Mielipide nimestä Johanna?
Kommentit (71)
Ala-asteella oli ihana Johanna-tyttö, olin pihkassa. Semivolley ei oo vieläkään laantunut.
Kiva nimi, ajaton.
En oikein tykkää. Ei siinä nimessä sinänsä mitään vikaa ole. En vain ole koskaan tuntenut ketään kivaa Johannaa. Enkä kyllä Hannaakaan.
Kolmas etunimeni. Johanna oli myös äitini ja isoäitini toinen nimi. Heiltä minäkin sen nimirimpsuuni sain.
"Jahve on armollinen" tokaisusta johdettu, eli sinänsä sukupuoleton lähtökohta.
70-luku tulee mieleen
Yleinen naisten toinen nimi tulee myös mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tykkää. Ei siinä nimessä sinänsä mitään vikaa ole. En vain ole koskaan tuntenut ketään kivaa Johannaa. Enkä kyllä Hannaakaan.
Sellaisia samanlaisiahan varmaan ne kaikki 148000 tällä hetkellä elävää tuon nimen kantajaa siis epäilemättä ovat.
Etunimihän tunnetusti kertoo ihmisestä kaiken ...
Tunnen ainakin 5 Johannaa. Kaikki huipputyyppejä. Parasta10%.
Suomessa 47 miestä on saanut Johanna nimen.
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia samanlaisiahan varmaan ne kaikki 148000 tällä hetkellä elävää tuon nimen kantajaa siis epäilemättä ovat.
Etunimihän tunnetusti kertoo ihmisestä kaiken ...
Kysyttiin mielipidettä. Mun mielipiteeni on, että en pidä Johanna nimestä.
Ihan ok. Tavallinen. Ei omaan makuun sillä tavalla että antaisin lapselle nimeksi.
Ohan ok, mutta vähän turhan yleinen. Kaikki tuntee varmaan vähintään yhden Johannan.
Johanna halpa nainen. En suosittele. Jakaa jokaiselle joka tulee vastaan kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas etunimeni. Johanna oli myös äitini ja isoäitini toinen nimi. Heiltä minäkin sen nimirimpsuuni sain.
Lisätään vielä, että Johanna on hyvin kauan ollut suosikkinimi ja meistä sen varsinkin huomaa. Isoäitini syntymävuosi oli 1890, äitini 1925 ja minun 1965.
Mun parhaan ystävän nimi ja todella kaunis nimi mielestäni.
Mukana kulkenut 44 vuotta, ei mitään pahaa sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun parhaan ystävän nimi ja todella kaunis nimi mielestäni.
Tuksu sun paras ystävä?
Kaunis , kansainvälinen ja ajaton nimi. Huvittaa muuten kun yhden kirkosta eronneen pakanan nimi sattuu olemaan juuri tämä, olisi nyt vaihtanut nimensäkin samalla sillä Johannahan merkitsee "Jumalan armoa " :D
Saksasta löytyy myös Johanna-nimisiä.