Minkälainen paikka on Teuva?
Tiedossa olisi töitä sieltä lähistöltä ja mietin sinne muuttoa. Kokemuksia? Asun nyt keski-suomessa. Onko siellä yhtään mitään tai ketään.? Vai kannattaako harkita joitain naapurikuntia ennemin?
Kommentit (34)
Naapurikunta on Närpiö kiinnostaako
Vierailija kirjoitti:
Naapurikunta on Närpiö kiinnostaako
Eikös se ole ruotsinkielinen paikka pääasiassa
Vierailija kirjoitti:
Teuva on ok, pieni paikkakunta.
Oletan, että vuokra-asunto järjestyisi helposti.
Eikö se ole Pohjanmaan pahimpia punaniskajunttiloita? Vaikea kuvitella että joku muu kuin syntyjään ja juuriaan myöden pohjalainen tuolla seudulla viihtyisi.
Siellä on kunnanjohtajana Teuva Hakkarainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole Pohjanmaan pahimpia punaniskajunttiloita? Vaikea kuvitella että joku muu kuin syntyjään ja juuriaan myöden pohjalainen tuolla seudulla viihtyisi.
Seinäjoella ja jopa Vaasassa on muualta muuttaneet kokeneet kulttuurishokin.
Juu, en suosittele. Se mitä seurannut läheltä niin tosi pienet piirit. Kauhajoki on aika lähellä? Muuta sinne. Pieni sekin mutta sentään kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kunnanjohtajana Teuva Hakkarainen.
Siellä on myös paikallinen moottoriurheilulupaus Teuva maanteiden kuningas.
Itse en siellä asu, mutta aika lähellä kuitenkin. Jotkut ovat kovasti sitä mieltä, ettei täällä voi asua, mutta itse olen aika hyvin viihtynyt, vaikkei mitään juuria tänne olekaan. Oikeastaan sen edellinen asuinpaikka oli paljon pahempi ja tämä jo luksusta. Asiaa auttaa tietenkin se, että viihtyy ylipäätään maalla.
Olen opiskeluaikoja lukuunottamatta asunut ikäni maaseudulla ja kahdella eri pikkupaikkakunnalla joten ne ovat tuttuja. Pienten paikkojen juoruilukulttuuri ei ainakaan tule yllätyksenä.
Mutta lisää kokemuksia? Tarvitseeko tuolla päin asuessa osata puhua ruotsia tai siis että tuleeko siellä paljonkin tilanteita vastaan joissa kieltä tarvitsisi? Tuossa mahdollisessa työpaikassa ei vaadittu ruotsin kielen osaamista
Ap
Teuvalla ainakin pärjää ilman ruotsia, ainakin itse pärjäsin aikoinaan. Närpiössä taas puhutaan kokemukseni mukaan "Närpiön ruotsia", joka taas on oma ruotsin lajinsa.
Kauhajoki ehkä olisi kompromissi asumispaikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko tuolla päin asuessa osata puhua ruotsia tai siis että tuleeko siellä paljonkin tilanteita vastaan joissa kieltä tarvitsisi? Tuossa mahdollisessa työpaikassa ei vaadittu ruotsin kielen osaamista
Ap
Pohjanmaan suomenkielisillä alueilla (kuten Teuva) ei ole minkäänlaista tarvetta osata ruotsia. Naapurikuntien ruotsinkieliset kyllä osaavat useimmiten hyvää suomea. Ehkä joku 60+ vanhus saattaa olla umpiruotsinkielinen.
Mutta siis jos ja kun ap:lla on kokemusta maalla asumisesta, niin silloin Teuva on simppeli paikka. Keskustasta löytynee kaikki (ainakin melkein) tarpeellinen.
Sielä on paljon homoja ja peräkamarin poikii jotka harrastaa eläinseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Sielä on paljon homoja ja peräkamarin poikii jotka harrastaa eläinseksiä.
Ei se ole keltään pois jos peräkammarin poijat sikojaan painaa.
Kyllä Teuvalla voi ihminen elää siinä kuin muillakin maaseutupaikkakunnilla.
Googlaa Teuva web kamera, siitä saa käsittääkseni realistisen kuvan paikasta.