Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen jääkiekkovoitto näyttää taas fb-syötteeni jakautuneisuuden

Vierailija
27.05.2019 |

Osa jakaa voitonhehkutusta, kuvia, meemejä ym.
Koulutetummat taas keskustelevat siitä, että Tove Janssonin alkuperäisessä kirjassa Mörkö (Mörran) oli naispuolinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mårran. Ensimmäisessä Muumipeikko-sarjakuvakirjassa oli miespuolinen Mörkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan nykymenoon sopivampaa että kyseinen mörkö on intersukupuolinen tai muunsukupuolinen. Siis se muumimörkö yhdistettynä tähän toiseen mörköhommaan... tiedättehän.... ? Ai ette - no ei sit mitäää....

Vierailija
4/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus tästä Mörön sukupuolesta, ja yksi tapa katsoa asiaa on se, että ruotsissa tuntematonta (henkilöä) voidaan kutsua naisen pronominilla. Eli se, että alkukielellä Mårran on hon, ei tarkoita sitä, että Mörkö olisi ollut Janssonin ajatuksissa nainen. Toki niin saattoi olla, en tiedä. Jääkiekosta en osaa sanoa mitään.

Vierailija
5/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan huomannut, että erityisesti humanistit eivät vahingossa sanallakaan mainitse jääkiekkoa.

Olen itsekin humanisti, joten en taida sopia joukkoon. Johtunee siitä, että synnyin duunariperheeseen. :D

Vierailija
6/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä tämä kysymys Mörön sukupuolesta on vähän samantapainen kuin kysymys jumalan sukupuolesta.

Vierailija
7/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan huomannut, että erityisesti humanistit eivät vahingossa sanallakaan mainitse jääkiekkoa.

Olen itsekin humanisti, joten en taida sopia joukkoon. Johtunee siitä, että synnyin duunariperheeseen. :D

Voisko olla, että ne, joita ei kiinnosta, eivät mainitse? Olen humanisti, kuten miehenikin, eikä meitä kumpaakaan kiinnosta jääkiekko. Sattuneesta syystä tunnen paljon muitakin humanisteja, joista osaa jääkiekko kiinnostaa ja osaa ei. 

Vierailija
8/8 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka on määritellyt, että tämä jääkiekkomörkö on nyt nimenomaan se muumien mörkö? Eikös mörkö ole ihan yleisnimi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä