Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkkolaskutuksesta ymmärtävät apua!

Vierailija
26.05.2019 |

Onko verkkolaskutus ylipäänsä mahdollista, mikäli asiakkaalla ei ole julkista verkkolaskuosoitetta?

Olen laskuttanut jo jonkin aikaa laskutuspalvelun kautta keikkatöitä, ja nyt asiakkaani on järjestelmien uusimisen yhteydessä ilmoittanut ottavansa vastaan jatkossa vain verkkolaskuja. Syötin tiedot laskutuspalveluun ja olen jo pitkään luullut laskujeni menneen verkkolaskuina, mutta ne ovatkin vaihtamisen koko tämän ajan menneet kirjepostina. Koska asiakkaallani ei ole julkista verkkolaskutusosoitetta..
Laskutusyritys sanoo ettei kertakaikkiaan kykene lähettämään verkkolaskuja ilman julkista laskutusosoitetta, mutta toimeksiantajani vastaavasti sanoo että KAIKKIEN muiden yhteistyökumppaneiden kanssa laskutus on saamillani tiedoilla (laskutusosoite, operattoritunnus, OVT) onnistunut, vain minun laskutukseni on ainoa joka sakkaa.

Asiakkaalla ei ole intressejä ainoastaan minun vuokseni alkaa liittymään julkisiin osoitteistoihin.

Toistaiseksi lähetän laskuni siis skannauspalvelun kautta, mutta kummastuttaa että kaikilla muilla yrittäjillä nuo laskutustiedot ilmeisesti verkkolaskutuksessa toimivat, mutta minun käyttämäni laskutuspalvelu ei niitä pysty lähettämään? Osaako kukaan asiastaperillä oleva sanoa, onko ainoa vaihtoehtoni verkkolaskun perille saamiseen maanitella yrityksen omistajaa liittymään johonkin julkiseen osoitteistoon vai onko minulla muita vaihtoehtoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tarjous toiselta laskutus yritykseltä, ja kysy asiakkaalta, mitä laskutusyrityksiä muut laskuttajat käyttää.

Vierailija
2/4 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua sitä, että miksi jokin julkinen taho ei voi koordinoida tätä sähköist laskuliikennettä. Nyt on miljoona eri operaattoria...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottajan verkkolaskuosoitteen ei tarvitse olla julkinen toimiakseen. Onko ehkä joku harvinaisempi operaattori vastaanottajalla kyseessä? Jos käyttämälläsi laskunvälittäjällä ei ole sopimusta tälle operaattorille.

Vierailija
4/4 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opus Capita on laskutettavan operaattori, en tiedä onko tuo kovin harvinainen vai ei.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi