Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2 kertaa psykoosiin sairastuneella yksilöllä todellisuudessa toivoa.

Vierailija
24.05.2019 |

Exä ampui itsensä tällä samaisella osastolla, jolla nyt itse majailen.
Ei paljon lohduta se tietous tässä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä aina parempia jaksojakin. Äidilläni oli usein psykoosi mutta siinä oli aina vuosien taukoja välissä. Hänellä oli lääkitys ja terapia silti niitä ei kokonaan pois saatu.

Vierailija
2/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Toisilla noi oireet voivat olla pysyviä esim. skitsofrenia, johon kyllä nykyään on hyvin hoitoa ja toimivia lääkkeitä. Oireiden kanssa oppii elämään ja tunnistaa itse mikä on totta ja mikä ei. Perheessäni on skitsofreniaa "sairastava" ja on käynyt nämä oireet sitä kautta tutuksi. Kuntoutuminen on hänellä ollut pitkä prosessi, mutta todella vaivan arvoista ja nykyään ei edes voisi uskoa, että tää henkilö tätä sairastaa, sillä on aivan normaali nykyään, kiitos lääkkeiden ja parin vuoden mittaisen laitoskuntoutuksen. Pyydä lähete johonkin toiseen hoitoyksikköön, tuo ilmapiiri ei edistä kuntoutumista, sulla on perusteet tähän. Potilasasiamieheen yhteyttä, jos homma ei toimi. Tsemppiä sulle, vaikka nyt on vaikeaa ja toivoton olo, niin sä selviät varmasti, kun uskot itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mietin miten se sai aseen kuljetettua osastolle.

Vierailija
4/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdesti pakkohoidossa psykoosin takia ja mulla menee nykyään hyvin: olen palkkatöissä, päihteiden käyttö hallinnassa, huumeiden käyttö lopetettu, olen hyvässä kunnossa fyysisesti.

Vierailija
5/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa työttömistä toipuu useidenkin psykoosijaksojen jälkeen.

heidät kuntoutetaan normaaliin työttömän elämään, ja he elävät tavallista elämää siinä missä muutkin

Vierailija
6/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Nim. Perheellinen kolme kertaa lataamos ollut, skitsofreniaa " sairastava" tuleva yrittäjä.

Vierailija
7/7 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toivoa, aivan varmasti. Aina on toivoa paremmasta.

Jos ja kun saa oikeat lääkkeet ja hyvän hoidon, on mahdollisuutta palata normaalin elämään. Sairaudelle ei tietenkään ei mitään voi, mutta kyllä nykyisin on tosi hyvät lääkkeet myös psykiatrisille sairauksille.

Tiedän monia jotka ovat sairaudestaan huolimatta palanneet työelämään ja jos ei ole työkokemusta tai on hyvin nuori, heitä kouluttaa ja yrittää saada työelämään.

Pitää yrittää säilyttää positiivinen elämänasenne, vaikka se joskus on todella vaikeaa, ja

yrittää mennä elämässä eteenpäin, tuosta sairaudesta huolimatta.

Psyykkinen sairaus ei mikään ihmisestä osaamattoman tekevä sairaus. Kaikki se taito, osaaminen ja älykkyys, mikä sinulla on säilyy, sairaudesta huolimatta.

Sinun ei kannata antaa periksi, vaan olla sinnikäs ja mennä eteenpäin. Apua voi saada myös hyvältä terapeutilta. Älä lannistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme