei osaa ruokaa tehdä niin ej ymmärrä.. nou nou..

mies kyllä siivoaa kun sen asiakseen ottaa ja näkee.minä olen meistä se siivousintoilija.

Vierailija
37/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää oli? Kuulostaa aika keskenkasvuiselta...

Ja te naiset olette pyhiä lehmiä joita ei saa arvostella.

Vierailija
38/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan niin kuin meillä kotona. Paitsi että molemmat käydään töissä ja siihen lisäksi vielä että joudun siivoamaan myös avovaimon kahden lapsen (18 v ja 19 v) jäljet. Olen kyllä tosi kypsä tilanteeseen ja tiedän että paras vaihtoehto minulle olisi nostaa kytkintä. Mutta en sitten tiedä miksi en niin tee. Olen jo yhden kerran (15 v sitten) lähtenyt ex vaimon ja poitsun luota kun tilanne oli aivan sama että minä olin se kodin yleiskone. Kärsin silloin monta vuotta kun näin miten poitsu (silloin 14 vee) ikävöi minua. Tässä suhteessa ei ole omia lapsia mutta tiedän että avovaimo ei pärjää taloudellisesti jos lähtisin kävelemään. Mutta kun en tässäkään suhteessa haluaisi olla se siivooja kun huushollin muut ihmiset eivät halua tehdä mitään kotitöitä. Kyllä nykyajan naiset ovat todella laiskoja niin kotitöiden kuin sänkykamarin puolellakin.

Vierailija
39/40 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidan kirjoitti:

kodin askareet. tiskit,siivouksen,pyykkäyksen kaupassa käymisen suurimmaksi osaksi. Mies tekee korjaushommat ja ajaa nurmikon ja jos minulla on jotain joka tarvis tehdä niin pyydän, että hän auttaa taikka tekee. ja homma toimii. Naisena en ymmärrä naisia jotka ei tee kotitöitä.  Ja esim sellainen nainen joka ei osaa ruokaa tehdä niin ej ymmärrä.. nou nou..

mies kyllä siivoaa kun sen asiakseen ottaa ja näkee.minä olen meistä se siivousintoilija.

No mina en tee kotitoita. Teen ansiotoita ja mies on tyoton. Meinaatko sina oikeasti etta minun pitaisi viela tyopaivan jalkeen alkaa kotona toihin? :)

Osaan kylla laittaa ruokaa ja hyvaa ruokaa laitankin. Tosin teen sita lahinna viikonloppuisin. Mies hoitaa ruokahuollon myos viikolla, myos han osaa laittaa hyvaa ja terveellista ruokaa. 

Taman lisaksi mies tietysti myos ajaa nurmikon ja tekee niita "korjaushommia", jos viikolle akuutisti sattuvat. Viikonloppuna tietysti puuhaillaan sitten yhdessa: seuraava projekti on puisten ikkunanpielten maalaus + kahden ulko-oven maalaus. Tama tehdaan siis yhdessa. Sen jalkeen kaydaan puutarhan kimppuun, tehdaan uusia kukkapenkkeja ja istutetaan uusia kukkia ym. Yhdessa. Taman jalkeen siirrytaan ylakertaan, kaksi makuuhuonetta kaipaa maalaamista. Yhdessa. 

Ei ole mitaan naisten ja miesten toita, on vaan "toita" tai oikeastaan kodin askareita. 

Vierailija
40/40 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta, kun ukko siivoo. Aina se naputtaa että on yrittäjänä ja tuo rahat. Itse olen osan viikonpäivistä etänä. Äijä hoitaa laskut ja kauppakäynnit ja jos ei oo tehnyt ruokaa perheelle, niin teen itelleni jotain. Tiskit ja pyykinpesuut teen vasta kun on joku pakollinen sukulainen tulee kylään. Äijä alotti jonkin jatkokoulutuksen iltasin viime syksynä. Pyysi että osallistuisin vähän enemmän lapsen hoitoon, puýykkäykseen ja etc. Paskat tehnyt mitään. Hoitanut omia asioita ja somettanut. Ihme ukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän