Vatsa on ylhäältä keskeltä kipeä ja ruuan kulkeutuminen
vatsassa sattuu. Mikä on kyseessä? Kolme päivää jatkunut.
Kommentit (23)
Juu ei kannata lääkäriin mennä, vauvapalstalla tiedetään paremmin kuin lääkärit.
Norovirus on ollut liikkeellä, tekee heikon olon useaksi päiväksi, aina oireet eivät ole yhtä pahat, meillä kolme oksensi ja ripuloi, yksi kärsi varsakivuista ja ripulista.
Vatsatulehdus tai puhjennut vatsahaava? Suosittelen pikaista lääkärissäkäyntiä.
Minulle on tehty viikko sitten gastroskopia. Ap
Mahalaukku on juuri siinä. Stressi voi ärsyttää vatsan limakalvot. Jätä kahvi ja muu vatsaa ärsyttävä. Aamulla tyhjään vatsaan jotain lempeää esim kauravelliä. Ei kahvia tyhjään mahaan. Kun sinulle on tehty gastroskopia niin mitään vaarallista ei voi olla. Helli sitä mahaa niin se rauhoittuu. On myös saatavilla jotain vatsaa rauhoittavia lääkevalmisteiden.
Mulla sama. On ollut työstressiä, olen nukkunut ja syönyt vähän huonosti ja muutenkin olen herkkä suolistostani. Alkuviikosta päätin kokeilla fodmap-ruokavaliota ja jo seuraavana päivänä olo oli vähän helpompi. Pari päivää sitten ostin vielä Nogasin-kapseleita, ja se on auttanut vielä lisää. Ajattelin kokeilla pari viikkoa näin, lopettaa tuon ravintolisän ja katsoa sitten mitä tapahtuu, eli tarvitaanko lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tehty viikko sitten gastroskopia. Ap
Mitä löytyi?
Riittääkö tuo tähystys vai pitääkö käydä ultrassa? Ap
Ruoan kulkeutuminen, mitä tarkoitat?
Se ei ollut silloin kipeä. Käy sellaisia kipeitä vihlaisuja, varsinkin istuessa. Seisaalla olo helpottaa tilannetta. Aivan kuin joku lihas vihloisi. Ap
Tarkoitan kun nielaisen, niin kohta ruoka sattuu vatsassa. Ap
Älä ihmeessä ainakaan lääkärin juttusille mene.