Jos saisit nyt uuden keittiön, minkätyylisen valitsisit?
Itse päädyttiin melko simppeliin ja moderniin mahdollisen talon myynnin takia tulevaisuudessa. Väreinä valkoinen (kaapit, sileät mattaovet), tummanharmaa/musta (taso), betoni (välitila).
Kommentit (6)
Ihannekeittiöni on mainoksesta näkemäni valko-musta Kvänum-keittiö, joka on valtavan suuri, katto on korkealla ja keittiökalusteetkin isot ja näyttävät. Vähän loft-tyyliä: seinä oli tiiltä, joka on valkoiseksi maalattu.
Iso puinen pöytä, jossa mahtuu tekemään kaiken: lapset läksynsä, harrastuksia, ruokailut.
Samanlainen kuin edellisessä talossamme: kiiltävän valkoiset ovet, vaaleat kivitasot. Leivomme paljon joten nuo on ehdottomat. Kiiltävät ovet tosi helppo pitää puhtaana. Keittiö oli uudenveroinen vielä 12v jälkeen.
Nykyisen talomme ostimme 3v vanhana joten edellisen omistajan jälki näkyy. Suunnittelu ok mutta muutamat ovet matta-lattea ja suurin osa tummia viirutettuja. Noi mattaovet on niiiiiiin huonot! Vielä kun ei ole kahvoja vaan lista reunassa niin aina tulee klähmäjälkiä. Joka päivä siivoan pari kertaa (ed keittiössä pyyhkäisy kerran viikossa!). Tasot on laminaattia. mitä saa varoa koko ajan - ei kosteutta, ei naarmuja, ei rasvatahroja. Huoh...
Mä haluaisin 50-lukuisen yksinkertaisen vaalean keittiön ja saman ikäisen kivitalon. Keittiön kaapeissa ajan henkeen lankavetimet. Hella ja jääkaappi rosteria.
Olen eläissäni saanut jo 8 keittiötä (tosin olen maksanut ne itse), joten eiköhän tämä sama linja pitäisi eli vaalea, liesitaso ja uuni erikseen, paljon laatikostoja. Välitilan materiaalilla ei väliä, kunhan on helppohoitoinen.
Koskaan en ole miettinyt myyntiä, kun keittiötä on rempattu. Vuokralaisille valitsen laadukkaat rungot ja halvat ovet ja laatikot ilman mitään käyttökelpoisia lisiä. Kun omassa käytössä laatikosto kestää hyvinkin 20 vuotta, on se vuokralaisten jäljiltä jo 3 vuodessa entinen.
Kun nykyinen keittiöni on niin pieni, ettei paljon keittokomerosta poikkea, haluaisin ison keittiön. Laskupintaa pitäisi olla paljon. Ja astianpesukone ei lattiatasossa, kun nyt selkä vääränä saa niitä laitella.
Kuivauskaapit haluaisin edelleen. Aina on astioita ja muuta vastavaa, mitä ei voi laittaa koneeseen, vaan on tiskattava käsin ja siitä samantien hyvä asettaa kuivauskaappiin.
Eikä mitään uritettuja pintoja. Ne kerää likaa ja ensimmäiset kulumisen jäljet tulee niihin urien reunoihin.
Edelleen haluan valkoiset kaapistot, mutta esim. ns. välitila saisi olla jotain muuta kuin tylsän vaaleansininen, niin kuin nyt. Kaakeleista pidän edelleen, mutta eri väri saisi olla.
Ja edelleen haluaisin klinkkerilattiat, niin kuin nytkin on. Meillä on kauniin punaruskeat klinkkerit ja vieläkin silmä niitä rakastaa.
Mutta turhia haaveita. Emme me tästä mihinkään muuta, talomme on pieni mutta ihana ja kahdelle riittää. No jos joku ihme lottovoitto tulisi, niin sitten voisi alkaa näitä haaveita toteuttaa. Nyt mennään näin. Lisää tilaa tähän ei voi loihtia enää yhtään enempää, kaikki mahdolliset on jo tehty.
En simppeliä enkä modernia. En myöskään haluaisi ostaa "valmista" keittiötä joka olisi sellainen. Eli mielestäni asioiden valitseminen "myynnin kannalta hyviksi" on aika turhaa.
Itse ottaisit puutasot tai mustat kivitasot, vaaleanharmaat uritetut kaapit.. sellaista rouhean country kitchen henkistä.