Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Kuinka monta paria kenkiä voi ihminen tarvita?

Vierailija
28.05.2019 |

Vastaa rehellisesti ja niin tarkkaan kuin voit

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beiget korkkarit riittää hyvin juhlakengiksi. Sopivat jokaisen värin kanssa. Niiden lisäksi yhdet kesäkengät ja yhdet talvikengät. No on mulla tietysti metsurin turvasaappaat ettei tuu haveria sahan kanssa.

Vierailija
22/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tähän voi vastata. Muutama pari. Mikä tarkoitus tällä kyssärillä?

Siivoan ulkovarastoa ja laitan vaimon lajittelemaan kenkänsä. 50 erilaisen kohdalla lopetin laskemisen mutta ainakin puoleen näiden pitää vähentyä

Heitä menemään. Ei se edes huomaa.

Et näköjään tiedä naisten hämärää suhtautumista kenkiinsä. Niissä asuu kuule jokaisessa pieni tai isompi imelda markkos. Naisen teorian mukaan kenkiä ei voi olla liikaa. Eikä se ettei niitä käytä ole mikään syy olla ostamatta lisää kenkiä.

Miehellä vähempikin laskettaisi fetissiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kolmet. kahdet niistä on ehdottomasti kuivan kelin kenkiä kun pohjat on rikki ja sitten yhet ehjät tennarit. no ja työkengät lisäksi. mä käytän kenkäni loppuun ennekun ostan uusia, ei ole vara tuhlailla omiin kenkiin.

Vierailija
24/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä jalassa ns. siistit tennarit ja lisäksi täällä töissä ainakin mustat avokkaat, jos tarvitsisi asustautua siistimmin. Tähän aikaan vuodesta käytän myös loafereita ja ballerinoja. Juoksutossut toki myös usein jalassa. Juhlavampiin tilanteisiin korkkareita (vaaleat, parit mustat, punaiset, hopeiset jne.), kesäterassille korokepohjaiset, niin ei jalat väsy. 

Kesäksi käyttöön sandaalit ja flip flopit.

Talvella tarvitsee nilkkurit (matalat ja korolliset), talvisaappaat ja ulkoilukengät. Sadekeleille kumpparit. 

Jos yhtään joutuu työssään olemaan edustava, 20-30 paria ei ole ollenkaan liioittelua. 

Vierailija
25/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 talvisaappaat (oikeasti lämpimät)

1 "peruskengät" (matalat, nimitettiin aiemmin "kävelykengiksi", ympärivuoriseen käyttöön)

1 lenkkarit (mustat jos käyttö muuallakin kuin lenkkipolulla)

1 tennarit (valkoiset niin käy kaikkeen)

1 sandaalit (kaikkein kuumimmille ilmoille)

1 korkokengät (mustat klassiset, käy kaikkeen juhlamekoista farkkuihin)

+ työssä ehkä vaadittavat erikoiskengät

...Thaimaassa ois vähän eri, flipflopeilla vois mennä koko vuoden....

Vierailija
26/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 20 paria kenkiä: juoksulenkkarit, kumisaappaat, vaelluskengät, matalavartiset maastokengät, salikengät, työkengät, ballerinat, 2 sandaalit, pihaläpsyt, 2 arkitennarit, talvilenkkikengät, kuomat, 2 nilkkurit, saappaat ja korkkarit. Ilman ulkoiluharrastuksia ja koiraa pärjäisi vähemmälläkin.

Vierailija
27/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viitsikö yleistää. Kaikki eivät keräile mitään, eivätkä etenkään kaikki naiset keräile kenkiä turhanpantiksi. Kenellä tahansa on oikeus kyseenalaistaa toiminnan järkevyys, jos perheenjäsen kerää (etenkin suht suuria) tavaroita joita ei edes käytä. Kyse ei ole siis lukumäärästä sinänsä, vaan siitä, ettei ole mitään järkeä säilyttää jotain mitä ei ole käyttänyt vuosiin eikä ole näköpiirissä että käyttäisikään. Lisäksi kengät menevät kosteassa ulkovarastossa pilalle aika pian.

Ps. Ei ole aikuisen ihmisen reaktio alkaa itkeä ja mököttää kun aiheesta kysyy!

Vierailija
28/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n+1 paria, jossa n = nykyisten kenkäparieni määrä

Vierailija
29/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset keräilevät lelufiguureja, jotkut kenkiä.

Vierailija
30/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 300 paria

Vierailija
31/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lenkkarit, vaelluskengät, kahdet eri tarkoitukseen olevat talvikengät, kumpparit, kahdet tennarit ja läpökkäät. Kai vähemmälläkin pärjäis, mutta tuossa on koko vuoden kenkämäärä. 

Vierailija
32/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten naurattanut selitys kengistä. En voi pitää niitä mutta ne on niin ihanat. Joo en edes yritä ymmärtää. Mitä iloa voi olla kaapissa haudottavista kengistä?

Vierailija
33/34 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä paria joista yhdet nastakengät...

Vierailija
34/34 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan täysin ihmisestä ja siitä millaisia tarpeita hänellä on. Määrää lisäävät Suomen neljä vuodenaikaa, erilaiset harrastukset ja erikoistilanteet. Useammin käytettyjä kenkätyyppejä saisi mieluusti olla ainakin kahdet, jotta niitä voi sekä kengän että jalan hyvinvoinnin takia vaihdella eri päivinä.

Itse laskin että tällä hetkellä löytyy 21 paria, mutta muutamia puutteita löytyy. Omalla kohdalla sweet spot olisi ehkä noin vajaa kolmisenkymmentä paria. Täydentelen yleensä oikean vuodenajan lähestyessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän