Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli riita miehen kanssa. Selvisi että hän on sijoittanut 15000e

Vierailija
25.05.2019 |

moraalisesti erittäin kysenalaisiin - joskin täysin laillisiin - instrumentteihin.

En voi hyväksyä tätä. Olenko kohtuuton jos vaadin että myy nämä pois ja lahjoittaa tuotot hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikavippi on kyllä oikeasti moraalitonta touhua. Pitäisi kieltää. Uhreina on yhteiskunnan vähäosaiset ja heikkolahjaiset.

Jos on niin heikkolahjainen ettei raha-asioitaan kykene hoitamaan, kuulunee holhouksen alaisuuteen.

Ei se pikavippi moraalittomampi ole kuin luottokortin vinguttaminen ei-välttämättömään kaikki-mulle-heti -ostokseen tai lainan ottaminen siihen erikoistuneelta "kuluttajalainoittajapankilta" hirmukorolla. Tai näiden toimijoiden rahoittaminen mm. säästötilin kautta...

Vierailija
22/71 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikavippi on kyllä oikeasti moraalitonta touhua. Pitäisi kieltää. Uhreina on yhteiskunnan vähäosaiset ja heikkolahjaiset.

Eli kannatatko tietyn äo:n alittavien julistamista holhouksen alaisiksi? Viedään pois oikeus äänestää ja käsitellä rahaa, ja holhooja hoitaa kaiken rahaliikenteen. Sopisi mulle! Mutta kummasti yleensä näiltä saisi viedä pois vain vastuun päätöksistään, kaikki oikeudet tehdä päätöksiä pitäisi kuitenkin säilyttää. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään oikeutta määräillä miehesi tekemisiä. Toivottavasti saat miehen raivon partaalle ja päädyt ikisinkuksi tuolla paskaasenteellasi. 

Jos ovat naimisissa, rahat ovat lain mukaan yhteisiä. Eli todellakin on sanomista niiden käytön suhteen. Määräilystä ei tarvitse puhua, neuvottelun pitäisi riittää.

Minua tosin kyllä todella hämmentää avioliitto, jossa tehdään noin isoja sijoituksia keskustelematta!

Rahat eivät todellakaan ole minkään lain mukaan yhteisiä avioliitossa. 

Vierailija
24/71 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään oikeutta määräillä miehesi tekemisiä. Toivottavasti saat miehen raivon partaalle ja päädyt ikisinkuksi tuolla paskaasenteellasi. 

Jos ovat naimisissa, rahat ovat lain mukaan yhteisiä. Eli todellakin on sanomista niiden käytön suhteen. Määräilystä ei tarvitse puhua, neuvottelun pitäisi riittää.

Minua tosin kyllä todella hämmentää avioliitto, jossa tehdään noin isoja sijoituksia keskustelematta!

Avioliiton solmimisella ei ole mitään vaikutusta siihen kenen rahat ovat. Vasta ositus eron tai kuoleman kohdatessa voi vaikuttaa siihen mikä on kenenkin rahaa. Avioliitto ei siis todellakaan tee rahoista yhteisiä!

Vierailija
25/71 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boeing, Lockheed Martin jne ovat tuottaneet oikein hyvin, näitä ostan lisääkin vielä.

Piiperrys ei kiinnosta, tuoto kyllä.

Vierailija
26/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on miehen oma asia. Vastaat vai omista tekemisiäsi.

Vierailija
27/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä siottaja ei tunteile. Arvasi että sinun kanssasi ei kannata pomiloida. Voitot varmasti kelpaavat sinullekin.

Vierailija
28/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabisosakkeet kannattaa pitää. Luulen että laillistetaan EU-tasolla 10-20 vuoden sisään, kun Yhdysvalloissakin on.

Pikavippi- ja vedonlyöntifirmat sen sijaan ovat kuvottavia sijoituskohteita. Ne myyntiin ja jonnekin vastuulliseen.

Kannabis löysistää nuorison ja on portti vahvempiin huumeisiin, moni on aloittanut sillä piikittämisen eikä suoraan heroiinilla. Ja suurimmassa osassa maailmaa se on LAITONTA!

Unohdit nyt kyllä tärkeän seikan! Sokeri on portti kovempiin huumeisiin!

Vierailija
29/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sijoittanut yksityisiin hoitolaitoksiin ja lääkefirmoihin. Kummastakin tienaa ihan hyvin ja ihmisten kurjuudella jopa. Sairailta rahat pois. Pikavippirahoitus voisi olla seuraava kohde, asiansa kusseet kusee aina enemmän. Myös sijoitusasunto, jolla riistää rahat joltain urpolta köyhältä. Onhan näitä kohteita joissa saa muna pystyssä nöyryyttää alempiaan.

Ole köyhä hiljaa, tai osta oma asunto. Ilmaiseksiko sinun pitäisi sekin saada?

Vierailija
30/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen asioista ottanut selvää, niin pikavippifirmat eivät ole edes hyviä sijoituskohteita. Niitä ovat pistäneet pystyyn tyypit, jotka ovat jo aiemmin sössineet omat liikeasiansa.

Vierailija
31/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteinen taloustili ja sen lisäksi omat tilit. Omilla rahoilla saa tehdä ihan mitä haluaa. Minä ostin sijoitusasunnon keskustelematta asiasta miehen kanssa. Ilmoitin vain, että nyt ostan sijoitusasunnon, kun sain pankista lainaa. Hän tuli katsomaan asuntoa vasta kauppojen jälkeen.  Ja tein ihan älyttömän hyvät kaupat. Nyt asunnon arvo on noussut huimasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lisäksi on ollut onni hyvien vuokralaisten kanssa. 

Vierailija
32/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta markkinoinnilla luodaan vähäosaisille ja heikkolahjaisille tarpeita kuluttaa yli todellisten tarpeittensa. Kulutusyhteiskunta sekä suistaa uhrinsa ylivelkaantumiseen että tuhoaa maapallon. Jopa asiantuntijat ovat huolissaan jos lapsiperheköyhät eivät saa hankittua teineille kaikkea sitä paskaa kuin muillekin, jotta kehtaavat näyttäytyä koulussa ja ilmastolakkoilemassa.

Tästä näkökulmasta on epäeettistä sijoittaa jopa osuuskaupan jäsenyyteen. Kun itse irtautuu turhasta kuluttamisesta ja käy töissä kuitenkin, rahaa jää yli. Eettisiä ja ekologisia sijoituskohteita mietin itsekin. Enkä anna hyväntekeväisyyteen, sillä tiedän etten tule saamaan eläkettä.

Vierailija
33/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabisosakkeet kannattaa pitää. Luulen että laillistetaan EU-tasolla 10-20 vuoden sisään, kun Yhdysvalloissakin on.

Pikavippi- ja vedonlyöntifirmat sen sijaan ovat kuvottavia sijoituskohteita. Ne myyntiin ja jonnekin vastuulliseen.

Kannabis löysistää nuorison ja on portti vahvempiin huumeisiin, moni on aloittanut sillä piikittämisen eikä suoraan heroiinilla. Ja suurimmassa osassa maailmaa se on LAITONTA!

Niin on myös maitoproteiini (opioidi) ja kaakao (kannabinoidi). Sanoisin, että suurimmassa osassa maailmaa kannabis on laillista. Ihan oikeasti, herätkään. Suomessa on lääkekannabista, CBD pitoista elintarvikekannabista, öljykannabista, kuitukannabista ja kaikki 100% laillisia. Niiin että kuinka laiton se nyt olikaan hä? Ainoastaan kannabis, jossa thc pitoisuus on liian korkea, ovat laittomia, ja nekin ainoastaan, jos voidaan osoittaa, että aioit valmistaa kukinnosta päihdyttävää tuotetta.

Vierailija
34/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja tekee ihan samaa heikkolahjaisille. Ei kaikki ihmiset tajua esim. työmatkavähennys oikeuksiaan.

Vierailija
35/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset arvomaailmat. 

Mietinnän paikka. 

Vierailija
36/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on yksityisasia.

Vierailija
37/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on myös maitoproteiini (opioidi) ja kaakao (kannabinoidi). ---.

Hitto, tätäkö se nyt on? Juuri eilen kaupassa ajattelin, että mikä ihme siinä on, kun en vain voi lopettaa maidon käyttöä kahvin kanssa. Olen yrittänyt kasvimaitoja, mutta niiden maku ei vain ole ollenkaan sitä mitä maidon (tai kerman) ja niin maitopurkki livahti ostoskoriin. 

Tyydyttyneet rasvat kun ovat oikeasti vaarallisia sisäelimille ja ihmisen hyvinvoinnille, ainakin minunkaltaisten ihmisten terveydelle ja ajattelin, että maitotuotteista olisi hyvä päästä eroon... 

Vierailija
38/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vttu VOI olla noin vaikeaa kirjoittaa XDDDD paskaasenteellasi XDDD vttu täällä on tyhmää porukkaa oikeasti.

Vierailija
39/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa pätee kyllä oletus omaisuuden erillisyydestä, jos omaisuutta ei ole varta vasten molempien nimiin laitettu. Et sinä naimalla voi hankkia toisen ihmisen omaisuutta. Eroamalla voit kyllä saada tasinkoa toisen puolison omaisuuden säästöstä, jos sinulla on avio-oikeus hänen omaisuuteensa. 

Vierailija
40/71 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi vaikea sanoa mitään, kun en oikein osaa hahmottaa mitä nää moraalittomat instrumentit on.

Kannabisosakkeita ja pikavippien rahoitusta. Jotain pelifirmaakin sillä kuulemma on. Tehdään rahaa ihmisten hädällä ja riippuvuuksilla.

HAHAHA et helvetti oo tosissas? :D Turpa kiinni ja tiskaamaan sanon minä. Mitä asiaa sulla on tulla määräämään mihin miehesi saa sijoittaa? Varsinkin kun vaikuttaa tekevän tuon tuottavasti. Otsikosta päättelin että laittoi kaiken Bitcoiniin ja olisi pakkasella, mutta herranjumala.

Oikeasti, käkätä vain samaan malliin, niin kyllä se sut kohta jättää. Jäät sitten yksin tiskirättisi kanssa, kun miehesi ajaa pois uuden bemarin kanssa.

Valoja päälle ihmiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä