Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eriarvoiset lapset

Vierailija
26.05.2019 |

Olen tässä pakosta joutunut seuraamaan lasten elämää eron jälkeen.
Äiti on saanut jo uuden miehen kanssa lapsen jota hehkutetaan esim facessa kokoajan kuinka kiltti ja ihana on. Samoin uusi mies hehkuttelee omaa lastaan tietysti, mutta missään ei koskaan puhuta äidin kolmesta aikaisemmasta lapsesta hullun exän kanssa.

Mietin vaan miltä näistä isommista lapsista tuntuu elää perheessä missä nuorinta pidetään selvästi erityisasemassa.
Onko yleistäkin ero perheissä tälläinen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat joka tapauksessa eriarvoisia, kun mistäkin syystä. - Itse olen lapsuudenperheeni neljäs lapsi, muut syntyneet edellisellä vuosikymmenellä ja ovat dissanneet mua aina, vielä aikuisiässäkin. Toivotonta.

Vierailija
2/5 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan riippuu isompien lasten iästä. Meidän isommat lapset edellisistä liitoista 15v eivät halua edes näkyä vanhepien somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kovin yleistä mutta ilmeisesti on kuitenkin marginaalinen ilmiö myös Suomessa. Taisin tässä vuoden sisään lukea artikkelin aiheesta. Jotkut vanhemmat ovat jopa luopuneet ensimmäisen liiton erolapsista laittamalla heidät sijoitukseen jotta voivat leikkiä taas ydinperhettä uuden miehen ja uudesta suhteesta syntyvien lasten kanssa. Erolapsia on pidetty haittana ja lopulta kumpikaan vanhempi ei ole heitä halunnut kun on tullut uudet perheet kuvioihin. Ei tietenkään pidä yleistää, artikkelinkin mukaan lastensuojelun tiedossa oli ”joitakin tapauksia” mutta toivotaan ettei ole kovasti yleistymässä.

Vierailija
4/5 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kovin yleistä mutta ilmeisesti on kuitenkin marginaalinen ilmiö myös Suomessa. Taisin tässä vuoden sisään lukea artikkelin aiheesta. Jotkut vanhemmat ovat jopa luopuneet ensimmäisen liiton erolapsista laittamalla heidät sijoitukseen jotta voivat leikkiä taas ydinperhettä uuden miehen ja uudesta suhteesta syntyvien lasten kanssa. Erolapsia on pidetty haittana ja lopulta kumpikaan vanhempi ei ole heitä halunnut kun on tullut uudet perheet kuvioihin. Ei tietenkään pidä yleistää, artikkelinkin mukaan lastensuojelun tiedossa oli ”joitakin tapauksia” mutta toivotaan ettei ole kovasti yleistymässä.

https://yle.fi/uutiset/3-5348991

Tässäkin artikkeli aiheesta jo vuodelta 2011.

Vierailija
5/5 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan riippuu isompien lasten iästä. Meidän isommat lapset edellisistä liitoista 15v eivät halua edes näkyä vanhepien somessa.

Nämä on kaikki ala-asteikäisiä tai vanhin jo siirtyny yläasteelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi