Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>^_^< KESÄKERTUT keskiviikkona _*

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oli jo elokuinenkin kiirehtinyt maailmaan, sitä en ollut huomannut. Sen heinäkuisen kyllä.. Alkaa menemään ohituskaistalta ohi! Pitäiskös meidän ryhtyä toimiin? MiljaMaarialla ainakin kuullostaa jo hyvältä!

Sokuri, kiitos vinkistä, Isotonic Forcea voisin hankkia. Eikö se kuitenkin sekoiteta ihan kylmään veteen? Kun on sellaisiakin jotka pitää liuottaa kiehuvaan ja sitten jäähdyttää. Ajattelin, että jos mies selviytyisi hommasta jos pitää lisää tehdä sitten laitoksella jos urakka venyy..

Jos muuten jatkan vielä sairaalakassista: Kannattaako ottaa oma kaurapussi mukaan, vai onko synnäreillä yleensä? Meillä ois kyllä kaurapussi, mutta en viitsisi sitä hukata (saati sotkea) jos saisi laitoksen oman käyttöön..

Gefilusta muuten täälläkin nyt nautitaan. Piimää ja mehua. Jugurteista en niin pidä, meillä syödään vain maustamatonta A+ jugurttia (namia muromyslin kanssa), mitäs muita Gefilustuotteita on?

Jos vaikka jatkais aamiaista..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 37+4

Vierailija
2/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi väsynyt kerttu silmät ristissä. Yö meni harakoille, toivottavasti edes ne nukkuivat hyvin. Nyt sitten tyttö ja ukko koisivat tuolla ja mä ihmettelen, mihin mun uni katosi. Nälkä ois, mut maha vaihteeksi sekasin... Kyllä paijaa neuvolatäti päätä, kun vaaka näyttää kilon alaspäin. Sieltä tulee motkotus- mitä diettiä sä pidät jne... Eilen tuli vedettyä Hesen sotkut ja anopin kinkkupiirakat ja tuulihatut... Siinä diettiä. Anteeks tää varmaan kuulostaa tosi epäreilulle siellä missä turvotus on ottanut vallan, mut mua ärsyttää, kun ei saa lihota ja pitäis lihota ja kun on normaalipainoinen ni on täys katastrofi, jos paino ei nousekkaan nätisti ja siitä joka kerta kysytään. Pääasia et vauva kasvaa ja itse pysyy tolpillaan hyvällä hb:llä.

Menihän kiukkuseks..anteeks!

Joo oli elokuinen porhaltanu ohi, mut mä en voinu olla ajattelematta, et olihan hyvä et ei oo kesäkerttuset noin pieninä syntyneet. Ihmeen pitkälle ollaan alussa tarrasukkia jaeltu. Johtuiskohan se kohtuullisen monesta käsityöihmisestä=)

Eilinen olikin " lyhyehkö" pino, vaan 5 sivua vajaa;-)

Lytte ja Pikku-ukko 36+4 palailen neuvolan jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten taas uusi viikko käsillä! 35 Jee!!

Sataa kaatamalla, joten parvekemies ei taida tulla tänäänkään töihin :( Ei taida valmistua tälläkään viikolla tuo parveke.

Joku kysyi kaurapussin ottamisesta synnytykseen. Itse ajattelin ottaa oman ihan hygienia syistä ja lisäksi kuulemma ne sairaalan pussit on niin käytettyjä, että lämmönpito kyky voi olla jo aika huono. Kättärillä on myös vesipulloja, jotka ovat kyllä hygienisiä mutta ei niin pehmoisia ja muokattavia kuin oma kaurapussi. Lisäksi on helpompaa sitten lapsivuode osastolla käyttää omaa pussia pinkeille, kipeille rinnoille. Minua ei haittaa vaikka omaan tulisikin sottua...saahan päällisen aina pestyä.

Omanapa: EIlen illalla sitten harrastettiin sitä s:ää kun kerran uusi viikkokin on jo käsillä :) ... yön sain nukkua ihan hyvin, mutta nyt aamusesta on supistellut aika napkoita supistuksia. Ovat tosin aika lyhyitä. Nyt taas aamupalaan taitavat loppua, niin kuin aina ennenkin. No eihän sen vielä tarvitsekaan syntyä, kun on vasta niin vähän viikkoja. Mies on tosin jo niin malttamaton, että haluaisi vauvin nyt eikä justiinsa :D No nyt supistaa ...mutta ei kipeästi... joten laantunevat varmaan tästä.

Ihan hirveä keli... täytynee vissiin keskittyä siivouspuuhiin tänään. :(

Ninni rv 35+0

Vierailija
4/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Taas sain kahdeksaan nukuttua. Pitäisköhän miunkin lämmitellä miestä illalla siihen s:n harrastamiseen jos sais vaikka suppareita aikaan. Ei sitä varmaan kauheesti tarttee houkutella.. =)

Sitä miun pitikin kysyä, että ei kai siitä seksistä ole mitään haittaa jos paikat on jo auki?

G: Miten peset pehmoleluja? Jotkut saa laittaa ihan koneeseen, mut kun pesin yhden koiran koneessa, niin siitä tuli ihan nyljetyn näköinen. Ja sit jos on niitä soivia, mihin saa tehdä vaan pintapesun, niin millä aineilla se tehdään? Oisko mäntysuopa hyvä? Meinaan, että vauva varmasti niitä lutkuttaa suussa, niin ei voi käyttää kauheen tujuja aineita. Talvella vien sitten pakkaseen, että pölypunkit kuolee.

Tytteli-83 ja vihdoinkin täysaikaiset viikot 37+0

Vierailija
5/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt toimitettu hoitoon viimeistä päivää ja herkkujen kera... Saa nähdä pääseekö päivällä itku kun sitä haetaan... On ollu niin ihana hoitotäti/-paikka. Onneksi on melkein naapurissa, niin voi käydä joskus moikkaamassa ja hoitokaveritkin asuu lähistöllä. Läksiäislahjaksi ostin mariskoolin ja tein pienen kuvakollaasin neidistä. Kiitos vaan kaikille vinkkejä antaneille. Jonkun pienen kukkasen aattelin vielä käydä hakemassa.

Tänään olis neuvola iltapäivällä ja sitä ennen pitäis lähtee kaupungille kun vielä pääsee yksin. Jos kävis apteekissa ostaan talkkia ja jotain rasvaa vauvalle ja kaikkee sellasta pientä. Eilisen ä-poli käynnin jälkeen jysähti ihan kunnolla tajuntaan, että apua kolmen viikon päästä Mikki on jo hyvällä onnella masun ulkopuolella.... Nyt iskee paniikki, kun huusholli on vielä täysin siivoomatta. Vauvan tavarat alkaa olla onneksi pestyinä ja petikin melkein pedattuna. Rattaat pitäis vielä huoltaa ja turvakaukalo hakee kaverin luota. Saa nähdä jääkö siivoukset meidän äitin huoleksi. Se kun lupas tulla neitiä hoitamaan jos ja kun synnytystä käynnistellään. Se asuu reilu 300km päässä, niin että jäänee varmaan siihen asti että sairaalasta nyytin kera kotiudutaan.

No nyt täytyypi mennä jos meinaa tänään jotain/jonnekin ehtiä.

Quest ja Mikki 36+5

Vierailija
6/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks urheilujuomasta. Tuo sekoitetaan ihan kylmään veteen, mies sitä mulleki teki viimeksi..ja tuosta saa ihan hyvin energiaa. Mä oksentelin esikoisen synnytyksessä sen verran, etten pystynyt oikein mitään syömään. Oksentelu oli lähinnä närästyksestä johtuvaa tai jotain sen tapaista.

Ajattelin ottaa oman kaurapussin, tai meillä taitaa olla vehnäpussi, mutta varmaan käytänössä sama asia. Mä en edes tiedä onko täällä tarjota talon puolesta pussia. Voi kun pääsis samaan synnytys-saliin kuin viimeksi, siellä oli oma kylpyamme....teki kyllä hyvää supistusten aikana köllötellä lämpöisessä vedessä, mutta auta armias, kun nousin pois. Sillonhan ne kivut vasta iskivätkin : 0

Aamuyöstä oli menkkamaista juilimista, mitä kesti ehkä puolen tunnin ajan, ja äsken pikkasen. no, hyvä vaan niin paikat kypsyy. Tuskin tässä kuitenkaan vielä mitään kahteen viikkon tapahtuu.

Poika lähtee viikonlopuksi mummolaan, niin vois houkutella tuota ukkoa testamaan " käynnistystä" : ) Tiedä vaikka lähtö tulisi!

sokuri 38+3

Vierailija
7/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte: Ihan samaa mieltä.. Alkuraskaudessa kun paino ei noussut niin oli voi voi kamalaa, sitten jonkin aikaa nousi ihan oikein käyrillä, eli noin 200 - 500 g /vko niin oli hyvä ja sitten on taas noussut ihan liikaa.. Ihan kuin me ihmiset oltais kaikki identtisiä ja pitäis mennä yhtä ja tiettyä viivaa pitkin! ARGH!

Asiaan vähän liittyen, katsoiko kukaan eilen Dr.Philiä? Puhui lasten kasvukäyristä. Että ne on vain tilastoja, keskiarvo kaikista lapsista, ei kaikki ole samanlaisia.. Oon edelleen sitä mieltä että kyseinen mies on Amerikkalaiseksi aika fiksu.

Ninni: Meidän kaurapussit on TSI-kaurapusseja, eli ei ole irrotettavaa päällistä, eikä pysty pesemään hajottamatta.. Pitäis varmaan tehdä jokin pussinsuojus.. Hmm..

Mutta otan varmaan oman mukaan sitten jokatapauksessa, voihan sitä käyttää laitoksen pussia synnytyksessä ja omaa kappaletta synnytyksen jälkeen.

Nyt tekis mieli lähteä kirpputorille..

Vierailija
8/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, sataa kuin esterin p....ä. Neuvolapäivä tänään. Viime yönä sain nukutuksi jopa neljään..sitten pari tuntia hereilla ja sitten ehkä tunnin verran vielä levotonta nukkumista. yöllä taas rytmihäiriöitä, mä ihmettelen niitä?!onko kellään muulla?! ja kauheeta hikoilua.

Eilen illalla 2 kertaa lorahti housut märäksi luulisin et lapsivettä?! mutta en silti lähtenyt vielä näytille. Supiseli tunnin ajan kipeesti, mutta sit loppu ku seinään?! Yöllä satunnaisia supistuksia, nyt jotain jomotusta. Joo ehkä se neuvolatäti laittaa mut äpolille näytille. katotaan nyt. Rupean kohta siivoomaan jos sais vähän lisäpuhtia tähän hommaan.

Tulen sitten iltapäivällä kertomaan neuvola kuulumisia.

Onkohan Miljamaaria päässyt tositoimiin?

hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
9/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh vettä sataa :(( en tykkää yhtään!! menee jotenkin koko päivä ihan plörinäx....minä kun tykkään niin auringosta ja kesästä (tällä hetkellä kesäkuu on toooosi IN! ;)))

vaavi puskee tuonne lonkkaan (tai jonnekkin hermoon) nyt päivittäin niin että menee jalat alta kun sattuu niin kovaa :(( onko muilla samanlaista?? tuntuu siis ihan siltä kuin lähtis jalka sijoiltaan!!

eilen pääsin niin myöhään lukemaan pinoa että pinon lukemisen jälkeen en enää jaksanut kirjotella :( sori! yritän ottaa tänää takaisinpäin :)

MRS MARPLE: ainakin helsingin kättärilla on noita kaurapusseja...mites muualla?

ukko lähtee kalareissulle nyt perjantaina...jonnekkin mikkelin suunnille...sitten yritin sanoo että aikas kaukana!!! kun sieltä ajaa tänne jotain 3 tuntia...viimeeksi kun mimosa syntyi niin aamulla 8.00 alkoi supparit ja 12.30 oli syntynyt... ei kovin kauaa mennyt..

no mut kummiskin niin mies vaan sano että eihän se sieltä vielä synny!! kun laskettuun aikaankin on vielä MONTA viikkoa :))))

juu näähän meneekin niin tarkalla aikataululla!!!

yritin mutista että: ei sitä ikinä voi tietää millon ne vaavit haluu tulla maailmaan..

niin meinaavat olla siellä varmaan ihan sunnuntaihin asti ://

mitähän Jamesiinalle kuuluu :)) onkohan jo pikku vaaveli kainalossa tuhisemassa :)) voi... mäki laluun :P

Tyttelin pehmolelun pesu G: just on koneellinen leluja koneessa...mä kyl pesen (hienopesus) semmosetki mis lukee et vain pintapesu...ku en voi käsittää miksi semmosia leluja pitää edes valmistaa mitä ei voi pestä KUNNOLLA!!!

viel ei oo menny yksikään lelu pilalle!!

noi soittorasia lelut onki hankalampii...niitä oon hinkannut fairyyn kastetulla rätillä...mut hirvee homma...ei jaksais...meillä kun noita leluja on ihan tarpeex ja vähän päälle!!!...

nyt tulee romaani...haen leipää ja jatkan sit pinon lukemista :DD

heikun keikun masumammat :)

krisse rv36+4

Vierailija
10/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Mulla on kans ruennut tulemaan ihan hirveesti rytmihäiriöitä. Tuntuu ikävälle.

Rupesin miettimään, että mitäs tänään tekisin ja siitäpä se ajatus sitten lähtikin... Purin koko mein sängyn petareita myöten. Imuroin sen pohjan, pesen petareiden päälliset, peitot, tyynyt, sänkypeiton ja koristetyynyt. Onneks meillä on opiskelijakämpässä pyykkitupa, jossa on ilmaiset pesukoneet + vielä oma pesukone, joten saa pestyä paljon kerralla. Toivottavasti kerkii kaikki kuivua iltaan mennessä. Samoin innostuin pesemään juuri noita pehmoleluja. Uusiahan ne on, mutta kaupan hyllyllä on varmasti pölyttynyt ja likaantunut, joten haluan että kaikki on puhdasta vauvaa varten.

Mie oon kyllä niin siivousfanaatikko kuin olla ja voi. Oon käynyt kaikki vauvan tavarat läpi ja hinkannut koko kämppää lattiasta kattoon. Nyt on kivaa kun on vapaata, niin saan oikein kunnolla keskittyä tähän lempipuuhaani. =) Mulla vaan oikeasti loppuu kohta siivouskohteet kesken. Ei nyt ihan joka viikko kuitenkaan viitsi aloittaa kaikkea hinkkaamista alusta.

Toivottavasti ei mene sitten lapsivedet tuohon sänkyyn kun nyt sen puhdistan. Pakko varmaan laittaa siihen pissilakana, vaikka se saattaakin hiostaa. Mut en hitto vie rupee uudestaan puhdistamaan.

Tytteli-83 taas

Vierailija
11/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vähän hassusti :) Nooh..

Niin siis mä vähän järkytyin neuvolassa! Mulla alkaa olee raskausmyrkytyksen oireita..tai ainakin mun mielestä ja neuvolatäti ei ollu ollenkaan VIELÄ niin huolestunut!

Verenpaine vaan kohoaa 135/75 ja painoa oli tullu 1,5kg viikossa (ihan kauhee määrä) ja turvotusta löytyy!! Päätä on ajoittain särkenyt ja väsyttää ihan kauheesti. Ja kuvottaa! Sitte se sano, et katotaas toi hemppa, kun siitä on niin paljon aikaa --> Hemppa oli 98! Tässä alkoi nyt sitten hirmuinen rautakuuri. Sanoi, että nyt on pakko saada kaikki arvot tasaantumaan ennen synnytystä..että on kuulemma pienessä ajassa menny ihan retuperälle, kun alku on menny niin hyvin!

Masussa onneksi liikutaan hyvinkin reippaasti ja suppareita tulee päivittäin. Illalla on se painoarvio ultra. Se lohduttaa mieltä, et jos ees sinne sais raahauduttua. Supistelee melkein joka askeleella. Onneks mies tajus nyt, et äiti taitaa olla vähän väsyny ja, et äitin tarvitsisi antaa levätä. Lähti meinaan pojan kanssa ulos :) Ettei mun tarvinnu..

Näin viime yönä unta, et mulla tuli lapsivedet sänkyyn. Oli ihan neon vihreetä. Valkoiset lakanat oli vihreenä :) Meniskin..mut kun ei. Neuvolassakin sanoi, et tämä sais kyllä syntyä jo. Arvot tasaantuisivat!

Mutta palailen myöhemmin..sen painoarvio-jutun jälkeen!! Kaikille hyvää päivää!

Hanna*

Vierailija
12/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhtenä ollaan,vaikka sitä yöllä ei oliskaan uskonut. Oli kaikki synnytykseen viittaavat kivut. Alaselkä,pylly,sisäreidet alapää ja supparit. Mutta mitä vielä täälä edelleen hillutaan.

Nyt pitää lähteä asioille,joten palailen kirjoittelemaan sitten kun tulen kotiin. Vastailen sitten samalla päivän polttaviin kysymyksiin :)

Jaksuja

Lilli81 38+5

Vierailija
13/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin ihanaa kun sataa! Oon aina tykännyt kunnon vesisateista, ne on jotenkin romanttisia (vaikken mikään romantikko tosiaankaan ole), vielä takka päälle niin a vot. Mutta tietenkin kesällä ei saa sataa, kesällä pitää olla kuumaa!!

Mulla on mieli maassa, ystävät sai vauvan ja kaikki ei olekaan ihan kunnossa :(, todella laittaa mielen matalaksi etenkin kun on itsekin näin loppusuoralla.

NELJÄKÖ kyselit rytmihäiriöistä, mulla oli esikoisen kanssa niitä ihan loppuraskaudessa, tyyliin vikalla kuulla. Niitä tuli useamman kerran viikossa ja usein niihin liittyi myös sellainen törkeä kylmä hikoilu ja jonkun sortin kuoleman pelko-olo! Muistan että yhden sellaisen " kohtauksen" sain juuri synnytysvalmennuksessa psykologin luennolla, luulin että kuolen tai vähintäänkin pyörryn. En tiedä mistä ne johtuivat, muissa raskauksissa mulla ei ole ollut vastaavaa. Oon jälkeenpäin miettinyt olisko ne voinut johtua huonosta sokeritasapainosta tai olisko ne ollut jopa jotain paniikkikohtauksia? Mutta jos sulla on pelkästään rytmihäiriöitä niin en kyllä tiedä...inhottavia ne kyllä tosiaan oli.

MILJAMAARIA, ihana lukea kun teillä on esikoinen samassa iässä kun meilläkin oli kun toinen syntyi, melkoista aikaa se kyllä suoraan sanoen oli! Esikoinen vaikutti oikeiasti ihan elefantilta kun vaihdoin sille vaippaa ekan kerran kun tulin synnäriltä, kun oli jo tottunut niin pieneen vauvaan. Ja tosiaan kun tuo 1v kerkeää ihan joka paikkaan ja on niin totaalisen arvaamaton, myös sitä pikku sisarusta kohtaan :).

Aamulla vein ekan satsin eskariin puol kasi, sitten toisen satsin kouluun puol kymmeneks ja kohta pitää hakea tyttö eskarista ja lähdetään tutustumaan kouluun! Saadaan tietää tuleva ope ja luokkakaverit, tyttöä jännitti kovasti jo eilen :). Sitten illalla pojan harkat jne., ei ole tekemisen puutetta kyllä taas tänäänkään....

Energiajuomista ym. synnytykseen niin mä sain ainakin Naikkarilla mehua ja kiisseliä kätilöltä synnytyksessä. Tosin ei kyllä oikein mikään maistunut ja ulos tuli etenkin kiisselit kun yritin vähän ottaa. Ja voihan mieskin kahvilasta käydä ostamassa jotain jos alkaa tuntua että jotain tarttis, jos siis ei muista ottaa mitään mukaan lähtiessä. Tosin miehen kahvilla käynti oli aina mulle painajaista kun olin aina ihan varma ettei se kerkeä ajoissa takas ja oli muutenkin ikävä olla yksin salissa. Mä yllätyin kyllä siitä miten vähän kätilöt on oikeasti paikalla synnytyksessä! Meillä ainakin kätilö kävi tosi harvoin huoneessa, välillä pyysin miehen hakemaan kätilöä varuiks katsomaan tilannetta (meillä kun oli hälytyskello rikki!) Mä olin jotenkin luullut että kätilö on miltei kokoajan meidän kanssa yhdessä.

Viime yönä näin painajaista synnytyksestä. Mulle oli annettu sektioaika ja lähdin töistä (!) myöhässä sinne. Kävlein hirveetä vauhtia pitkin mannerheimintietä enkä löytänyt sairaalaa mistään!! Sitten kun päädyin sairaalan näköetäisyydelle huomasin omat lapseni jotka juoksentelivat keksellä isoa tietä ja samalla tajusin että olin jo myöhässä omasta sektioajasta. Vanha farmari-volvo ajoi lasteni yli ja mä vaan kaivoin laukusta Naikkarin numeroa että voin soittaa että olen myöhässä. Sitten kun soitin että lapseni jäivät auton alle ja olen pahasti myöhässä niin siellä joku mies (jonka tiesin olevan talonmies) sanoi että kun keskusneiti Jenni(???) on sairaslomalla niin emme voi antaa uutta aikaa että soita sitten viikon päästä perjantaina. Sitten se mies alkoi vielä ihmetellä että onpas aika erikoista että kaksi lasta jää samaan aikaan auton alle ja alkoi väittää mua valehtelijaksi....kummallinen uni :)). Oli kyllä tosi ahdistava oikeasti!

Mistä te ootte saanut niitä kaavakkeita jossa kysytään siitä calmetesta? Ei mulla ole mitään sellaista vai saako sen vasta lähempänä laskettua aikaa?

t.mariadee 34+5

Vierailija
14/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:33 syntyi 2995g painava ja 49cm pitkä tumma hiuksinen tyttö 2 tunnin ja 55 min urakan jälkeen : )

Vierailija
15/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan kertomaan lisää heti kun vaan jaksat ja ehdit!

Nyt niitä alkaa sadella oikein urakalla.

Täällä yö nukuttu hyvin. Mitä nyt vähän menkkajomotusta oli aamuyöstä, joka herätteli.

Hyviä vointeja teille ja Jamesiinalle onnittelut vielä kerran!

Mirju 36+3

Vierailija
16/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepölyallergikkona minä täällä nautin täysillä sateesta!! Mutta välillä toki täytyy myös paistaakin. Toissapäivänä makasin terassilla ja otin aurinkoa tuommoset kolme tuntia. Totesinkin miehelle, että täytyy masussa asustaa tyttö, ko ei valittanu yhtään ;) Mies kyllä siihen, että poika vaan tylsisty ja alko levyttään ko ei pakoonkaan tilannetta päässy... Tämmöstä arvailua täällä on päivästä toiseen vauvan sukupuolesta. Ihan niin kuin joku kirjotti, mulla on samanlaiset tuntemukset, että aluksi se oli poika sitten pitkään tyttö taas välillä poika ja nyt en taas osaa sanoa kumpi... Mutta eipä sillä väliä. Eilen käytiin kattomassa ihanaa pariviikkoista neitiä ja mie haluan tämän Nyytin ulos täältä!!!!!!

Mutta siis asiaan. Eli just tulin neuvolasta. Mullakin verenpaineet oli nousseet. Tähän asti ne on ollu tosi hyvät, joten sinänsä oli vähän yllättävää, mutta koska kaikki muu ok, niin ei terkka ollu yhtään huolissaan. Painoa ei ollu tullu yhtään lisää. Teille on kyllä monille tullu tosi vähän painoa. Mulla kuitenkin eka neuvolakäynnistä on tullu n.13,5kg ja ite olen ajatellu, että ei se nyt niin paljon ole. Mutta onhan täällä semmosiakin odottajia, jotka ei ole edes 10 kiloa vielä rikkoneet. Yksilöllistähän tuo toki on. Mutta siis kaikki neuvolassa ok. Vauva on kiinnittynyt ja on raivotarjonnassa. Sykkeet ja liikkeet ihan normaalit. Parasta tässä on, että nyt mullakin on viimein alkaneet supistelut tihentyä. Ei tässä mihinkään olla vielä lähdössä, mutta supistelee enemmän kuin pari kertaa päivässä. Ehkä tässä siis joskus päästään tosi toimiin.

Mitäkähän muuta tässä piti kommentoida. Saisinpa miekin tuommoisen Tyttelin kaltaisen siivousvimman. En tiiä, kuka täällä meillä siivoais ko mie onnistun joka päivä siirtämään....

Sairaalakassin olen pakannut vauvalle ja itelle tehnyt listan ja käyny ostamassa kaupasta valmiiksi asioita, joita sitten sinne tartten. Että kyllä tässä kaikilta osin oltas jo valmiita lähtöön... Mutta eipä se auta, että äiti on valmis jos masussa ollaan vielä toista mieltä.

Siinäpä tärkeimmät tältä erää. Tulee kyllä niin omanapa selostusta. Mutta onko tuo nyt ihme ko koko elämä oikeasti kirjaimellisesti pyörii oman navan ympärillä ;)

Sateesta huolimatta hyvää päivänjatkoa kerttusille ja suppareita niitä tarvitsevillle.

Nearoosa 38+3

Vierailija
17/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullut ihania uutisia viestiä kirjoittaessa. Oikein paljon siis onnea Jamesiinalle ja perheelle :)

Nearoosa

Vierailija
18/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jamesiinalle!!!

Neljäkö ja Tytteli-83: " ihana" kuulla että muillakin on rytmihäiriöitä. Mies joutu viemään mut lauantai-iltana/yönä sairaalaan päivystykseen kun oli rytmihäiriöitä ja kiitos niiden sain ihan järkyttävän paniikkikohtauksen. Siinähän sitä olikin, pulssi huiteli jossain 140-160 välillä, hengenahdistusta (siis täysin paniikista johtuvaa) ja välillä jätti sitten pumppu lyöntejä väliin.. Voi jee.. Mutta päivystyksessä oli aivan ihana symppis nuori lääkäri joka otti pari tuntia käyrää ja vakuutti etteivät rytmihäiriöt tässä vaiheessa raskautta oo lainkaan epätavallisia. Olin myös kuullu et jos tulee rasituksessa niin ovat vaarallisia, mut hän sanoi et lähinnä sit jos tulee hirmu usein tai liittyy tajunnan tason laskua tai kipua niin voi olla vakavempaa.

Eilen sainkin sitten neuvolasta lähetteen äippäpolille että pääsen juttelemaan synnytyspelosta. En ite synnytystä niinkään pelkää vaan että toi paniikki pukkaa päälle ja hengitys menee ihan sekaisin, hyperventiloin niin että taju lähtee tms.

Ja oon ylpeä itestäni että olin tän raskauden ajan ilman lääkkeitä, mutta päätin kyllä että synnytyksen jälkeen aloitan lääkkeet, ei meinaan kuulosta hirveen kivalta olla jatkuva ahdistus/paniikki päällä vauvan kanssa.

Mutta tulihan taas sepustusta...

Aamukahvin keittoon... Nazuli 38+4

Vierailija
19/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosti Jamesiinalle ja koko perheelle!

Vierailija
20/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]♥Onnea Jamesiina ja perhe pikku prinsessasta!♥

Täällä vielä yhtenä kappaleena ihmetellään... huomenna on kyllä yhdet valmistujaisjuhlat, joihin haluan kovasti mennä eli toivottavasti nyt menee sen yli, kun ei ole kerran ennen tullut.

äitimiia rv 38+4