Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo meni palkkatöihin, lopetti kotitöiden teon

jer
27.05.2019 |

Onko tämä naisten keskuudessa ihan normaali käytäntö, että kun mennään töihin niin koti on pian hunningolla? Pyykkejä kertyy hirveästi viikonlopuksi, imurointia enää kerran viikossa, valmisruokia, vessanpönttöön kertyy mähmää... Eikä vaimon työ edes ole mitenkään kuormittavaa, istumatyötä ja kuulema vähän tylsääkin.

Ihmettelen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa siivoja. Meillä vähenivät riidat, kun mukava virolainen nainen siivoaa joka torstai.

Torstaina siksi, että hän on niin työllistetty, että se oli ainoa mahdollinen.

Mitä kautta näitä saa? 

ap

Vierailija
22/26 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan laitat googleen siivous ja oma paikkakuntasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa siivoja. Meillä vähenivät riidat, kun mukava virolainen nainen siivoaa joka torstai.

Mitä kautta näitä saa? 

ap

Seuranhakupalveluiden kautta voi saada alastoman miessiivoojan, josko sellanen innostais vaimoakin siivoamaan.

Vierailija
24/26 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta näitä saa? 

ap

Googleta.. ihan sanalla kotisiivous löytyy kosolti tekijöitä ja care.com:issa on kosolti lisää oikein arvosteluiden kera.

Vierailija
25/26 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus käyttänyt argumenttia tyyliin, että et jaksa tehdä kotitöitä, koska käyt palkkatyössä tai kotityöt kuuluu kotona olijalle? Se räjähti juuri silmillesi.

Minä käyn sentään fyysisesti raskaassa työssä, ei paljon huvita alkaa kokkailemaan ja imuroimaan kotiin tullessa kun maha ja penskat huutaa. Vaimolla on helpompi työ, kuten mainitsin. 

ap

Joo tää on provo.

Voi olla provo tai sitten ei. Uskon, että yhtä urpoja miehiä löytyy oikeastakin elämästä.

Yks minun ex oli sitä mieltä, että kotityöt kuuluvat minulle, koska hän tienasi enemmän kuin minä ja siten maksoi yhteisiä kuluja enemmän. Molemmat käytiin töissä sama tuntimäärä, mutta yllätys, miehen palkka oli suurempi.

Ei ole reilua, että lääkäri+ sairaanhoitaja-avioparista vain toinen tekisi kotitöitä. Tai lakimies ja opettaja, joista opettajan työpäivä jatkuu kotona kun lakimies saa levätä passattavana.

Aika pian tuosta pösilöstä tuli onneksi ex ja minulla on nyt kumppani, jonka kanssa jaetaan kotihommat tasapuolisesti. Välillä toinen tienaa enemmän ja tekee raskaampaa hommaa ja sitten taas toinen, mutta kotityöt pysyy samana.

Vierailija
26/26 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi hieman samalla tavalla. Olin kotona pari vuotta ja hoidin kotityöt ainakin 90%. Lapsen hoitoon mies sentään osallistui vähän paremmin.

Nyt olen töissä ja miestä ärsyttää kun nyt pitää enemmän osallistua. Yrittää kyllä selittää, että hänen työnsä raskaampaa yms. Mutta minä olen viikot yksin kotona lapsen kanssa. Hänellä on arki-illat ihan vapaata aikaa, koska tekee reissutöitä.

Viikonloppuisin nyt sitten pesee koneellisen pyykkiä, imuroi ja hoitaa lasta sen minkä ehtii. Ei kuulosta itselleni ainakaan raskaalta, mutta mies vaan valittaa. Ihmettelen, millaista sitten luuli perhe-elämän olevan. Ai, että nainen tekee yli jaksamisensa?

Näistä kyllä puhuttiin ennen perheenlisäyksen yrittämistä. Hän lasta enemmän halusikin ja otti asian esille. Miehet voisi yrittää asettua naisen asemaan, eikä vaan pelkästään ajatella itseään. Unohtamatta jälkikasvuaan, millaisen esimerkin ja muistot haluat heille antaa itsestäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi