Miehen siskon typeryys
Meillä on yo-juhlat ensi la ja tarvitsen apua siivoamisen kanssa. Mieheni sisko on työtön yh ja ehdotin hänelle seuraavaa diiliä: hän auttaa minua yhden päivän ajan (mm terassinpesu, ikkunoiden pesu, mattojen tamppaus, imurointi, vessat, lattioidenpesu, lisäksi on ihan astioiden ja kahvikaluston puhdistusta jne) ja vastapalvelukseksi vien hänen 3 lastaan lintsille ja vastaan kaikista kuluista.
Vastaus oli halveksiva, en todellakaan. Ehdotin tätä diiliä nimenomaan lasten vuoksi, valittaa aina ettei lapset pääse mihinkään ja lapset pyörivät koko 10 viikkoa kotinsa takapihalla ja lähipuistossa. Tällä äidillä on elämänhallinnan ongelmia ja holtitonta rahankäyttöä (ei alkoholia kuitenkaan) ja pidän rahan antamista turhana lasten kannalta. Esim Joulun alla hän osti kahvikoneen Prisman lahjakortilla, jonka sai omalta äidiltään lasten lahjoja varten.
Palkkasin sitten yrityksestä siivoojan ja varmaan kotitalousvähennysten jälkeen tulee halvemmaksi
Kommentit (10)
Onko Porvoosta pitkä matka Lintsille?
Pese itse vessasi ja lattiasi. En kehtaisi sukulaisia pyytää sitä tekemään omaan kotiini, olisi varmasti loukkaavaa kenelle tahansa.
Ei miehen sisko nyt niin läheinen ole.
Ettekö vietä kälysi lasten kanssa muutoin aikaa kun lapset tulevat pyörimään koko kesän kotinsa läheisyydessä? Törkeätä vain ehdollisesti viettää aikaa lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pese itse vessasi ja lattiasi. En kehtaisi sukulaisia pyytää sitä tekemään omaan kotiini, olisi varmasti loukkaavaa kenelle tahansa.
Ok, sanotaanko että mä voisin pestä vaikka huoltoaseman vessoja, jos se olisi mun ainoa mahdollisuus saada mun lapsille iloa. Minun kälyni on samaa tyyppiä. Aina valittamassa työttömyyttä ja että tekisi mitä tahansa hommaa jos saisi vähän extrarahaa. Kerran sitten pyysin häntä katsomaan lastani 4h (olin menossa keskellä viikkoa naapurikaupunkiin työhaastatteluun) ja lupasin hänelle 50€. Ei kelvannut kun lapsi ”niin vilkas”
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, sanotaanko että mä voisin pestä vaikka huoltoaseman vessoja, jos se olisi mun ainoa mahdollisuus saada mun lapsille iloa. Minun kälyni on samaa tyyppiä. Aina valittamassa työttömyyttä ja että tekisi mitä tahansa hommaa jos saisi vähän extrarahaa. Kerran sitten pyysin häntä katsomaan lastani 4h (olin menossa keskellä viikkoa naapurikaupunkiin työhaastatteluun) ja lupasin hänelle 50€. Ei kelvannut kun lapsi ”niin vilkas”
ei ap
Jos hän oikeasti ei osaa olla vilkkaiden lasten lasten kanssa niin, että heille ei pidä huutaa. Ei kaikkien tarvitse osata tai haluta olla kaikenlaisten lasten kanssa. Meillähän on erityisopettajatkin erityisiä lapsia varten.
On vaikea ajatella mitään järkevää syytä miksi hän ei tulisi? Minä voin tulla kolmea lintsiranneketta vastaan! T: osa-aika työläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Jos hän oikeasti ei osaa olla vilkkaiden lasten lasten kanssa niin, että heille ei pidä huutaa. Ei kaikkien tarvitse osata tai haluta olla kaikenlaisten lasten kanssa. Meillähän on erityisopettajatkin erityisiä lapsia varten.
Niin, lapsi oli tuolloin 1v ja 2kk eli täysin vahdittava, kuten tuon ikäiset on. Ei mitenkään erityisen vilkas
Tamppaako joku mattoja vielä nykyään?
Ku noin läheisiä sukulaisia, niin olisi kohteliasta tarjota apua ilman mitään palkkaa. Mutta ei kai yks päivä paljon maksaisi, mutta ota myös lapset mukaan tienaamaan matkansa, vaikka siivoamaan juhlien jälkeen, roskien vientiä, tiskaamista, tavaroiden järjestelyä paikoilleen.