Mörkö-villitys menee mielestäni vähän jo yli
Olenko ainut jonka mielestä tää Mörkö menee jo vähän yli, vaikka kiekkofani olenkin?
Musta on hienoa et Suomi voitti ja saatiin tällänen hype käyntiin, mutta mua alkaa jo vähä tympii tämä pelkän Mörkön ylistys.
Eilenkin pääasiassa mörköä siellä huudettiin ja ylistettiin.
En vähättele Mörkö-Markon osuutta voittoon enkä sitä, että hän on tän joukkueen "ilmentymä".
Mutta jotenki häiritsee, kun Marko itsekin painottaa sitä JOUKKUETTA, ja yhteistä peliä ja nimenomaan sitä joukkueelle pelaamista.
Ja se mun mielestä oli muutenki tän koko voiton kulmakivi. Isot nimet saattaa olla yksilöinä parempia ja vahvempia, mut Suomella joukkue oli parempi.
Kaikki joukkueessa oli varmasti yhtä tärkeitä, ja jokainen hoiti oman osuutensa. Ei se Mörkö siellä yksin pelannut. Unohtamatta tietenkään valmennusjohtoa ja huoltojoukkoja.
Kommentit (59)
Samaa mieltä kyllä, mut toisaalta ainahan se hypetys kulminoituu johonkin tiettyyn asiaan, henkilöön tai hahmoon. 2011 se oli kulta-Miken ilmaveivi nyt se on Mörkö.
Hänessä on paljon sellaista, josta ottaa oppia ja mallia. Me tarvitsemme hänenkaltaistaan mallia! Toki hän ei yksin tehnyt tätä MM-saavutusta, koko joukkue, valmentaja ja taustahenkilöt, koko tiimi. Maalivahti teki aivan huikean hienon työn. Hänen sinnikkytensä ja keskittymisensä on aivan huippuluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hänessä on paljon sellaista, josta ottaa oppia ja mallia. Me tarvitsemme hänenkaltaistaan mallia! Toki hän ei yksin tehnyt tätä MM-saavutusta, koko joukkue, valmentaja ja taustahenkilöt, koko tiimi. Maalivahti teki aivan huikean hienon työn. Hänen sinnikkytensä ja keskittymisensä on aivan huippuluokkaa.
Koko tiimi siis teki suuren saavutuksen, jäi äsken vähän kesken kommentti.
Ei, et ole ainoa. Ihan naurettavaa miten tähän saatiin Muumitkin sotkettua mukaan. Aikuiset ihmiset jaksaa, huoh.. Niin junttia ja lapsellista.
Viikon päästä kukaan ei enää muista.
Vierailija kirjoitti:
"Muumeilta elämää oppia voi" sanotaan laulussa, joten kai se koskee Mörköäkin. Opettavainen hahmo, kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Muistinvirkistykseksi jotkut ottivat ikuisen tatuoinnin ihoonsa.
Mua ärsyttää se, että mua ärsyttää tämä Mörkö-hype :D En haluaisi olla tällainen mielensäpahoittaja, mutta en vaan jaksa noita juttuja, kun niitä kaivamalla kaivetaan.
Mut musta on hienoa et se on Marko, jos joku pitää tähän hypeen nostaa, nii ei Marko mikään huonoin vaihtoehto ole.
Kovan työn tekijä ja joukkuepelaaja isolla J:llä.
Tämän kultajoukkueen ruumiillistuma.
Ainahan se joku nostetaan muita ylemmäs, vaikka viimevuonna kisat ei putkeen mennyt nii olihan silloin silloin ku Aho-vouhotus.
Alku kisoista kova juttu oli Kakko, nyt Mörkö.
Vierailija kirjoitti:
1995 MM-kultakin muistetaan vielä.
Niinistö sen sanoi: "Tämä ei unohdu koskaan".
Vierailija kirjoitti:
Mut musta on hienoa et se on Marko, jos joku pitää tähän hypeen nostaa, nii ei Marko mikään huonoin vaihtoehto ole.
Kovan työn tekijä ja joukkuepelaaja isolla J:llä.
Tämän kultajoukkueen ruumiillistuma.
Kuka sitten olisi huonoin vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se joku nostetaan muita ylemmäs, vaikka viimevuonna kisat ei putkeen mennyt nii olihan silloin silloin ku Aho-vouhotus.
Alku kisoista kova juttu oli Kakko, nyt Mörkö.
Mutta tämä hypetys ei enää liity Marko-Mörköön vaan Muumi-Mörköön.
On toki hienoa, että Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden. Maapallo ei ole kuitenkaan siirtynyt radaltaan eivätkä kaikki ole kiinnostuneita jääkiekosta. Saa toki iloita ja juhlia, mutta aivan joka paikassa ei tarvitsisi asiasta hoilottaa. Mörkö-hypetystä en ymmärrä ollenkaan, ja muumihahmon mukaan ottaminen touhuun on lähinnä lapsellista. Todella ärsyttävältä kuulostaa mm. se, kun pikkulapset hokevat selostajan käyttämiä fraaseja kuten: ”Pistääkö mörkö sisään?” Jääkiekkokulttuurissa on piirteitä, joista en ole ikinä pitänyt.
En ole myöskään varma onko Mörkö mielissään lempinimestään vai onko hän vähän kiusaantunut. Itse hän korostaa joukkuetta...
MÖRKÖ! MÖRKÖ! MÖRKÖ! Huonosti menee jos nyt jo hirvittitää eihän kaupoissa ole edes mörkö olutta tai mitään muutakaan.
Lapsellista! Nauroin eilen ääneen kun luin näitä jääkiekkouutisia :D
Vierailija kirjoitti:
Ei, et ole ainoa. Ihan naurettavaa miten tähän saatiin Muumitkin sotkettua mukaan. Aikuiset ihmiset jaksaa, huoh.. Niin junttia ja lapsellista.
Ei ketään kiinnosta muumit vaan MÖRKÖÖÖ
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se, että mua ärsyttää tämä Mörkö-hype :D En haluaisi olla tällainen mielensäpahoittaja, mutta en vaan jaksa noita juttuja, kun niitä kaivamalla kaivetaan.
Kaivamalla kaivetaan?
Jep. Kansa villinä tekee Muumien Mörkö-aiheisia pipareita, ostavat Mörkö-kuvallista Muumimukia ja hankkivat Muumien Mörkö tatuointeja.
Mistä tässä juhlassa olikaan kyse?