Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ LOKAMASUJEN KESKIVIIKKO ¤¤¤

24.05.2006 |

[b]RV:[/b]

[b]OIREET:[/b]

[/b]RAKENNEULTRA:[/b]

[/b]TYTTÖ/POIKA:[/b]

[/b]NEUVOLA:[/b]

[/b]MUUTA:[/b]

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 20+5

OIREET: masu kasvaa kovaa vauhtia, liikkeet tuntuu ja näkyy, oisko välillä jopa hikkaa.., kohdun kasvukipuja, närästystä, väsymystä, liitoskipuja, hengästyttää

RAKENNEULTRA: oli toukokuun alussa, kaikki ok, tehtiin terveyskeskuksessa ja kesti noin puoli tuntia. Sukupuolta ei suostunut kertomaan.

NEUVOLA: seuraava on 9.6

MUUTA: Kovin on tyttö-olo ittellä. Ainakin hyvin samantapaiset oireet olleet kuin esikoisesta (tyttö). Eli voimakas pahoinvointi ja nyt pahoinvoinnin jälkeen maistuu makea.

Ilmeisesti jää nähtäväksi lokakuulle, et kumpi tulee, koska ultrat on nyt käyty. Tosin tuosta kolmannesta jouduin loppupuolella synnytystapa-arviointiin, en kyllä tiedä et miks.

HANKINNOISTA: Täytyy sanoo, et mitään ei olla vielä hankittu vauvaa varten. Tiedossa kyllä on, et mistä saadaan vaunut lainaan ja mistä vaatteet ym. Sänky pitää ostaa, jos sen löytää käytettynä niin uusi patja ainakin on ostettava. Ja sitten tietty ne kaikki pikkutavarat.

Eilen oli eskarilaisella todistusten jako, kyllä siellä sai tippa silmässä olla ja varsinkin nyt raskauden aikana itku tulee tosi herkästi.

Ens viikolla on koululaisilla kevätjuhla ja sittenhän se jo lauantaina loma niilläkin alkaa. Ittellä olis vielä kesäkuu töitä.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!

Masunkasvatusterkuin

myttynen rv 20+5

Vierailija
22/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 18+4

OIREET: Repäisy- ja venymiskipuja on aikalailla. Liikkeet tuntuu hävinneen, en oo kai kahteen päivään tuntenut mitään. Tissit on kasvanu, mikä on oikeesti aika karseeta, kun ennenstäänki ovat jo isot. Tietää niskakipuja... Ihme mielitekoja tulee, esim. eilen kaupassa tuli yhtäkkiä semmonen " pakko saada mansikkarahkaa" ja tänään sitte oli ihan pakko ostaa lakupussi :P

RAKENNEULTRA: 5.6. eli mun syntymäpäivänä (26v täytän). Vanha tuttu ultraaja, on ainakin ennen kertonut sukupuolen ja sanonut, ettei kerro jos ei 100% näe. Jännittyneenä odotan!

TYTTÖ/POIKA: No, se tyttöolo on aika vahva. Ultrassa sen sitten näkee, jos näkee. Tosin, viime päivinä on tullut pieniä " merkkejä" , pojasta :D Esim. on haluttanut suolaista ruokaa ja finnejä on koko ajan enemmän & oon nähny kaks unta, missä vauva oliki poika. Mutta, siis jos veto pitäs panna, niin tytön puolesta laittasin rahani likoon ;)

NEUVOLA: Seuraavan kerran vasta kesäkuun loppupuolella. Sitten on jo 22 täynnä ja saa laittaa Kelan laput menemään. Jee! Viimeksi kävin reilu viikko sitten neuvolassa ja sillon kaikki oli tosi hyvin. Hemppakin 134 eli ei ainakaan siitä voi väsy olo johtua.

MUUTA: Onnittelut Hexulle pojasta ja hyvä, että sydän oli kunnossa!

Tutista sen verran, että meidän keskimmäinen oli aivan älyttömän riippuvainen tutista. Sitten, kun tyttö oli 2v 4kk, päätin että nytkai se on pakko lopettaa ja keräsin kaikki tutit piiloon. Kaks iltaa kyseli tuttia, mutta sanoin että se on menny hukkaan, niin sillä siitä päästiin. Välillä mulla käy kyllä tosi sääliksi, kun tyttö vieläkin (siitä on yli puoli vuotta!) saattaa sanoa oikein haikeissaan, että " ei oo vielä löytynyt minun tutti, pitäskö ostaa uus" . Voi pientä kultaa :) Vaan tosiaan kun tytöllä oli se jatkuvasti suussa ja hampaat alko pelottamaan, niin päätettiin ottaa pois. Kuopus meillä ei oo tuttia koskaan huolinutkaan.

Minä olen myös kuullut aina, että suolaisen himo tarkottas poikaa ja makean tyttöä. Ja näin on ainakin minulla ollut 3 ekassa raskaudessa.

Karkista: Syön aika paljon, tai enimmäkseen kyllä suklaata. Varmaanki n. 3 x vkossa tulee syötyä. Hyi minua.

Painosta: 4kg on tullut lähtöpainoon ja siitä 3kg tuli ekan kuukauden aikana plussan jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patovahti: joo poitsu näytti tavaransa heti =) mulla tuolla irc-gallerias kuvia nim. ^neitoinen. eli eiköhän teilläkin näy sukupuoli silloin kun menette =) bruno kyllä herättelee vauvaa liikkumaan jos nukkuu.

TUTISTA: Meillä kuopus 1v7kk luopui itse tutista =) olin jo valmis aloittamaan saman taistelun ku esikoisen kans mut neitipä päätti n.kk sitten ettei enää tuttia halua ja sen jälkeen sitä ei ole enää tarvittu :)

Hexu ja poitsu rv 21+2

Vierailija
24/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttijuttuja :)

Meillä poika söi tuttia muistaakseni tuonne 1v6kk ikäiseksi jolloin sanottiin että vie tutti roskiin ja sinne itse vei ja sen koommin ei ole sitä halunnut..Kävi siis tosi kivuttomasti, vaikka luultiinkin että käy vaikeaksi..

Nyt onkin sitten kuivaksiopettelua vuorossa...Pienen ajan sisään on oppinut käymään potalla tekemässä pissat ja kakat. Mukavaa säästöä kun ei vaippoja tarvitse kokoa aikaa..

Mutta niinpä niin, tultiin just kaupoilta ja vaippa edelleen jalassa ja kakanhan se sinne kerkesi tekemään. pahus!!!

Ei muuta kun vaippahommiin!

Mukavaa sadepäivää!

C

Vierailija
25/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 19+4

OIREET: Valkovuoto taitaa olla ainut tällä hetkellä. Ja rintojen/masun kasvu.

RAKENNEULTRA: Oli 11.5. Vauvalla kaikki hienosti. Istukka osittain kohdunsuulla -> seurantaultra n. vkl 28.

TYTTÖ/POIKA: Ei tiedossa. Oireet tytön suuntaisia, mutta silti tuntuu, että poika tulee ;o)

NEUVOLA: Oli 10.5. Kaikki arvot kunnossa. Painoa ei ollut tullut kuin 100 g ekasta käynnistä. Ihanat sydänäänet ja esikoinen nimesi niiden perusteella vauvan hu-huu vauvaksi :o)

MUUTA: Vettä vaan sataa ja aika pitäisi saada kulumaan sisällä reilun 2 vuotiaan kanssa.. Pitäis päästä edes kauppaan ostamaan vaikka sormivärejä!

Mäkin olen miettinyt hankintoja. Meillä on kyllä melkein kaikki esikoisen jäljiltä, mutta rattaat mietityttää. Talvella olis kuitenkin kiva päästä liikkumaan päivälläkin, kun auto ei ole käytössä. Toisaalta tuntuu kurjalta alkaa hommaamaan kaksostenrattaita, kun käyttöaika jää niin lyhyeksi..

Kivaa, kun miehellä on piiiitkkäää viikonloppu!

-Goblin-

Vierailija
26/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan nopeasti käväisen, täällä ei ole olossa kummia, maha on omasta mielestä kasvanu ja näyttää muulta kuin läskiltä, mutta kaveri äitinsä kanssa surkutteli kun olen lihonnut vaivalla laihduttamani kilot takaisin... No enpä kehdannut korjata asiaa, koska tämä kaveri niin kauheesti yrittää tulla raskaaksi, vaikka mies ei suostu seksiin kuin harvoin...

Joku kyseli mahallaan nukkumisesta. Käsittääkseni siinä on sama vaara kohdun puhkeamiselle tai repeämiselle kuin esim. seksissäkin kun liikaa painetta kohdistuu kohtuun. Toki, jos se ei pahalle tunnu, niin ei kai siinä sitten liikaa painetta mihinkään kohdistu, en tiedä...

Itse en ole tarvinnut kummassakaan raskaudessa tehdä testiä, kun olen jo etukäteen tiennyt olevani raskaana, kun ei voinut nukkua mahallaan. Kohtuun tuntui paine niin pahalta. Sitten kun testeissä oli plussat, oli se vain varmistelua itselle...

Mutta nyt täytyy lähteä jatkamaan hommia!

tikru ja Agentti 17+4

Vierailija
27/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 21+3

OIREET: Selkä on välillä kipeä, ei muuta! Vauva vähän potkii, ei juuri tunnu vielä masun päältä koettaessa :(

RAKENNEULTRA: Monta viikkoa sitten oli... En enää jaksa muistaa mitä siinä oli...

TYTTÖ/POIKA: Tyttö todennäköisesti, sanotiin ultrassa. Nyt on todella erilainen raskaus kuin viimeksi, joten uskon todella että se on tyttö. (Esikoinen poika)

NEUVOLA: Ensi tiistaina! Saan laittaa äitiyspakkaushakemuksen sitten eteenpäin, ihanaa!!! Meillä on pieni kunta, saan sen paketin varmasti parin päivän sisällä sitten.

MUUTA: Painoa ei ollut tullut yhtään viime neuvolaan mennessä. Meillä ei ole vaakaa, joten olen noiden neuvolan punnitusten varassa... Ensi tiistaina nähdään miten paino on noussut.

Minulle ei siis saisi tulla yhtään kiloa ylipainon takia, joudun tarkkailemaan syömisiäni ja liikkumaan extrapaljon.

Makeanhimosta: Oli kova viime raskaudessa, samoin kun nyt. Viimeksi tuli poika eli mulla ei näköjään vaikuta vauvan sukupuoli tähän yhtään. Olen " siviilissäkin" kova karkin perään...

Tutista: Olen jo monesti meinannut kipata pojan tutit roskiin! Saattaa mennä viikko ettei poika käytä yhtään tuttia, eikä näytä kaipaavan koko kapistusta, vaikka söi sitä päivittäin 6kk ikään asti. Ikää on nyt 8kk. Taidetaan päästä helpolla tässä asiassa!

-lupicaia & Omppu 21+3

Vierailija
28/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 19+5

OIREET: Tissit ja masu sen kuin kasvavat. Joitakin kivuttomia supistuksia päivittäin, hentoisia liiketuntemuksia on myös alkanut päivittäin tuntua. Muuten olo on aika energinen, liikuntaa kaipaa päivittäin.

RAKENNEULTRA: Oli 19.5. Kaikki oli OK, vauvan paino taisi olla 295g.

TYTTÖ/POIKA: Poika taitaa olla tulossa.

NEUVOLA: seuraava neuvola on 12.6.

MUUTA: Painon noususta en tällä hetkellä tiedä, viime neuvolassa taisi olla tullut 3 kg alkupainoon lisää. Painonnousu ei huolestuta, ainakin viimeksi kilot lähtivät nopeasti pois imetyksen myötä.

Meidän ei hankintoja paljon tarvitse tehdä. Meiltä löytyy sekä tytön että pojan vaatteita. Ainoa hankinta, mitä suunnittelen, on tuplavaunut. Kuopus on kuitenkin vasta 1v7kk vauvan syntymän aikoihin.

Mahallani en ole enää pariin viikkoon nukkunut. Nukun vaihdellen selällään/ kyljellään.

Karkkia olen syönyt viime aikoina kyllä liikaa. Varsinkin salmiakkia tekisi aina kovasti mieli, mutta sen syömistä nyt olen yrittänyt välttää.

Lämpimämpiä säitä odotellen,

Iris73

Vierailija
29/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin unohtui sanoa, että rakanneultrassa havaitun mukaan istukka on tosiaan TAKASEINÄSSÄ, niin kuin arvelin. Se selittääkin sen, miten liikkeet tuntuivat niin paljon aiemmin tässä kuin edellisessä raskaudessa + miten voin tuntea ne niin voimakkaina jo näillä viikoilla.

Aiemmin ajattelin että kuvittelin vaan kaikki liikkeet, mutta nyt voin hyvällä omallatunnolla vakuuttaa että todella tässä ON EROA ETUSEINÄISTUKKAAN!

Coe

Vierailija
30/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olittepa komian pinon saaneet täällä päivän aikana aikaseks, hyvähyvä!

Mä olen kans kuullut tuon jutun kyllä niin päin, että makeanhimo _voisi_olla merkki masussa köllivästä tyttövauvasta ja taas suolaisen himo poikavauvasta :)

Mahallaan nukkumista en ole harrastanut _kertaakaan_sitten raskaustestin eli rv 7+4. En ole muka uskaltanut mennä masulleni, kaikkea sitä pelkää. No enää se tuskin tuntuisi kovinkaan mukavalta. Olen aina rakastanut mahallaan nukkumista ja aluksi oli vaikeeta pysyä kyljellä taikka selällä, mutta kaikkeen tottuu-enää ei ongelmaa.

Painon noususta. Mulla tosiaan paino on noussut sen noin 6 kg. Olen hoikka ja hentoinen, tosin en mikään kukkakeppi siltikään :D Mulle ei muutama kilo tee pahaa, vaikka toki narsistisena luonteena lisäkiloja aina kauhistelee-toisaalta nyt on ihan hyvä syy olla liikaa tarkkailematta kehon muotoja taikka painoa-olen tehnyt sitä viimeiset 15 vuotta HYVIN tarkasti! Nyt voi hetken relata :) Katotaan sitte syksyllä, kun hikihatussa punnertaa salilla ylimääräsiä kiloja veks:D

Karkkia en mielestäni syö sännöllisesti kovinkaan paljon/usein. Kyllä sitä muutaman kerran viikossa tulee syötyä, joskus enemmänkin, mutta vain vähän kerrallaan ja suklaaseen en juurikaan sorru. Mulla on toisaalta siihen hyvä syykin sillä ihottumani riemastuu sitrushedelmistä ja suklaasta. Eilen join yli puoli litraa töissä appelsiinimehua ja tänään on jalat kutinut ihan törkeesti :/

Hexulle onnittelut siitä, että vauvalla kaikki hyvin ja pelästys oli väärä hälytys :) Hienoa!!!

Täällä on aika moni näköjään menossa sinne 4D ultraan. Ite ainakin odotan sitä ihan innolla. Jeee!!

Meillä on Pikku-Isäntä vetänyt lonkkaa masussa melkein koko päivän:D Tosin en ole ehtinyt istahtamaan kunnolla, kun vasta töitten jälkeen ja heti siellä alkaa potkuttelu. Töissä pari kertaa hetkeksi istua pätkähdin ja sain ihania muksauksia heti :) Ei olis millään malttanut nousta ylös, kun mä voisin kuulostella noita potkuja vaikka koko päivän.

Meillä isäntä on iltavuorossa eli mulla olisi seuraavaksi ohjelmassa päiväunet. Tänään tuli SEISKA ja otan sen unikaveriksi, kun kiipeän juuri kohta tuonne yläkertaan :) Täällä on koko päivän satanut vettä kaatamalla niin ei ole kyllä muutakaan tekemistä kuin nukkua. Masentava ilma :(

Jees, muttei tässä tämän kummempia!!

Päivänjatkoja!

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä

Vierailija
31/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kattoo sun galleriakuviasi...Voi että miten ihania nuo 4D kuvat :) Meillä vielä samat viikot niin tuli sellanen olo, että " onko tosiaan meitin vaavi jo noin oikean vauvan näköinen" :D Tosi hienoa!!!!

Mulla on kans kuvia galleriassa, mutta masun kuvii en oo viittinyt laitella enkä taida viiti laittaa nimimerkkiäkään tänne ;)

Masu on sulla kans jo huomattava kuten täälläkin!!!

Vierailija
32/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pouitsi nukkuu päiväunia viel, vastaan pikaisesti kun varmaan pian määkäisee :)

RV: 17+4

OIREET: nothing, masu pikkaisen kasvanut..

RAKENNEULTRA: pe 2.6.

TYTTÖ/POIKA: ei tietoa, aiotaan kyl kysyä... saa nähdä kertovatko. Viimeksi kertoivat, et poika tulee ja tulihan sieltä poju.

NEUVOLA: ke 7.6. seuraava. Viimeksi kuului jo dopplerillakin pumputus.. 150 luokkaa oli. Saas nähdä meinaako se jotain. Pojalla oli aina 130-140...

MUUTA: Äitiyspakkausta en aio ottaa, on kaikkea tavaraa yllinkyllin pojalta. Ulkopuvun ja villavaatteiden värikin beige-valkoinen... nalleaiheinen, joten sopii tytöllekin... Vaunut, rattaat, ammeet ym.. on tietty pojalta tallessa, samoin pian ostetaan isompi istuin autoonkin, joten kaukalo jää vaaville :)

Viikonlopuksi reissuun, miehen serkun häihin Ouluun. Pakattu ja siivottu huushollia pojan kans. Vielä pyykkit siliäksi ja aamusta heti menoks :)

Oikein aurinkoista helatorstaita mammoille!

2xlokamamma

Vierailija
33/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeni oli kirjoittanut, että " Tänään tuli SEISKA ja otan sen unikaveriksi, kun kiipeän juuri kohta tuonne yläkertaan :)"

No, minä luin eka, että " Tänään tuli SEKSIÄ ja otan sen...

Pysähdyin miettimään, että mitä IHMETTÄ se rouva siellä kirjottaa :D :D :D Kunnes, luin tekstin uudestaan ja huomasin oman lukihäiriöni :D

Täällä oli tän päivän paikallislehdessä juttu, että ilmeisesti Kuusamon synnytysosasto lakkautetaan ensivuoden alusta. Hohhoijaa, sääliksi käy tosiaan niitä ihania kätilöitä ja lastenhoitajia, jotka nyt osa jää kokonaan työttömiksi (luulisin) ja lopuillakin työnkuva muuttuu käsittääkseni naistentautien potilaiden hoitamiseksi ja raskauden seurannaksi. Toisaalta hyvä, jos tuohon tilanteeseen tulee selvyys, kun nyt viimeisen vuoden synnäri täällä on ollu vähänväliä kiinni ja sitten taas jonku aikaa auki ja ei kai synnyttäjätkään oo oikeen olleet perillä, että mihin sitä pitää mennä, kun synnytys alkaa. Onhan se kauhea matka Ouluun lähteä synnytyssupistuksissa (matka siis n. 220km) mutta toisaalta, mun mielestä Oysissakin on ne omat hyvät puolensa. Silti olisin kovasti toivonut, että tänne kaupunki ois hommannu vakituisen synnytyslääkärin ja osasto ois pidetty kokoaikaisesti auki.

No, tämä asia tuskin liikutta täällä muita kuin minua, mutta kerroinpa kuitenki, kun aiheeseen liittyy. Ja tosiaan, te Etelä-Suomen (pääkaupunkiseudun) äidit tuskin voitte ees kuvitella, että teillä pitäs lähtee yli 200km:n päähän synnyttämään ;)

Jeps, mutta nyt taas lapsille takit niskaan ja kauppaan... ostamaan pojalle uudet lenkkarit kun vanhat on suunnilleet atomeina.

T. Vauvelin liikkeitä odottava Mianni

Vierailija
34/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai SEKSIÄ unikaveriksi...hmmm...No mikäettei, käy kyl aiks hyvin siihen tarkotukseen ;) Ja tosiaan eka iteki aattelin ku sun tekstiä luin, että mitä ihmettä meikäläinen on taas menny kirjottamaan. Osaan meinaan aina tuon tuosta kirjotella sujuvasti väärin :D

Päikkärit tuli vedeltyä, tosin oli vähän ohjelmata siinä ennen (ei seksiä..hih) Ei meinannu lehden lukemisesta tulla mitään, kun Pikku-isäntä alkoi mylläämään masussa ja masu pomppi kovasti sieltä täältä. Se on niin ihanaa kateltavaa, että piti laittaa lehti sivuun.

No, kyllä mä kolmisen tuntia joka tapauksessa kerkesin ihan nukkumaankin:)

Herätessäni sitte masua sattui taas sieltä oikeelta, kun maha EI sitten ole tänään taas halunnut toimia :( Nyt sekin homma on hoidettu ja heti helppas tuo kipukin!

Mä olen muuten huomannut, että muutamana päivänä on ollut pää kipeenä. Ei mitään kauheesti, mutta on sillain kuiteski, että sen huomaa. En tosin tiiä, vaikka olis taas hartiat tuhannen jumissa :(

Mut nyt mä käyn vähän ryypiskelemässä vettä ja hyppään sohvalle odottelemaan Salkkareita. Maanantaina sitte loppuvat taas kesäksi, mutta vanhojen uusinnat alkaa (olikos nyt sitte seuraavana ma?) aamulla 9.05 ja tulee 3 jaksoa putkeen :D Tosi kivaa, on ainakin hyvä syy herätä aamulla " ajoissa" :)

Sii juu taas!!

-Je_Ni-

Vierailija
35/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_Ni laita mulle viestiä gallerias :)

T:Hexu ja poitsu 21+2

Vierailija
36/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIGNORINA-IRIS: Mistä olette tilaamassa Quinnyn tuplia? Yritin löytää netistä, mutten onnistunut.

RAKENNEULTRAoli maanantaina, kaikki ok.

Vierailija
37/37 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 18+0

OIREET: Tissit kipeenä ollu koko raskauden aikana.Vatsa kasvaa vauhdilla.Vauvan liikkeet on alkanu tuntuun pikku hiljaa..

RAKENNEULTRA: Oli tänään.Kaikki hyvin ja saatiin monta kuvaa:)La muuttu myöhempään eli uus La 24/10

TYTTÖ/POIKA: Prinsessahan siellä uiskenteli..Miehellä ollu koko ajan tyttö tunne ja mä en oo tuntenu yhtään mitään..

NEUVOLA: Oon ollu viimeks viikolla 8..Pitäis soittaa ja varata nyt uus aika..

MUUTA: Paino on pahin painajainen..Alkuun oli paino noussu vaan 4kg ja sit yhtäkkiä oli noussu viikossa 6kg..Ja nyt uhkaavasti jatkaa nousuaan..

Tarvikkeita ei olla vielä osteltu..Vaunut ostetaan kaverilta ja haetaan ne suomesta joskus kesän lopulla..Viimeks suomes ollessani ostin vauvan makuupussin(kun sitä äitiyspakkausta en saa:()Perjantaina ajateltiin mennä ostaan vähän hempeitä kuteita meijän tulevalle tytsille:)

Joku kyseli vatsalla nukkumisesta..Kokonaan nukkuminen vatsalla ei funkkaa,mut tapaan nukkua sivuttain vatsalla.

En oo kirjotellu pahemmin tänne,mut oon käyny joka päivä lukemassa teijän kuulumisia!

Hyviä vointeja kaikille:)