Mitä mieltä näistä tarjottavista?
Tilanne on siis tämä: Lapsella on syntymäpäiväjuhlat lauantaina. Miehet kaksi sisarta perheineen tulevat kuitenkin jo huomenna (eivät pääse la).
Ajattelin, että tekisin ruoaksi jauhelihakeiton (matkustavat kauempaa). Lisäksi leivon kinkkupiirakkaa. Kakku ostetaan valmiina (esim. pakastekakku) ja lisäksi on piparia/pullaa tms. Onko ok?
Kommentit (12)
Etkä voisi tehdä ruokaisia suolaisia tarjottavaksi?
Esim. kinkku/lohipiirakka, pasteijoita, pari ruokaista salaattia ja sit kermakakku ja lapsille keksejä.
Mielestäni kahvipöydässä on hyvä olla suolaistakin? Kakku ja pipari riittäisi mielestäni makeaksi. Keitto on vain sellainen vara, en tiedä syövätkö meillä kun menevät anoppilaan meiltä suoraan.
jotain mikä menee pellille; marjapiirakkaa, mokkapaloja. Esim. mustikkapiirakkaa pellillinen ja sen kanssa vaikka vaniljakastiketta. Tosin kyllä noi pakastekakutkin on nykyään tosi hyviä. Kato vaan että ostat tarpeeksi ison, se pahvipakkaus hämää ja kakku voi olla siellä sisällä tosi pieni.
Menu on siis " kuiva" sen takia, että lauantaina on kunnon juhlat, ja kahta kertaa en niitä ala järjestämään. Sanoivat itsekin että älä ihmeessä tee kakkua tms. meitä varten.. Ja tarkoittavat sitä. Eivät tule tarjoilujen takia vaan katsomaan 1 -vuotiastamme.
ap
ja juustoa, kurkkua, tomaattia niin on kyllä oikein ruokaisaa. Ja tosiaan jos kahvit on ruoan jälkeen, ei minunkaan mielestä tarvitse kinkkupiirakkaa. Ja ostettu kakku on ihan hyvä ja nythän on jo kesäaika niin eikö joku jäätelökakku ole kans hyvä.
Sen kanssa vaikka joku perussalaatti. Ja kakku ja pullat.
Jos eivät tule varsinaisena synttärijuhlapäivänä, eivät voi odottaa täyttä tarjoiluakaan....
kun kuitenkin ilmeisesti aiot tehdä niinkuin haluat?
Koska leivon pellillisen kinkkupiirakkaa, osaan tehdä maailman parasta ;)
ap
Ei ole oikeastaan keneltäkään tullut vielä varteenotettavia ideoita.
ap
Luulen kyllä, että syövät kotona ennen lähtöä (vajaa 2h ajomatka) ja menevät tästä anopille syömään.
ap
Juhlapäiväksi on tilattu erilaisia pasteijoita ym. joten haluaisin että huomennakin olisi jotakin itse tehtyä.
ap
Paitsi, jos keiuton perään on heti kahvit, niin piirakka on turha. Tee mielummin kakku itse.