Psykiatri teki arvion, minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö
Tulenko aina tuntemaan oloni tyhjäksi? Tulevatko mielialani aina heittelemään hetkellisestä onnen ja ilon tunteesta täyteen epätoivoon ja masennukseen? En jaksa..
Kommentit (10)
Kuinka vanha olet? Useimmilla helpottaa siinä +30v tienoilla
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Useimmilla helpottaa siinä +30v tienoilla
Ei muuten kuulemma helpota. Moni kuitenkin päätyy itsariin ennen kolmeakymmentä, joten yli 30-vuotiaissa on sairastuneita suhteellisesti vähemmän.
Psykiatrit itsekin myöntävät että henkisten sairauksien diagnoosit ovat vain suuntaa antavia ja tarkoitettu yleensä siihen että potilaat itse pystyvät tarkkailemaan omaa oloaan, ellei nyt ihan ääripsykoista ole kyse. Eli älä huolehdi, kaikki mahdollisuuden ovat edelleen olemassa.
Voiko persoonallisuushäiriö olla epävakaa?
psykiatrien keskuudesssa narsismi ja persoonallisuushäiriöt ovat yleisimpiä sairauksia
on surullista että osa mielisairaista psykiatreista on jäänyt kokonaan ilman hoitoa
https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Hoitoohjeet/Psykiatrian_hoitoohjelmat/…
"Epävakaan persoonallisuushäiriön ennuste on melko hyvä, kymmenen vuoden kuluttua vain pieni osa potilaista täyttää diagnoosikriteerit."
Kyllä tuo helpottaa keski-iän paikkeilla, mutta työkyky ei välttämättä palaa.
Tunnekuohut on enempi sellaisia läikähdyksiä, ei enää niin ympäristölle kuluttavia.
Hae tyyneyttä ja mielenrauhaa. Tunteitaan ei tarvitse paeta. Normiterveet elämäntavat.
Tuon lisäksi minulla on kuulemma epäluuloinen persoonallisuus myös.
Ap