Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###" Huomenta" Toukotoiveille###

24.05.2006 |

2vrk valvottu samoilla silmillä... 11 kuppia kahvia mennyt alas nyt 4h aikana että silmät pysyisi auki. Meidän poppooseen (lapsiin) iski oksennustauti. Sijaislapsi ja vauva onneksi vielä terveitä. 8 petivaatteet on tullut yön aikana vaihdettua ja lapset ei osu ämpäreihin millään ja mun kädet ei riitä juoksuttaa ja ravaan perässä ämpärit kädessä ja samaan aikaan ku vielä alkaa vauva itkee ku olisi ruoka aika niin sitten herää sijaislapsikin itkemään nälkää. 2 itkee samaan aikaan ja 3 oksentaa... Huoh, tätä suurperheen antoisaa arkea.

Mies herää tunnin päästä töihin joten en ole edes raaskinut sitä vaivata siivoamisilla ja itkemisillä ku painaa muutenki pitkää päivää töissä ja saattaa vielä illalla mennä pellolle auttamaan naapureita maatalon töissä ellen välttämättä tarvii sitä kotona. Reppana kuitenkin herää oksenteluihin ja itkuihin ja kyselee tarviinko apua ja jaksanko. Kunhan mies tulee töistä saap kyllä paimentaa katrasta ja tää äiti painuu peiton alle. Nää suurperheen sairastamiset on jotain ihan kamalaa mutta onneksi unohtuu äkkiä ku paranevat. Hehee... Paitsi taannoinen ripuli/oksennustauti sairastelu ei ole mun mielestä unohtunut vieläkään eikä unohdu. =oD Silloin oli noita sijoituslapsiakin 2 plus siihen päälle omat ja voitte kuvitella että silloin pyöri pesukone ahkeraan...

Joten nauttikaahan vielä siitä vauva masusta enneku alkaa hulabaloo.

Sorry, sekava teksti mutta tää väsymys tekee tepposet.

Amina76 + IIIISO katras...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pienen vinkin tänne puolelle jos nämä jo vauvan saaneet kävisivät tuolta vauva puolelta lukemassa tätäkin pinoa...

Monilla vauvoilla tuntuisi olevan ilmavaivoja ja itsellä on ollut 1 koliikki tapaus ja 2 ilmavaivaista vauvaa. Mie aikoinaan nukutin näitä meidän vaikeita tapauksia sitterissä hieman pysty asennossa ja tätä koliikkivauvaa nukutin auton turvaistuimessa joka oli huomattavasti pystymmässä mitä sitteri eikä huutanut läheskään niin paljon. Ja oli kätevää kun auton turvaistuimen sai nostettua meidän väliin yöllä ja sitteri minulla oli pinnasängyssä. Syötin melkein istuvassa asennossa (Siis vauvat melkein istuivat sylissäni kun imetin) jolloin ilmaa ei ainakaan omasta mielestäni mennyt niin paljon mahaan.

Ja tää on neuvolan neuvo ilmavaivoista kärsiville jonka sain omasta neuvolasta v 98 mutta toimi ainakin meidän kohdalla: Nosta vauva olkapäälle ns röyhtäytys asentoon ja pidä toisella kädellä kiinni vauvasta jolloin toinen käsi jää vapaaksi kevyesti sivelemään vauvan kylkeä jolloin vauva jännittää (tämän tuntee ja huomaa) ja hieman taivuttaa vartaloaan sille puolelle jota hierotaan/sivellään eli jännittää itseään jolloin ilma tulee helpommin pieruna ulos.

Toivottavasti joku saanee apua tai ainakin helpotusta...

Vierailija
2/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aminalle tsempit! toivottavasti lapset paranee pian eikä tauti iske suhun tai miehen!

ulkona sataa ja tuulee ihan hirveeti joten taitaa olla siä-päivä. nyt on kivasti aikaa siivota. pistää lapsille nalle puhit pyörii niin saa rauhassa puuhata. kissa ei vaan oikein tykkää kun siivoo. pieni reppana!

christina on varmaan saanu nyytinsä ja varmaan kohta tulossa kotiin. miten katuskalla menee???

Red_Catille hirmuiset onnittelut täältäkin!!! =)

mun aamuinen herätys oli mukava; ulkona tappeli kaks koiraa ja omistajat. onneks sain unesta kiinni uudelleen. heräsin sit puol tuntia sitten ja suoli tyhjenee aika tiheän tahtiin mutta pistän sen PELKÄSTÄÄN mun eilisen mässäilyn piikkiin.

nyt tekee jotain hyödyllistä. voikaa hyvin ja palaan myöhemmin. huomenna jes, vapaapäivä! ja sit onkin jo viikonloppu. =)

ciao!

my_selene ja neitinen rv 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo luulin ettei täällä ole enään ketään kun pinoa ei eka sivulta löytynyt. Onneksi en ole ainoa...

Aminalle jaksuja sairaskatraan kanssa.

Tänään olisi sitten neuvolakäynti. Plääh. Ei jaksa enään niistäkään innostua kun ei mitään uutta. Ainoa mitä uutta saa korttiin merkata on turvotus. Ja sitä sitten onkin, sormetkin on kuin nippu niitä. Jatkuvan juomisen ilona on jatkuva vessassa käynti.

Eilen saunottiin ja sanoin miehelle että olen viimeinen joka saunasta poistuu. Niin olin, mutta tää mahakaveri ei ymmärtänyt vinkkiä.

Tänään olisi muuten hyvä päivä syntyä, on nimittäin Toukon nimipäivä=)

Huomenna on helatorstai, mitäs meinaatte tehdä? Tiedän että 90% vastaa: synnyttää;)

Itse ajattelin mennä koirakurssille jos tässä samaisessa rantapallo lookissa vielä olen.

Palaanpas iltapäivällä neuvolaterkkujen kanssa takaisin.

t. Nasu ja Touko-masu 40+3

Vierailija
4/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan kaikki loputkin lähteneet synnyttämään, kun on niin hiljaista? Soitin äsken aikaa yliaikaiskontrolliin ja sain sen vasta maanantaiksi, kun äitiyspoliklinikka on kiinni viikonloppuna. Nyt taas itkettää ja on epätoivoinen olo, kun en enää yhtään jaksaisi olla raskaana ja tosiaan tuntuu ettei äidin voinnista välitetä yhtään mitään. Kätilön kanssa juttelin ja valitin, että en jaksa tällaista, kun viikkokaupalla tulee joka päivä kipeitä supistuksia ja välillä todella vaikea kävellä, kun on niin kamala paineentunne yms. Hän vain kommentoi, että sellaista se joillakin on. Sanoi vielä, että jotkut valittaa, kun ei supista ja jotkut valittaa, kun supistaa. No, eihän kukaan tälle tilanteelle mitään voi, mutta kun sitä on itse niin hajalla jo...

Nyt täytyy ryhdistäytyä ja keksiä jotain muuta tekemistä, että saisi ajatuksia vähän muualle.

tuskastunut emmi-liini 40+6

Vierailija
5/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä meitä enää montaa näytä täällä pyörivän! Ja kohta oon varmana yksin:(

Aminalle jaksuja!!! Kauheelta kuulostaa toi sairastelu! Toivottavasti perhe paranee pian!

Emmi-liini, mä oon just yks niistä, jotka valittaa, kun ei supistele! Vetää nimittäin mielen tosi matalaksi, kun ei tapahdu yhtään mitään! Oonkin ihan varma, että mussa on jotain " vikaa" , kun ei kovemmassakaan rasituksessa supista yhtään. Ja kaikki yli-innokkaat läheiset vielä pahentaa tilannetta, kun raahaa mua tyyliin juoksulenkille ja rappusia ravaamaan, että rupeisi suppareita tulemaan!

Suppareita ei tuu, mutta aivan helvetillisistä iskias-kivuista saan sitten seuraavan viikon kärsiä...

Olipas taas valitusta kerrakseen.

Mulla ois kolmen päivän päästä la (itseni ja kierron mukaan laskettuna) mut turha sitä ees ajatella, kun käynnistävät kuitenkin sen ultran mukaisen la:n mukaan:(

Joo, mutta täälläkin odottaa siivoushommat, joten täytyy kait lähteä pyykkiä pesemään...

pricilla 38+1

Vierailija
6/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta huomisesta helatorstaista, että silloin vauva EI kyllä saa syntyä!!! Mun kummitädillä on tuparit parinsadan kilsan päässä ja kun mies on töissä, niin lähden ihan kaksistaan esikoisen kanssa tota matkaa ajamaan!!! Hmm, täytysköhän tarkistaan varmuuden vuoksi matkan varrella olevat sairaalat....

pricilla

Vierailija
7/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille vielä omaa nyyttiään kantaville...! =)

Meillä arki on lähtenyt sujumaan hyvin... vähän liiankin hyvin, niin sitä ajattelee että milloinka alkaa todelliset valvomiset. Heh... Tyttö on nyt 6vrk ja nukkuu tosi hyvin omassa sängyssä. Tyttö on niin suloinen. Äiti ja isi voi hyvin. Toivottavasti muutkin saa oman lähiaikoina. Ainut vain että tyttö kun oli sen verran pieni niin reppana hukkuu vaatteisiinsa. Jaahas pitää lähteä tisu hommille...

heidi ja tyttö 6vrk... =)

Vierailija
8/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vielä yhdessä koossa...

Jumalattomat häpyluunseutuvan kivut ja kävely on kun olis pallo jalkojen välissä. Mutta suppareita ei juuri nimeksikään...

Tänään on nyt sitten siivottu taas kerran koti ja pesty pyykit, joten vois vaikka lähteä synnyttämään...

Tsemppiä muille! ja hyvää helatorstaita!

Ruusu 39+1

Vierailija
9/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 39 + 3 ja pallukka on tosi komiassa kunnossa ja olo on kyllä tosi hyvä... tähän kokoon verrattuna. :) Esikoinen painaa päikkäreitä ja mä ajattelin että menen sohvalle makoilee ja katon jonkun viiideon... rentoutumista parhaimmillaan, kun on kotona ilman miestä. Illalla onkin sitten saunaa pitkän kaavan mukaan ja sen jälkeen josko vielä vähän sektailis murun kanssa, niin josko pallukka ymmärtäis yskän :)

Aina kun soitan miehelle töihin, niin se vastaa että joko... ja että hui kun hän pelästy... taitaa jännittää (ja jännittääkin) enemmin kun minä. Mulla se varmaan alkaa siinä kohtiin, kun lorahtaa ja tulee lähtö ja pakataan vielä viimoset tavarat kassiin ja pikkuprinsille soitetaan mamma ja pappa seuraksi. Mulla on jo nyt hirmu ikävä tota pikku prinssiä, kun tietää että muutama päivä menee ilman sen naurua ja halauksia... plaah - itku meinaa tulla väkisin. Onneksi TYKS:iin saa tulla vierailulle perheen jäsenet milloin vaan. Kai-toivottavasti!

Iso hali kaikille ja voimia jokaisen arkeen ja odotukseen!

Vierailija
10/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taasen tulla tsemppaamaan teitä vielä nyyttiänne odottavia!!! Kovasti odotan teitä viimeisiä sissejäkin tuonne vauvapuolelle, että saadaan sielläkin pino vilkastumaan. =)

PALJON PALJON jaksuja ihan jokaiselle!

pikku-milli & paco (perjantaina jo 4vk)

Vierailija
11/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pikku-milli tsempistä! kyllä se tästä..eihän kukaan on sinne jääny.

Onnea tytöstä stellis (jos luet tän)! toivottavasti kaikki meni hyvin. =)

siivoominen ei nyt innosta kun tuli syötyä aivan liikaa. selkä niin rikki ettei voi kauan istua. nyt jatkamaan.

m_s

Vierailija
12/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Onnittelut vauvansa saaneille ja kärsivällisyyttä vielä meille muille! ;)

Kävin tänään lääkärissä ja olen TOSI toiveikas, että tästä pian pääsisin synnärille. Edelliset syntyneet 41+2 ja 41+0. Molemmilla kerroilla olen käynyt samana päivänä lääkärillä..jospa se tämän päivän ronkkiminen auttaisi! ;)

Kaikki oli ok, verenpaine vaan oli jotain 140/90. Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, kanavaa jäljellä 1,5cm. Vauvan painoarvio 3,4kg.

Hih, ja mun paino oli tippunut kahdessa päivässä 2kg! Ilmeisesti turvotukset heittelee miten sattuu.

Kauhea mylläys alkoi mahassa tutkimuksen jälkeen ja pari ihan varteenotettavaa supistustakin on tullut. Voi että, alkaa olla jännät paikat.

Jos nyt ei mitään tapahdu, niin sitten menen maanantaina Tayssiin joka tapauksessa.

Mies lähti lasten kanssa kaupoille ja mulla olisi tässä ihan omaa aikaa..isäntä ehdotti, että jospa menisin nukkumaan..ei mikään huono idis! :)

Mutta jeps, täytyy palailla vielä palstalle lukemaan teidän muiden kuulumisia! Koittakaahan jaksella!

elli 41+2

Vierailija
13/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä nyt sitten ollaan ja ODOTELLAAN!!! Käynnistykseen on saatu lupa ja ensimmäinen 1/4 osa pilleriä on nautittu klo 11.30 ja toisen otin tuossa klo 16, sekä suuren annoksen toiveen supistuksista. Muutamia on sadellut, mutta ei vielä mitään synnytykseen viittaavaa=/ Mutta enää ei voi mennä kauaa!!! Käynnistys siis aloitettiin lapsiveden vähyyden takia ja ton issias vaivan....ja tais äitikin olla aika kypsä=;)

Mutta voimia teille kaikille vielä viime metreille!!!

Te jotka olette tulossa synnyttää Tays:iin, niin ruuhkaa sitten on!!!=/

H-R rv 40+2...toiveena Helatorstai vauva=;)

Vierailija
14/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Elikkäs kokeiltiin eilen ässistä tehokkainta jälleen kerran. Sai aikaan ihan kipeitä suppareita ja mulle tietysti unettoman yön.. Eikä sitten valitettavasti muuta.

Yön tunteina sitten päätin että tähtään kesäkuun alkuun tän synnytyksen niin en stressaisi enää niin paljoa siitä kun mitään ei tapahdu. Näytti auttavan ainakin täksi päiväksi tuo ajattelu, huomenna tosin voi olla jo eri ääni kellossa ja pinna kireellä kun viulunkieli, mutta pitää olla onnellinen että nyt just on näin " rauhallinen" olo :) Onkohan jotain " meditaatiosysteemiä" millä tän olotilan sais pysymään synnytykseen asti?

..Noista miehistä.. Munkin mies jännittää synnytystä ja mikä on kaikkein hauskinta ollut tän raskauden aikana että se tietämättään on kanssa raskaana. Sillä on unettomia öitä selkäsäryn takia, välillä sitä alkaa närästää kun olen just itse ottanut Rennien, eikä se raukka edes tajua että noi sen " oireet" taitaa vaan johtua MUN raskaudesta kun ei sillä ainakaan aikaisemmin ole mitään ollut :)

Jasmina_06 ja 39+2rv

Vierailija
15/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-R:lle jaksamista ja ponnisteluja synnytykseen, varmasti se tämän päivän puolella jo tulee maailmaan :)

Neuvolassa käyty...eipä mitn uutta,tässä nää nyt kuitenki:

Verenpaine:132/76

Pissa puhas

Painoa kaikenkaikkiaan tullu 24kg!!!!!!!kyllä ne sit joskus lähtee...joopa joo!!!Eli siis taas kilo per vk...

Sf: 36

Sykkeet vaihteli, välillä oli 135 ja välillä 150

Vauvelin pää oli jo tosi alhaalla mut eipä se mitään sanonu että onko se jo kiinnittyny..Kaipa?

Yöt on tullu taas valvottua kun on hiki koko ajan ja sitpä sitä jo noustaanki sottailemaan että eikö se jo syntys!

Että näin....

Paljon iloista mieltä kaikille joilla pinna sinkeellä!!!Tätähän sitä on itse haluttu, ei pitäs valittaa :)

muzzukka ja masunen rv 39+0

Vierailija
16/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just kotiuduin sairaalast vihdoin ja viimein. " Reissu" oli pitkä ja taival vaikea, mutta kuitenkin pe 19.5 syntyi tyttö 3060g ja 51cm. Nyt takaisin neitoa ihastelemaan.

Kun vointi vähän parempi niin kirjoitan synnytystarinoihin.

Katuska ja mytty 5 päivää

Vierailija
17/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on harjoittelussa 3A:lla. Soitti eilen ja kertoi, että ruuhkaa on. Kaksosiakin on kuulemma tavallista enemmän.

Noh, eiköhän me sekaan mahduta. ;)

Neuvolan terveydenhoitaja just tänään sanoi, että ruuhka vaihtelee jopa vuorokauden sisällä - riippuu niin monesta asiasta.

Kunhan ei käytävällä tartte vauvan kanssa olla, niin ei muuta väliä. ;)

Toivottavasti (H-R) pääset pian synnärille, mä tuun perästä!

elli 41+2

Vierailija
18/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut nyyttinsä saaneille ja tsempit H-R:lle koitokseen.

Lupaavaahan tämä on että vähitellen meidän sakki harvenee, jospa se omakin pysäkki joskus tulis kohdalle.

Neuvolajutut tässä:

rv 40+3

painoa +1.4kg (yht 12kg)

turvotusta

pissa puhdas

RR 114/78

Sf-mitta: 35,5cm

sykkeet 135-145 välillä

Vauva erittäin alhaalla ja tilaa vähän, meinasi terkka etten ensi viikon aikaan enään tule annetulle neuvolakäynnille. Toiveita siis on:)

Mutta kyllä se välillä tuntuukin että vauvan pää roikkuu ulkopuolella. Ja pissalla käydessäkin joku painaa virtsaputken " kiinni" .

Vointeja vaan kaikille rantapallo lookissa keikkuville, kesä tulee ja tulee ne vauvatkin:)

t. Nasu ja Touko-masu 40+3

Vierailija
19/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille syntyi tyttövaavi maanantaina 22.05.06 rv 39+6 klo 11.43. Painoa hänelle oli kertynyt jopa 3580g ja pituuttakin huimat 50cm! Synnyttämään lähdettiin jo sunnuntaina klo 7 mutta niin vain venyi piiiitkäksi urakaksi, kiitos kätilön kuka sanoi, että esikipulääkitys vauhdittaa synnytystä... päinvastoin kävi!

Nyt aloittelemme tyttösen kanssa vaaleanpunaista arkea. Onnea nyyttinsä jo hakeneille ja tsemppiä mahansa kanssa vielä kärvisteleville...

On se omituista... nyt minä olen äiti... =)

Kurmeli ja tyttönen 2pv

Vierailija
20/20 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jälleen =)

Tänään kotiuduttiin vaavin kanssa. Sunnuntaina 21.5 neiti syntyi. Mitat 3240gt ja 48cm. Pipo 35cm. Oli aika rankka synnytys, mutta lyhyt. Kerron paremmalla ajalla lisää...Niin ja viikkoja oli 40+4.