Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdistyksen muut jäsenet suuttuivat mulle, kun sanoin, että työkokeilija saa lopettaa heti, jos saa oikean työn

Vierailija
24.05.2019 |

Tällainen tilanne tuli. Mitä se olisi hyödyttänyt, että olisin alkanut kompata heitä, koska laki on tämä ja käskin heitä nyt vähän yrittää asettua sen työkokeiljan asemaankin. MINÄ nyt kuulemma olen itsekäs, vaikka en minä sitä lakia ole keksinyt ja kai nyt jokainen töitä ottaa kun saa. Eivät he ymmärtäneet, että henkilö ei olisi nyt ottanut töitä, hän olisi jäänyt työttömäksi ja voinut jopa saada karenssin. Joo, ne toiset on vanhoja, mutta en minäkään ihan nuori ole.

Kommentit (5)

1/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti töissä jossain suojatyöpaikassa, johon on kerätty lähiseudun heikkolahjaisempi aines?

Vierailija
2/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Olet ilmeisesti töissä jossain suojatyöpaikassa, johon on kerätty lähiseudun heikkolahjaisempi aines?

Kyse on yhdistyksestä, eli vapaaehtoistöistä. Se ei ole työpaikkani, päivätyöni on ihan muualla. Siellä ei ole muita työntekijöitä kuin noita työkokeilijoita pari kerrallaan. 

Tämä on kanssa toinen ongelma, kun tavisporukka ei tajua, että vapaaehtoistyö ei ole työ. Miksi se on niin vaikea tajuta monella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä minäkään, miksi joku henkilö olisi itsekäs, kun rohkaisee toista henkilöä menemään töihin. No, eikö sellaisen vapaaehtoistyön voi lopettaa, jos näitä absurdeja tilanteita tulee enemmänkin. 

En nyt tietenkään osaa vastata mihinkään kysymykseesi. Ehkä ne vanhat kuvittelivat, että heidän maine menee, jos kokeilija lopettaa. Siinä tapauksessahan he itse olivat itsekkäitä. 

Vierailija
4/5 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Ei tuossa ole kyse mistään maineesta vaan siitä, "että kuka ne työt tekee, kun ei me jakseta". Olen koettanut sanoa, että sen varaan nyt ei voi vaan laskea, että aina löytyisi työttömiä halukkaita tekemään ja osa siltikin vaan työllistyy, minkä kanssa on opittava elämään. En halua lopettaa hommaa, kun se on kivaa vastapainoa arjelle. Teen itse noita hommia lomieni aikoina, mutta arkisin olen tosiaan siinä päivätyössä. Palkkaamiseen ei kyllä riitä varoja, kun varainhankintaehdotukset torpataan toinen toisensa jälkeen. 

Vierailija
5/5 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei voi olla työkokeilijoita, jos siellä ei ole palkattua työvoimaa.

Toisaalta olet oikeassa, työkokeilija voi koska tahansa ilman irtisanomisaikaa tms. vaihtaa työsuhteiseen työhön eikä siitä seuraa hänelle mitään - paitsi tietty se, että alkaa saamaan palkkaa. Yhdistyksessä on nimettynä joku ohjaajaksi ja hänellä pitäisi olla tästä tietoa. Miksi ihmeessä ei ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi