Aloitin laihdutuksen. Läski muuttunut nyt sellaiseksi löysäksi veteläksi löllöksi, joka hyllyy kuin pullataikina :(
Enkä ole edes ylipainoinen, mutta tavoitteena karistaa kesäksi vähän vyötäröläskejä.
Kyse ei ole roikkuvasta ihosta vaan läskikudos on muuttunut sellaiseksi veteläksi hyytelömäiseksi hyllyväksi löllöksi, kun se ennen oli kiinteää.
Ennen kiinteät jenkkikset ja pikkupömppis näyttävät roikkuvan.
Ihan kamalaa. Onko kenellekään muulle käynyt näin?
Kommentit (34)
Mulla on sama vaihe!! Samoin ekaa kertaa laihdutan, ikää 40 v. Parikymppisenä hoikistuin 7 kg varsinaisesti laihduttamatta, siinä kropassa vaan vyötärö kapeni ilman löysyyksiä.
Mulle käy järkeen tuo nesteiden liikkeellelähtö ja rasvasolujen pieneneminen, siltä tämä vaikuttaa. Samalla huomaa miten keho on herkkä turvotukselle tässä nesteet liikkeellä -olotilassa. Erehdyin yhtenä päivänä syömään liikaa suolaa ja se turvotus tuntui ihan jäykkyytenä sormien ihossa, pohkeissa ja nilkoissa. Ihan kamalaa. En normaalisti kärsi turvotuksesta ollenkaan.
Sori AP kun tulin minun friikkiläskieni kanssa sun ketjuun mutta kun mainitsit "pullataikina läski" heti tajusin että varmaan samaa settiä:) Tämä läski tosiaan on eri koostumusta kuin "normaali" läski. Mun käsityksen mukaan lölleröt kyllä lähtee tavallisilta henkilöiltä mutta mun tapauksessa tämä "hyytelöityminen" on ollut pysyvää,ihan sama mitä tekee. Joku kysyi ruokavaliosta mutta en usko,juon tarpeeksi vettä ja vedän vähillä hiilihydraateilla, ne vasta turvottaakin mua. Puolipaastoakin kokeiltu,ei auta,liikuntaa ihan tarpeeksi ja kävelyä joka päivä. En ollut lihava lapsena mutta kun tulin teini-ikään mulla oli jotenkin isommat jalat kuin muilla,pistin sen aina muotojen piikkiin mutta empä tiedä enää..
Vierailija kirjoitti:
Sori AP kun tulin minun friikkiläskieni kanssa sun ketjuun mutta kun mainitsit "pullataikina läski" heti tajusin että varmaan samaa settiä:) Tämä läski tosiaan on eri koostumusta kuin "normaali" läski. Mun käsityksen mukaan lölleröt kyllä lähtee tavallisilta henkilöiltä mutta mun tapauksessa tämä "hyytelöityminen" on ollut pysyvää,ihan sama mitä tekee. Joku kysyi ruokavaliosta mutta en usko,juon tarpeeksi vettä ja vedän vähillä hiilihydraateilla, ne vasta turvottaakin mua. Puolipaastoakin kokeiltu,ei auta,liikuntaa ihan tarpeeksi ja kävelyä joka päivä. En ollut lihava lapsena mutta kun tulin teini-ikään mulla oli jotenkin isommat jalat kuin muilla,pistin sen aina muotojen piikkiin mutta empä tiedä enää..
Jos et usko ruokavalion vaikutukseen painonhallinnassa, niin se on surullista.
Voiko tuollainen johtua siitä, että lihaksiakin on lähtenyt?
Minulle on käynyt vähän samantapaisesti, mutta ajattelin silloin, että laihduttaminen olisi vienyt lihaksiakin, mikä esimerkiksi näkyi takamuksen "rusinamaisuutena". En varmaankaan saanut proteiinia tarpeeksi. Jossain vaiheessa takamus alkoi kuitenkin normalisoitua. Vähän tein jotain jumppaliikkeitä, mutta en tiedä riittivätkö ne vähäiset liikkeet vai tapahtuiko jokin "rasvan koostumuksen muutos". En ollut kuullutkaan sellaisesta mahdollisuudesta ennen tätä keskustelua.
Muistan joskus kun katsoin jotain Jutan dieettiohjelmaa ja Jutta tarrasi laihduttajan vatsaan ja sanoi että on muuttunut löllöksi ja että on hyvä merkki.
Itse laihdutan myös. 13 kiloa pois alkuvuodesta ja sitä ennen viitisen kiloa edellisen vuoden aikana. Tsemppiä ap!
Luulen että tähän vaikuttaa geenit. Itselläni sama vaiva, ei mikään liikunta tai livasten hankinta auta. Selluliittia ja löllöläskiä on vaikka olen hoikka ja urheilen säännöllisesti. Ei ole välttämättä mikään laihdutuksen vaihe vaan voi olla pysyväkin olotila. Riippunee ihosi ja kehosi tyypistä ja kai niistä siunatuista geeneistä ja kiistä kutistuvista rasvasoluista jotka yllä mainittu. Itseltäni leikattiin julkisella puolella tuollaisesta löllörasvasta kertynyt riippuva alavatsa pois. lääkäri sanoi että ei se liikunnalla tai ruokavaliolla pois lähde. Sama juttu muualla kehoss esim. löysää sisäreisissä, pyllyssä ja alleissa :( mut silti hoikempana ja hyväkuntoisena on parempi olla! Älä luovuta, toivottavasti kiinteytys, vesi ja hyvä ruokavalio auttavat sinua ajan kanssa.
Ahaa... Laihduin yrittämättä (= sairauden hoito) suunnilleen kymmenen kiloa lähtien sieltä normaali- ja ylipainon rajalta, ja varmaan juuri tuo paikkojen löllöys ja alussa ylimääräinen ihokin tekivät sellaisen "läskin olon", vaikka vaatteet kertovat, että paljon senttejä on kadonnut. Naama oli suurin järkytys. Nyt joko paikat ovat hakeneet uuden muodon tai sitten silmä ja kehonkuva sopeutuneet paremmin tai molemmat. Että kyllä se siitä.
Mulla meni myös niin, että kun aloin laihtua, se läski muuttui ensin sellaiseksi pehmeäksi, siis jotenkin pehmeämmäksi ja hyllyvämmäksi kuin ennen, aivan kuten kuvailit. :D Sitten se rupesi siitä pikkuhiljaa kutistumaan ja katoamaan... joten jatka vaan sitkeästi!
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tähän vaikuttaa geenit. Itselläni sama vaiva, ei mikään liikunta tai livasten hankinta auta. Selluliittia ja löllöläskiä on vaikka olen hoikka ja urheilen säännöllisesti. Ei ole välttämättä mikään laihdutuksen vaihe vaan voi olla pysyväkin olotila. Riippunee ihosi ja kehosi tyypistä ja kai niistä siunatuista geeneistä ja kiistä kutistuvista rasvasoluista jotka yllä mainittu. Itseltäni leikattiin julkisella puolella tuollaisesta löllörasvasta kertynyt riippuva alavatsa pois. lääkäri sanoi että ei se liikunnalla tai ruokavaliolla pois lähde. Sama juttu muualla kehoss esim. löysää sisäreisissä, pyllyssä ja alleissa :( mut silti hoikempana ja hyväkuntoisena on parempi olla! Älä luovuta, toivottavasti kiinteytys, vesi ja hyvä ruokavalio auttavat sinua ajan kanssa.
Ihan samaa mieltä, että ainakin osittain johtuu perimästä. Oma kudostyyppini tuntii ensimmäisen raskauden jälkeen ikään kuin lösähtävän. Kaikki vain alkoi roikkua ja velloa. Toinen ja kolmas raskaus sitten lisäsivät entisestään löllömäisyyttä.
Olen normaalipainon alarajalla, harrastan salilla käymistä ja lihas kyllä on siellä jossain, mutta tosiaan joutuisin vetämään rasvat ihan minimiin, että pääsisin siitä pehmeästä löllömöisyydestä. Muutenkin olen sellainen, että saan helposti raskausarpia ja selluliittia on paljon.
Noin käy, kun kuihduttaa itseään liian vähällä syömisellä. Lihakset lähtevät. Pitäisi syödä riittävästi varsinkin proteiinia ja treenata lihaksia ihan tosissaan eikä millään parin kilon painoilla. Ja aerobinen liikunta ei sitten auta asiaa mitenkään.
Olen itse peruspehmeä, sain paljon raskausarpia jne. Olen vuoden alusta laihtunut kymmenen kiloa. Todellakaan ei ole ollut mitään hyytelövaihetta. Mutta se johtuukin siitä, että olen käynyt salilla kolmesta viiteen kertaan viikossa. Jo syönyt. Vatsaan synnyttäneellä tuppaa jäämään pehmeyttä mutta reidet, käsivarret jne. tuntuvat suorastaan kovilta, ihan erilaisilta kuin ennen. Mutta olenkin treenannut oikeasti enkä vain istunut reisien lähentäjässä.
Tuolla hyytelötyylillä päätyy laihaläskiksi. Ja kun lopettaa kituuttamisen, kilot palaavat korkojen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs me jotka läskin sijaan olemme tuota hyllyvää taikinaa,en tarkoita että koko nainen olisi mutta varsinkin sisäreidet ja alamaha. Mulla on ollut reidet ihan oudot pitkän aikaa. Vaikka olin hoikka muuten ja lihaksia oli yhtäkkiä alkoi kasaantumaan tuota ihme hyytelö-lihaa reisiin ja alaselkään. Se ei ole vuosien aikana lähtenyt minnekkään vaikka kerran laihdutin rankasti,olin luuta ja nahkaa muuten mutta reidet isot hyllyvät. Rehti läskikin on yleensä kiinteää,se ei ole niin paha kuin tämä "mutaatio läski" Olen miettinyt pääni puhki,mikä kroppaani vaivaa,miksi löllö ei lähde vaikka yläkroppa kuihtuisi,jotain sairastahan tuossa hyytelöläskissä täytyy olla. Onko muita "friikkejä" joilla sama ongelma?
Ruokavaliossa jotain vikaa?
Liikaa sokeria?
Ei ole. Älä tällaisia olettamuksia latele, et näköjään edes tiedä mistä puhutaan.