Asun Kaliforniassa, haluatko kysyä jotain?
Jos kiinnostaa kysyä jotain kysy. Vastaan realistisesti, en kaunistellen.
Kommentit (60)
Kalifornian sanotaan olevan hyvin liberaali osavaltio.Onko mielestäsi meno siellä jo liian liberaalia?
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Kaliforniaa asut? Terkkuja San Josesta!
Siellä on liian kallista : ) Asun LAssa
Vierailija kirjoitti:
Kalifornian sanotaan olevan hyvin liberaali osavaltio.Onko mielestäsi meno siellä jo liian liberaalia?
No ei mielestäni ole liian liberaalia, tosin välillä vähän ihmetyttää kun kaiken pitää olla niin tasa-arvoista näennäisesti mutta ei sitten kuitenkaan ole pinnan alla. Mutta esimerkiksi nykyisin mainoksiin ja tv-sarjoihin pitää ottaa mukaan kaikki rodut, eli jos on vaikka joku automainos tai mikä vaan mainos, siinä vilahtaa mainoksen aikana valkoinen, tummaihoinen ja aasialainen ja latino samassa mainoksessa, että kellekään kansanosalle ei tule paha mieli että joku rotu sivuutettiin ; D
Vierailija kirjoitti:
Onko aurinkoista?
On kyllä, välillä on pilvistä ja sateista talvella, tänä talvena on satanut "paljon".
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset ihmiset siellä on? Onko kivoja?
Suurin osa on kohteliaita ja ystävällisiä. Toisaalta kaikki ovat hyvin arvonsa tuntevia ja se on totta, että ihmiset ovat usein aika pinnallisia, eli tukevampaa otetta et heistä saa. Sitten on kuitenkin poikkeuksia, tosi lämpimiä ja sydämellisiä ihmisiä.
On myös neuroottisia ihmisiä ja on ihmisiä, jotka esittävät mukavaa, mutta saman tien kun asia joka teidät yhdisti (eli ei enää tarvi olla tekemisissä), yhteydenpito lakkaa kuin seinään puolin jos toisin eli ns. näennäinen läheisyys oli täysin tilannesidonnaista ja feikkiä. Samoin on ihmisiä jotka esittävät kivaa mutta ovat oikeasti aika arvostelevia.
Missä päin asut? Olen asunut San Josessa ja muutamassa muussakin paikassa piilaaksoa aikanani, kun miehen työkomennuksella olimme. Miltä vuoret näyttävät nyt? Tai luonto muuten, onko jo kuivaa korppua?
Käytkö paljon vaeltelemassa luontopoluilla? Me kävimme ainakin joka toinen viikko kävelemässä jossakin upealla luontopolulla ja niitä polkuja tekisi mieli tulla tallaamaan uudestaan. Nähtävää oli ihan älyttömästi ja poluilla sai kulkea rauhassa. Näimme vaikka mitä villieläimiäkin läheltä, jopa pelottavan läheltä. Oletko sinä nähnyt mitään villieläimiä siellä luonnollisessa ympäristössään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet lihonnut muutettuasi?
Hyvä kysymys ; ) olen itseasiassa laihtunut. Toisin kuin keskiverto-amerikkalaiset, jotka ovat isohkoja, kaupungeissa ollaan todella hoikkia, ja siitä tulee itsellekin jotenkin paine olla hoikka, varsinkin jos haluaa olla vakavasti otettava ja kuulua parempiin piireihin. Joten se mikä oli Suomessa ok, tuntuu täällä liian isolta koolta. Pitää olla hoikka. Tai no ei tietty pidä mutta paine siihen on.
Sama trendi esiintyy kyllä tukitusti Suomessakin, joten kertoo ehkä enemmän siitä, millaisissa piireissä liikut. Oletettavasti olet nainen? Itse noin 25-v miehenä lihoin 3kk aikana noin 5kg, vaikka en mielestäni ruokailutottumuksiani (syön aina ulkona) muuttanut mitenkään merkittävästi ja paino on Suomessa asuessani aina pystynyt tietyssä haarukassa.
Joo näin on, trendi on toki kaikissa kaupungeissa ympäri maailman. Täällä jotenkin mielestäni tosi korostuneesti kylläkin, stautsta osoitetaan hoikkuudella, siis todella hoikalla olemuksella, se kuuluisa nollakoko : ) ja kyllä, olen nainen, mutta sama trendi täällä myös monella miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet lihonnut muutettuasi?
Hyvä kysymys ; ) olen itseasiassa laihtunut. Toisin kuin keskiverto-amerikkalaiset, jotka ovat isohkoja, kaupungeissa ollaan todella hoikkia, ja siitä tulee itsellekin jotenkin paine olla hoikka, varsinkin jos haluaa olla vakavasti otettava ja kuulua parempiin piireihin. Joten se mikä oli Suomessa ok, tuntuu täällä liian isolta koolta. Pitää olla hoikka. Tai no ei tietty pidä mutta paine siihen on.
Sama trendi esiintyy kyllä tukitusti Suomessakin, joten kertoo ehkä enemmän siitä, millaisissa piireissä liikut. Oletettavasti olet nainen? Itse noin 25-v miehenä lihoin 3kk aikana noin 5kg, vaikka en mielestäni ruokailutottumuksiani (syön aina ulkona) muuttanut mitenkään merkittävästi ja paino on Suomessa asuessani aina pystynyt tietyssä haarukassa.
Joo näin on, trendi on toki kaikissa kaupungeissa ympäri maailman. Täällä jotenkin mielestäni tosi korostuneesti kylläkin, stautsta osoitetaan hoikkuudella, siis todella hoikalla olemuksella, se kuuluisa nollakoko : ) ja kyllä, olen nainen, mutta sama trendi täällä myös monella miehellä.
statusta
Mäkin asun täällä! Missä päin asut?
Vierailija kirjoitti:
Haa, kirjoittelin juuri tuonne, että olemme asuneet San Josessa. Siitä on tosin jo aikaa, olimme siellä 2001-2003 ja silloin siellä oli suomalaisia komennuslaisia paljon. Missä päin San Josea asut? Me asuimme pisimmän ajan Cahalanissa ja sen jälkeen Almaden Laken alueella.
Oletko tavannut ketään filmitähteä?
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut? Olen asunut San Josessa ja muutamassa muussakin paikassa piilaaksoa aikanani, kun miehen työkomennuksella olimme. Miltä vuoret näyttävät nyt? Tai luonto muuten, onko jo kuivaa korppua?
Käytkö paljon vaeltelemassa luontopoluilla? Me kävimme ainakin joka toinen viikko kävelemässä jossakin upealla luontopolulla ja niitä polkuja tekisi mieli tulla tallaamaan uudestaan. Nähtävää oli ihan älyttömästi ja poluilla sai kulkea rauhassa. Näimme vaikka mitä villieläimiäkin läheltä, jopa pelottavan läheltä. Oletko sinä nähnyt mitään villieläimiä siellä luonnollisessa ympäristössään?
Asun LAn kaupunkialueella, aika ytimessä, vaikka täällä niitä keskustoja on toki useampia eikä ole mitään ns. keskustaa, mutta no täällä "kaupungissa".
Suomalaisena toki kaipuu luontoon ja haikkaus on olennainen osa elämää jotta pääsee sinne luontoon. Se on kiva että tosi lähellä on noita haikkausmaastoja, joissa pääsee eroon kaupungin ruuhkasta. Käyn enimmäkseen kuitenkin näillä lähialueilla joten eläimiä ei juuri näy liskoja ja lintuja ja perhosia lukuunottamatta. Kerran näin rattlesnaken, ei ollut kivaa. No eihän ne onneksi ihmistä lähesty joten sikäli vaaratonta siellä on kulkea.
Luonto sinänsä on nyt ollut tosi vehreää ja vihreää, koska tänä talvikautena on satanut jonkun verran joten kaikki kukoistaa. Vuoret ovat huikean kauniit siellä taustalla. Pari kuukautta sitten vuorilla oli näkyvissä kaupunkiin asti lunta.
Merenrantamaisemat kauniit ja ihanat toki myös, sielu lepää kun tuijottelee aaltoihin.
Onko siellä helppo löytää ystäviä, vai ovatko kaikki omissa oloissaan?
Pelottaako yhtään asua einiin-demokratiassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nussinut mun eksää?
Aika satavarmasti en ole
Vierailija kirjoitti:
Kerro jotain Hollywoodista?
Siihenkin alueeseen mahtuu paljon, on Hollywood Boulevard, jossa on filmitähtien nimikkotähdet joissa on ikuistettuna filmitähtien nimiä, ja joka on se katu jossa turistit pyörivät. Saman kadun varrella on kuitenkin myös Kuntosaleja, paikallisten toimistoja, joissa on kaikenlaista toimintaa, on levy-yhtiötä eism Capitol Records, pr-toimistoa, yksityisten yritysten toimistoja yms.
Hollywoodissa ovat myös jotkut kaupungin alueelle sijoittuvat filmistudiot, kuten esim Bronson studios, Sunset Gower Studios ja Paramount Studios. Hollywoodissa on myös Netflixin toimistotilat.
Hollywoodissa on myös monen ihmisen koti. Osa Hollywoodia on rähjäistä ja osa kovahintaista asuinaluetta.
West Hollywood eli WeHo on suosittu asuinalue ja siellä on paljon homobaareja ja sateenkaariväkeä ja muuta liberaalia luovaa porukkaa ja trendikkäitä ihmisiä ja mm. mun lähiruokakaupat ; )