Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syitä miksi kerron veganismistani ihmisille

Vierailija
27.05.2019 |

- Kun kerran kertoo mahdollisimman isolle joukolle kerralla, ei tarvi jokaisessa ruokailussa erikseen olla vastaamassa niihin tooooosi tuoreisiin vegaanivitseihin ysäriltä ja kyseilyihin saako vegaani niellä spermaa. Sperman nieleminen tuntuu kiinnostavan varsinkin miehiä aivan valtavasti: ihan kuin joku pelottava totalitaristinen ideologia olisi viemässä heiltä luvan niellä omaa ja toisten spermaa. Tunkekaa sitä spermaa makkarat pullolleen ja nauttikaa, ei kukaan kiellä.
- Mielestäni on kohteliasta ilmoittaa erikoisruokavaliosta.
- Mielestäni minulla on oikeus ehdottaa lempiravintolaani siinä missä muidenkin. Vaikka olisi kuinka hieno ja sillä hetkellä suosittu hyvä ravintola, niin sieltä harvoin saa hyvää vegaaniruokaa. Sehän on sen ravintolan superduperjulkkiskokin häpeä, jos hän ei hanskaa edes vegaanisafkaa. Sen jälkeen ruokapaikasta voidaan keskustella.
- Vastaan veganismista myös, jos kysytään. En ole koskaan tavannut vegaania, joka pomppaa ylös ja kertoo veganismistaan ennen kuin on esitellyt itsensä. Tuskinpa sellaisia on koskaan ollutkaan muissa kuin jossain Iltalehden blogistiäijäköörin umpitollolla öh höh höh -osastolla.
- Kerron veganismista niille, joita se kiinnostaa. Vältän näitä spermannielemisestä pakkomielteen saaneita: ensimmäiset 50 sössöttäjäpuupäätä riittivät sitä ihmistyyppiä, kiitos.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eläinrakas- kirjoitti:

Olen todella eläinrakas ja luontoystävä, kasvisruokaan ja kasvisperäisiin ruokiin painottaminen on hyvä valinta! Mutta en oikeesti ymmärrä sitä kauheeta vihamielisyyttä ja ehdottomuutta joka liittyy vegaaniuteen, kaikki ismit on muutenkin vähän huolestuttavia, menevät helposti just fundamentalismiksi : /

Mutta ymmärrän hyvin, että vegeruokavaliolla olevia ärsyttää heihin kohdistuvat ennakkoluulot joka varmaan aiheuttaa sitä vihamielisyyttä osakseen.

Mutta ehdottomasti kannattaa painottaa kasvisperäisiin tuotteisiin !

Siitä ei ehkä kannattaisi vaan tehdä identiteettikysymystä : )

Itse kerjäävät verta nenästään. Emme mekään mainosta tai tuputa omaa "agendaamme".

Vierailija
62/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. En ole koskaan törmännyt vegaaniin joka erityisesti mainostaisi ruokavaliotaan. Ja tunnen kyllä monia.

Sen sijaan olen huomannut, että vegaani tyrkyttää monien mielestä ruokavaliotaan sekä "ituhippi-ideologiaansa" kaikille ihan vain tilaamalla ravintolassa vegaanisen ruoan, tai hakemalla työpaikkaruokalassa safkansa vegaanilinjalta. Sekaanit alkavat välittömästi sössöttää omista syömisistään vaikka mitä, vaikka vegaani ei missään vaiheessa ole avannut suutaan. Ei käy kateeksi vegaaneja, tsemppiä kaikille. Juntit on juntteja vaikka voissa paistaisi. Tai kasvirasvassa.

No minä olen törmännyt tällaisiin. Tyypillisesti joku hörhö joka on vähän aikaa supervegaani eikä puhu mistään muusta asiasta, ja sitten yhtäkkiä keksii uuden jutun ja veganismi jää. Paasaavat sitten seuraavaksi vaikka kuukupeista tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hippi 77 kirjoitti:

En ymmärrä miksi vegaanit ovat niin idioottia porukkaa että pilaavat asiansa ja maineensa sillä hirveällä vouhotuksella.

Syökäö mitö syötte, ei ketään kiinnosta.

Vegaanius tuntuu olevan vegaaneille vain keino olla erityinen ja muka jotenkin parempi ihminen, naurettavaa. Sitten näillä vegaaneilla on kaikenmaailman jalostettuja rotukoiria ja lapsityövoima-vaatteita ja ovat muka niin valveutuneita.

Tekopyhää muotipelleilyä koko homma.

Vegaanius ei ole mikään omien ajatusten lopputulos vaan muoti- ilmiö jota lampaat noudattavat.

Eikä eroa kiihkouskovaiauudesta mitenkään.

Oletko Iltalehden setämiesblogisti? Ainesta olisi. Tuo vuodatus joka kolmanteen blogiin ja täydestä menee.

Miksi te veget ette ymmärrä sitä, että joku voi olla kanssanne eri mieltä vegaaniuden hienoudesta?

Itsellänikin on kokemus kuvatunlaisisista vege-hihhuleista.

Ehkä ihmisiä enemmänkin ärsyttää se muiden yläpuolelle asettumisen yritys kuin itse ruokavalio.

Tuosta saat toisen blogin aiheen. Enää yksi puuttuu! Rahantuloa ja konservatiivipiirien suosiota ei voi estää!

Juu, tälle tasolle se "keskustelu" aina jääkin. Miksi olet noin agressiivinen?

Toki yrität provota, mutta tuollaisella typeryydellä leimaat helposti kaikki

veget idiooteiksi.

Lopeta jo. Sun vitsi meni vanhaksi heti alussa.

Vierailija
64/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eläinrakas- kirjoitti:

Olen todella eläinrakas ja luontoystävä, kasvisruokaan ja kasvisperäisiin ruokiin painottaminen on hyvä valinta! Mutta en oikeesti ymmärrä sitä kauheeta vihamielisyyttä ja ehdottomuutta joka liittyy vegaaniuteen, kaikki ismit on muutenkin vähän huolestuttavia, menevät helposti just fundamentalismiksi : /

Mutta ymmärrän hyvin, että vegeruokavaliolla olevia ärsyttää heihin kohdistuvat ennakkoluulot joka varmaan aiheuttaa sitä vihamielisyyttä osakseen.

Itse kerjäävät verta nenästään. Emme mekään mainosta tai tuputa omaa "agendaamme".

Tämä oli vuoden paras vitsi.

Vierailija
65/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eläinrakas- kirjoitti:

Tämä oli vuoden paras vitsi.

Joku ihan oikeasti uskoo noin! :D Sama juttu kuin heteronormatiivisuus: emme me mainosta - silti 99,99% kaikesta ympärillä on juuri sitä ja nää tyypit ei tajua, ei katso ympärilleen, ei mieti.

Vierailija
66/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talttis kirjoitti:

Kyvvä tää povkkana on niin hyvvää. Syökää povkkanaa!!

En varmaan syö, porkkanat on lumiukkojen neniä!

Vierailija
67/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudattakoon kukin sitä ruokavaliota mitä haluaa mutta tästäkään huolimatta en halua veganismin erinomaisuudesta kuulla. Vegaaneille kehittyy b12 vitamiinin puutos. Onko ruokavalio, josta aiheutuu puutostila niin todella hyvä ruokavalio. Ei ole. Olen nähnyt useita vegaanien aneemisen kalpeita lapsia jotka seuraavat vanhempiensa ideologiaa.

Koska uskonnot eivät enää kontrolloi meitä länsimaalaisia samoin kuin joskus niin pitäähän se kontrolli itselleen luoda olemalla vegaani. Nämä samat tyypit hakevat myös sairaslomaa ilmastoahdistuksen vuoksi. Ai mistäkö tiedän? Multa on pyydetty useampaan kertaan saikkua koska on niin paha ilmastoahdistus.

Kaikkia veganismin aiheuttamia puutostiloja ei edes tiedetä. Lihassa, rasvaisissa maitotuotteissa ja kananmunissa on kaikki tarvittava automaattisesti.

Vierailija
68/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudattakoon kukin sitä ruokavaliota mitä haluaa mutta tästäkään huolimatta en halua veganismin erinomaisuudesta kuulla. Vegaaneille kehittyy b12 vitamiinin puutos. Onko ruokavalio, josta aiheutuu puutostila niin todella hyvä ruokavalio. Ei ole. Olen nähnyt useita vegaanien aneemisen kalpeita lapsia jotka seuraavat vanhempiensa ideologiaa.

Koska uskonnot eivät enää kontrolloi meitä länsimaalaisia samoin kuin joskus niin pitäähän se kontrolli itselleen luoda olemalla vegaani. Nämä samat tyypit hakevat myös sairaslomaa ilmastoahdistuksen vuoksi. Ai mistäkö tiedän? Multa on pyydetty useampaan kertaan saikkua koska on niin paha ilmastoahdistus.

Kaikkia veganismin aiheuttamia puutostiloja ei edes tiedetä. Lihassa, rasvaisissa maitotuotteissa ja kananmunissa on kaikki tarvittava automaattisesti.

Ihan niin kuin ne sinua kiinnostaisivat. Jatka mainitsemiesi ruokien kehumista: niillähän on mahdotonta sairastua.

Vierailija
69/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hippi 77 kirjoitti:

En ymmärrä miksi vegaanit ovat niin idioottia porukkaa että pilaavat asiansa ja maineensa sillä hirveällä vouhotuksella.

Syökäö mitö syötte, ei ketään kiinnosta.

Vegaanius tuntuu olevan vegaaneille vain keino olla erityinen ja muka jotenkin parempi ihminen, naurettavaa. Sitten näillä vegaaneilla on kaikenmaailman jalostettuja rotukoiria ja lapsityövoima-vaatteita ja ovat muka niin valveutuneita.

Tekopyhää muotipelleilyä koko homma.

Vegaanius ei ole mikään omien ajatusten lopputulos vaan muoti- ilmiö jota lampaat noudattavat.

Eikä eroa kiihkouskovaiauudesta mitenkään.

Oletko Iltalehden setämiesblogisti? Ainesta olisi. Tuo vuodatus joka kolmanteen blogiin ja täydestä menee.

Miksi te veget ette ymmärrä sitä, että joku voi olla kanssanne eri mieltä vegaaniuden hienoudesta?

Itsellänikin on kokemus kuvatunlaisisista vege-hihhuleista.

Ehkä ihmisiä enemmänkin ärsyttää se muiden yläpuolelle asettumisen yritys kuin itse ruokavalio.

Tuosta saat toisen blogin aiheen. Enää yksi puuttuu! Rahantuloa ja konservatiivipiirien suosiota ei voi estää!

Juu, tälle tasolle se "keskustelu" aina jääkin. Miksi olet noin agressiivinen?

Toki yrität provota, mutta tuollaisella typeryydellä leimaat helposti kaikki

veget idiooteiksi.

Lopeta jo. Sun vitsi meni vanhaksi heti alussa.

Täh? Etkö parempaan pysty? Outoa konmunikaatiota.

Vierailija
70/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Suomessa on perinteisesti eletty näillä ja podettu D-vitamiinin ja muidenkin vitamiinien puutosta. Kuidun puute on myös ongelma, jos ei syö kasviksia.

Rasvaisen lihan ja maitotuotteiden vaikutukset on todettu monessa tutkimuksessa: ne aiheuttavat korkeaa kolesterolia ja sydäntauteja, ja viimeaikaisen tiedon valossa myös syöpää. Punaisen lihan saantisuositus laskee koko ajan.

Kukin päättää itse mitä syö, mutta jotain rajaa nyt.

Vierailija
71/71 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Suomessa on perinteisesti eletty näillä ja podettu D-vitamiinin ja muidenkin vitamiinien puutosta. Kuidun puute on myös ongelma, jos ei syö kasviksia.

Rasvaisen lihan ja maitotuotteiden vaikutukset on todettu monessa tutkimuksessa: ne aiheuttavat korkeaa kolesterolia ja sydäntauteja, ja viimeaikaisen tiedon valossa myös syöpää. Punaisen lihan saantisuositus laskee koko ajan.

Kukin päättää itse mitä syö, mutta jotain rajaa nyt.

D-vitamiinia sai ennen tarpeeksi, kun ihmiset tekivät töitä ulkona.

Kuiduntarvetta ei ole koskaan todistettu. Se aiheuttaa vain turhaa liikennettä suolistossa ja pieruja.

Ne ravitsemussuositukset perustuvat elintarviketeollisuuden tarpeisiin ja tutkimukset ovat heidän rahoittamia. Kasviperäisissä tuotteissa on suuremmat katteet ja lääketeollisuus kiittää lisääntyvästä sairastavuudesta.