Kouluterkka sanoi ettei lapsen ihottuma ole mitään vakavaa, mutta se leviää ja ollaan reissussa!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onko kouluterveydenhoitaja lääkäri, joka osaa tehdä diagnooseja.
Itse kävin terveyskeskuslääkärillä, joka tiennyt ihottumista juuri mitään.Menin yksityiselle ihotaudin erikoislääkärille ja johon oli vaivalla nimi ja
tehokkaat lääkkeet ja sairaus parani.Hölmöä, että kouluterveydenhoitaja antaa diagnooseja, ja vielä hölmömpää, että vanhemmat uskovat sen.
Siksihän vanhemmat lähettävät lapsensa käymään kouluterkalla, ettei tarvitse itse käyttää (eli tuhlata aikaa ja rahaa) lasta lääkärissä. Luemme sitten iltapäivälehdistä, jos tuo lapsi sen risteilyn aikana kuolee tai pysyvästi vammautuu ko ihottuman vuoksi.
Kysy työskenteleekö laivassa lääkäri tai sairaanhoitaja? Tai selvitä tarjoaako kukaan yksityislääkäri Skypen tai Facetimen kautta tapaamista. Tiedän että joillakin vanhainkodeilla on käytössä ”kuvapuhelin” (en tiedä mitä käyttävät) yhteys yksityislääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy työskenteleekö laivassa lääkäri tai sairaanhoitaja? Tai selvitä tarjoaako kukaan yksityislääkäri Skypen tai Facetimen kautta tapaamista. Tiedän että joillakin vanhainkodeilla on käytössä ”kuvapuhelin” (en tiedä mitä käyttävät) yhteys yksityislääkäriin.
Katoin itse samantien että ainakin Terveystalo ja Mehiläinen tarjoaa etäpalveluita.
Ajatella, että joku hakee lapsensa akuuttiin sairauteen apua tältä palstalta.
Eikö ole vanhemmilla aivoja kysäistä, olisiko laivalla sairaanhoito hklökuntaa.
Lapsi olisi pitänyt käyttää lääkärissä, ennen lähtöä, mutta nähtävästi laivareissu oli tärkeämpi kuin terveys.
Voi olla atopiaa ja vaikka allerginen reaktio , mikä sitten voi oireilla tuolla tavalla atooppisena ihottumana.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin terveyskeskuslääkärillä, joka tiennyt ihottumista juuri mitään.Menin yksityiselle ihotaudin erikoislääkärille ja johon oli vaivalla nimi ja
tehokkaat lääkkeet ja sairaus parani.Hölmöä, että kouluterveydenhoitaja antaa diagnooseja, ja vielä hölmömpää, että vanhemmat uskovat sen.
Vaikka menisi ihotautien erikoislääkärille, niin sekään ei takaa sitä, että iho tulee kuntoon. Kun iho on sairas, niin se on herkkä. Mulla iho meni todella huonoon kuntoon ihotautilääkärillä käynnin jälkeen, kun lääke ei sopinut. Paraneminen vei kuukausia.
Hölmöä syyllistää terkkarilla käynnistä, koska siinä tilanteessa se oli varmastikin järkevin vaihtoehto.
Hei, mulla oli 13 vuotiaana vesirokko, kevyttä lämpöä yhtenä päivä ja vain muutama näppylä kasvoissa, rinnassa ja pari satunnaista raajoissa. Vanhemmat vei lääkärille oireiden ilmaannuttua 2 päivän päästä, mutta lääkäri ei antanut diagnoosia vähäisten oireiden takia. Sairastutin tietääkseni kuusi muuta nuorta kouluympäristössä seuraavan kuukauden aikana, koska jouduin käymään koulua normaalisti.
Itseä jäi harmittamaan tämä, koska mm. ystäväni sai todella pahoja arpia kasvoihinsa rokosta ja moni muukin joutui tästä sitten kärsimään. Ei siinä ollu varhaisteini-iässä olevalla paljoa vaikuttamismahdollisuuksia, joten kannattaa aikuisena koettaa vähän pelata varman päälle.
Lääkäriin ei oo kiva viedä lievien oireiden takia, eikä ne "viisaat" aina osaakaan antaa oikeaa diagnoosia, mutta en tiiä antaisko sitä itse anteeksi jos oma lapsi aiheuttaa pienen tai isomman epidemian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka menisi ihotautien erikoislääkärille, niin sekään ei takaa sitä, että iho tulee kuntoon. Kun iho on sairas, niin se on herkkä. Mulla iho meni todella huonoon kuntoon ihotautilääkärillä käynnin jälkeen, kun lääke ei sopinut. Paraneminen vei kuukausia.
Hölmöä syyllistää terkkarilla käynnistä, koska siinä tilanteessa se oli varmastikin järkevin vaihtoehto.
Ihottumiin on monia syitä ja osa niistä on todella tarttuvia...
Outo ihottuma ennen lomamatkaa on syytä tarkistuttaa lääkärillä eikä terveydenhoitajalla.
Ap: "Onneksi ei vaivaa tyttöä muuten kuin Että kokee olevansa ruma.
Sisarilla tai meillä miehen kanssa ei ole mitään, joten tuskin on mikään rokko. Kuumettomuuskin sotii rokkoa vsstaan."
No mikäs hätä teillä nyt sitten oikein on?
Joillakin laivoilla on lääkäri ja osalla sairaanhoitaja. Kysy onko jompikumpi paikalla jotta saatte selvitettyä että onko tuo jotain tarttuvaa.