On tää omituista kun lapset ei saisi enää edes leikkiä pihalla kun naapuria häiritsee
Naapuri valittaa milloin mistäkin, nyt oli vuorossa se että kun kuusi koululaista leikki meidän pihalla piiloa niin häntä häiritsi kun lapset juoksivat ympäri meidän taloa ja välillä nauraa kikattivat.
Asutaan siis omakotitalo alueella missä on paljon lapsiperheitä ja tämän pariskunnan lapset ovat muuttaneet jo pois ja nyt pitäisi asutusalueen muuttua hiljaiseksi kun heillä ei enää ole lapsia ääntä pitämässä.
Missä Tanpereen alueella on näitä senioriasuntuja niin vien esitteen postilaatikkoon?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla sietokyky laskee.
Näin on. Ja niillä muisti menee, eivät muista että omat lapset oli ihan samanlaisia pieninä.
Kyllähän äänet ovat normaali osa lasten leikkejä mutta ymmärrän myös ettei niitä jatkuvasti siedä. Tästä päästäänkin siihen ettei suomalaisia ole tarkoitettu asumaan toisissaan kiinni, ennen asuttiin riittävällä etäisyydellä toisistaan, nyt pitäisi asua niin että ainoastaan seinä erottaa suomalaiset toisistaan ja se ei onnistu. Itsellä on naapurissa lapsia ja ääntä sieltä kuuluu muttei haittaa kun etäisyyttä on vajaa 200m.
Suomi nyt vaan on tällainen lapsivihamielinen maa nykyään. Ei ihme että syntyvyys vaan laskee.
Meillä kans asuu taloyhtiössä yksi hullu, jota päivisin kirmailevat lapset häiritsevät, on kuulemma hommannut todistajankin asialle. Itsellä ulvovat koirat yökaudet.
Pitäisi olla eriytyneitä alueita, hiljaisuutta arvostaville omansa ja muille omansa.
Itse muuttaisin heti hiljaiselle alueelle, lomankin vietän hiljaisissa hotelleissa jossa esim altaalla ei ole musiikkia jne
Tuo pallon pelaaminen taloyhtiön pihassa on kyllä erikoinen tapa. Vanhemmat antavat lastensa päivästä toiseen tykitellä yhteisen varaston seinään sählypalloa ja jalkapalloa. Vieressä oleviin autoihin kolisee aina välillä palloja. Muutaman sadan metrin kävelyn päässä olisi kenttä maaleineen mutta eivät mene sinne.
Nämä samat kurpat kuitenkin pyörittelevät silmiään myös niille laiskoille nykyajan kakaroille, jotka pelaavat sisällä pleikkaria koko päivän. He itse kun juoksentelivat vapaasti pihalla heti kun vain oppivat kävelemään. Ihan sama siis, mitä tekee tai ei tee, vihaajat on vihaisia joka tapauksessa.
Opeta lapsesi leikkimään naapureita häiritsemättä.
Ei lapset siitä vahingoitu, jos välillä ohjeistetaan pitämään pienempää meteliä ja ottamaan muutkin huomioon. Kuuluu normaaliin elämään ja kasvatukseen oppia elämään yhteisössä. Oli se sitten kotipiha, koulu tai työpaikka.
t. kolmen lapsen äiti
Meillä muutti naapuriin lapsiperhe. Lapsen kavereineen hyppivät trampoliinilla aamusta iltaan. Joukossa on yksi tyttö, joka kirkuu koko ajan kovaa ja korkealta. Tilanne on nyt se, että pitää istua kotona ikkunat ja ovet suljettuina. Meidän koirat ja kissa eivät myöskään enää halua olla meidän omalla pihalla tuon metelin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua myös ihmetyttää tämä nykyajan lasten jatkuva kirkuminen ja huuto. Minua omat vanhemmat ohjeisti lapsena ettei tarvi huutaa sisällä eikä pihalla.
Sama muuten kerrostaloissa lapset huutaa puhuessaan, liekö sitten niin etteivät saa ääntään ja mielipiteitään vanhemmilleen muuten perille.
Ilmeisesti myös tämä huutamisen ja kirkumisen sallimisen on silkkaa vanhempien laiskuutta ja välinpitämättömyyttä miten omat lapset käyttäytyvät.
Kuinka monta minuuttia tuo kirkuminen lopulta kestää? Tuleekohan vuodessa edes tuntia kasaan kun ne lasketaan yhteen? Mutta kun naapurit alkavat riidellä, ne riidat saattavat kestää vuosia.
Kannattaa miettiä kumpi on parempi? Hyväksyä muutamia kymmeniä kiljahduksia keväisin vai ryhtyä pitkiin naapurivihoihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä muutti naapuriin lapsiperhe. Lapsen kavereineen hyppivät trampoliinilla aamusta iltaan. Joukossa on yksi tyttö, joka kirkuu koko ajan kovaa ja korkealta. Tilanne on nyt se, että pitää istua kotona ikkunat ja ovet suljettuina. Meidän koirat ja kissa eivät myöskään enää halua olla meidän omalla pihalla tuon metelin vuoksi.
Eikö tämä tyttö käy koulua? Onko hän siellä talvetkin? Luuletko, että tekee tuota vielä pitkäänkin?
Mitä jos vain mainitsisit asiasta tytölle, etkä murjottaisi asiasta kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin ihan helvetillistä.
Toiset käy töissä ja herää aamulla aikaisin, myös silloin kun teidän perheessä lomaillaan.
Harvemmin ne lapset klo 22 jälkeen juoksee ympäri pihaa. Lasten leikki ei minua häiritse, mutta kylläkin kun lapseton pariskunta lomailee. Grillausta joka ilta yötä myöten ja tietenkin huuhdellaan alas alkoholilla. Desibelit vaan nousee sitä mukaan kun ilta etenee. Mieluummin kuuntelisin niitä lasten kiljahduksia kuin humalaista örinää.
Miksi sinä olet öisin ulkona salakuuntelemassa naapureitasi, vaikka itse et ole lomalla? Mene sisälle nukkumaan niin ei grillaus häiritse.
Meillä ei itsellä ole leikki-ikäisisä lapsia, mutta kahdella naapurilla on, ja ainoa mikä häiritsee on se että toisen naapurin lapset huutaa vitttusaatanaaa pomppiessaan trampoliinilla. Lapsista kuuluu ääntä, ja niin kuuluu monesta muustakin asiasta. moottorisaha, ruohonleikkuri, rälläkkä, autonruuvaukset, musiikinsoitto, erilaiset remontoinnit, jne. Mökki on sitä varten kun halutaan olla hiljaisuudessa.
Meilläkin naapurin lapset ennen häiriköi. Loppui kun hankin koiran. Jos naapurin lapset kirkuu liikaa, se menee aidan viereen komentamaan lapsia.
Naapuri valitti minulle kun koira haukkuu lapsilleen ja pelkäsi että tulee yli aidan. Sanoin että haukkuminen on ihan luonnollista koiralle ja on omalla tontilla. Muuttakoon korpeen jos normaali elämä häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin naapurin lapset ennen häiriköi. Loppui kun hankin koiran. Jos naapurin lapset kirkuu liikaa, se menee aidan viereen komentamaan lapsia.
Naapuri valitti minulle kun koira haukkuu lapsilleen ja pelkäsi että tulee yli aidan. Sanoin että haukkuminen on ihan luonnollista koiralle ja on omalla tontilla. Muuttakoon korpeen jos normaali elämä häiritsee.
Eläimen ei kuulu komenta lapsia, toivottavasti otat vastuun jos se hyökkää lapsien kimppuun. Ei kuulosta tervepäiseltä koiralta jos säntää aidalle räksyttämään kun kuulee lapsien ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimen ei kuulu komenta lapsia, toivottavasti otat vastuun jos se hyökkää lapsien kimppuun. Ei kuulosta tervepäiseltä koiralta jos säntää aidalle räksyttämään kun kuulee lapsien ääniä.
Höpsistä! naapurin kakarat kirkuu, koira haukkuu, naapurin lapset on hiljaa, koira on hiljaa. Ihan normaali ja hyvä käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin ihan helvetillistä.
Toiset käy töissä ja herää aamulla aikaisin, myös silloin kun teidän perheessä lomaillaan.
Jep, lomalla leikitään ulkona eikä nyhjötetä sisällä, jos lasten normaalit leikin äänet häiritsevät untasi suosittelen muuttoa pois lapsiperhealueelta.
Ap
Lapsiperheillä ei ole oikeutta vallata asuinalue itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralle on ihan luonnollista reagoida korkeisiin ääniin ja liikkuviin kohteisiin. Kasvattamalla ja kouluttamalla ne saa toki oppimaan siitä pois (vink!toimii myös lapsiin) , mutta tässä jos koiran käytöksestä on enemmän hyötyä kuin haittaa (hiljentää lapset), ei varmaan kannata opettaa pois.
Harvemmin ne lapset klo 22 jälkeen juoksee ympäri pihaa. Lasten leikki ei minua häiritse, mutta kylläkin kun lapseton pariskunta lomailee. Grillausta joka ilta yötä myöten ja tietenkin huuhdellaan alas alkoholilla. Desibelit vaan nousee sitä mukaan kun ilta etenee. Mieluummin kuuntelisin niitä lasten kiljahduksia kuin humalaista örinää.