Mitä te yleensä mietitte?
Kun mietitte. Esim. julkisissa, kävelyllä, nukkumaan mennessä, hampaite pestessä..
Kommentit (7)
Työasioita aina välillä tunkee ajatuksiin työajan ulkopuolellakin. Yleensä huvittelen vaikka kauppakeskuksissa katselemalla ihmisiä ja niiden touhuja. Nenän kaivuuta, pikkareiden pers raosta nyppimistä, tukan pöyhintää, jne, jne... Vastakkaisen sukupuolen edustajia katselen kuin Tinderissä, hyväksyn/hylkään.
Miksi sanoin jotain (tyhmää), miksi tein jotain (väärä), miksi jätin tekemättä (syyllisyys), mitä pitäisi tehdä (epätoivo), jne. Olen hyvin uupunut.
Silleen tuoo mielialalääke toimiii ihan hyvin ettei ajatus silllen kovin paljoa enäää haahulemaaan. Sanoinkin tosssa terapeutillle että se toimii suomessa vardiiinkin just hyvinkin kun verratain esiim johonki amerikkaaan josssa enemmä sellainen lätinä on enemmmän kohteliaisuuutta. Tääällä se on enemmän juurikin asiapohjaista keskusteelua.
Julkisissa jos olen yksin niin seurailen usein muiden matkustajien tekemisiä yms. tai jos olen lasten kanssa liikenteessä niin jutellaan lasten kanssa kaikesta maan ja taivaan väliltä.
Nukkumaan mennessä mietin usein vanhoja onnettomuuksia missä olen ollut osallisena tai mitä olen nähnyt, mietin mitä niissä tilanteissa olisi voinut tehdä toisin ja miten ne meni. Näin olen nukahtanut viimeiset 12 vuotta erittäin nopeasti.
Hampaita pestessä usein mietin lähinnä että mitä teen seuraavaksi; pesen kasvot, käyn vessassa, laitan pyykit tai vaihdan vauvan vaipan.
Kadulla jos kävelen yksin niin tulee monesti laskettua kaikenlaista päässä; kuukauden menoja, tuloja, paljonko päiviä on jäljellä johonkin tapahtumaan jne..
Olen viimeiset viisi vuotta tyhjentänyt tietoisesti pääni ja pyrin olemaan meditatiivisessa tilassa miettimättä mitään.
Jos pää raksuttaa turhanpäiväsitä ajatusten kehää, ei siitä ole mitään muuta kuin haittaa.
N50