Ovulaatiotikut
Olen 3 kk yrittänyt tikuttaa ja on käynyt selväksi että minulle ei tule ovulaatiota ollenkaan. Kierto on kyllä säännöllinen ja olen etsinyt ovista nyt kierron mukaan lasketusti epätodennäköisistäkin päivistä, mutta sitä ei todella vain ole.
Nyt haluaisin kysyä täältä onko joukossa ketään joka olisi onnistunut hoidoilla tulemaan raskaaksi vaikka ovulaatiota ei ole ollut? Olen siis jo hakeutunut tutkimuksiin, vatsan ultrassa ei ollut mitään epänormaalia mutta varsinainen lapsettomuusklinikan aika ei ole vielä tullut.
Olo on kuitenkin aivan epätoivoinen ja maassa, koko seksin harrastaminen tuntuu niin turhalta että vaikuttaa kohta jo miehen ja minun väleihinkin.
Käsittääkseni ainoa mahdollisuuteni on maljahedelmöitys ja sen onnistuminen kaiketi hyvin epävarmaa😔 Onko täällä onnistuneita?
Käsittämätöntä miten oma keho voikin tuntua petolliselta paskiaiselta😭
Kommentit (7)
Ovuloimattomuuteen on lääkkeet. Toki en tiedä, toimiiko ne kaikilla ja toimiminen riippuu varmaan ovuloimattomuuden syystäkin. Ja jos lapsettomuuspolin aikaa odotellessa haluaa, voi ovulaation testata kahdestikin päivässä varmuuden vuoksi, siis aamuin illoin. Joillain kuulemma menee ovulaatio (tai siis se lh:n huippu) niin nopeasti ohi, etteivät ehdi huomata sitä, jos kerran päivässä testaa. Kotitestiltä saa suht halpoja testejä.
Voiko ultralla nähdä munasarjoissa hedelmällisyyttä tai vastaavasti sitä että itse ne munasolut on loppu?
Kyllä varsinkin kokenut gynekologi pystyy jotain päättelemään ultraamalla munasarjat. En tosin ole ihan varma, pitäisikö silloin käydä ultrassa juuri ennen ovulaatiota vai näkeekö tämän muutenkin. Itseltä mitattiin myös fsh ja amh (verikokeet) ja näitten sekä ultran perusteella lääkäri teki arvion.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varsinkin kokenut gynekologi pystyy jotain päättelemään ultraamalla munasarjat. En tosin ole ihan varma, pitäisikö silloin käydä ultrassa juuri ennen ovulaatiota vai näkeekö tämän muutenkin. Itseltä mitattiin myös fsh ja amh (verikokeet) ja näitten sekä ultran perusteella lääkäri teki arvion.
Miten kävi, onnistuiko raskaus?
Minulla raskaus onnistui kahdestikin ja vielä aika nopeastikin, kun oltiin ongelmat hoidettu. Ovulaatio kyllä tuli mutta koko ajan meni kesken. Tosin tuota ovulaatiolääkettä (Letrozol) käytettiin minullakin parantamaan ovulaatiota, josko se auttaisi jotenkin. Ikä lähemmäs 40 tuolloin. Mihinkään ivf:ään en joutunut, lääkkeitä vain käytin. Noista ajoista on jo useampi vuosi, mutta muistan sen epätoivon edelleen, että saanko ikinä lasta. Ja jälkeen päin ajattelen, kuinka kuitenkin lopulta helposti ongelmat hoidettiin. Kaikilla ei tietysti käy näin hyvin, mutta apua on nykyään vaikka mitä naisesta johtuviin ongelmiin.
Voi kun se aika tulisi nopeasti ja saisin nyt äkkiä niitä lääkkeitä. Harmittaa niin vietävästi etten ole tajunnut aiemmin ettei niitä ovulaatioita tule.
Ultrassa itse munasarjat olivat ihan normit, samoin kohtu limakalvoineen.
Ap
Minäkin olen tikuttanut nyt yhden kierron läpi ja ovulaatiota ei löytynyt. En kuitenkaan ole vielä mennyt paniikkiin koska kyseessä vasta yksi kierto.
Mutta kokemuksia olisi kyllä kiva kuulla jos tässä on itselläkin hoidot edessä.. Minä en edes tiedä mitä tilanteessa olisi tehtävissä? Elän nyt vain toivossa että tässä kierrossa tärppään ovulaation.