Miksi sanotte jauhenliha?
Olen nähnyt yllättävän paljon täällä sanottavan jauhenliha. On ihan yleistietoa että se on jauheliha. Ei se ole minkään jauhi-eläimen lihaa jos niin luulette :D Vaan se on jauhe, koska sitä lihakönttiä jauhetaan pienemmiksi paloiksi.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Jauhi on eläin ja kun se jauhetaan siitä tulee jauhenlihaa.
N24
Luuletko olevasi hauska?
Sehän ääntyy kahdella L:llä. Jauhelliha. Monissa sanoissa konsonantti kahdentuu puheessa. Hernekkeitto. Vauvva.
Ilman konsonanttikahdennusta sen sanoisi vain Marko Paananen, ja silloin se todella kuulostaisi jauheesta tehdyltä lihalta.
Varmaan samasta syystä kun joku puhuu Pieksänmäestä ja sanoo Thaimaaseen. En meinaa enään jaksaa tätä.
Onko se punalaputettua jauhenlihaa pakastimessa?
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole jauhettakaan. Se on lihamassaa.
Jauhettua lihaa se on. Ei minkään Jauhen lihaa.
On se jauhettua mutta ei jauheeksi jauhettua vaan lihamassaksi jauhettua. Eli siis oikea nimi olisi jauhettu liha.
Nyt on jauhen metsästyskausi meneillään ja pian taas laarit ovat kukkurallaan jauhenlihaa jota kannattaa varata makaroonilaatikossa 200g per ruokailija ennen Porvoon reissua
Oletko pessyt jo jauhellihaa? Mulla on huomenna 4x400g menossa pesuun ja uuniin.
Minä syön vain punalaputettua kanan jauhenlihaa pakastimesta.
Mikä tiskiaine on parasta jauhenlihan pesemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhi on eläin ja kun se jauhetaan siitä tulee jauhenlihaa.
N24
Luuletko olevasi hauska?
Minusta kommentti oli hauska. Mietin jo, miltä jauhi näyttäisi. Olisiko se Suomen metsissä kirmaileva uljas otus?
Vierailija kirjoitti:
En minä sano jauhenliha, enään.
Kuullostaa epäillyttävältä...
Vitsikästä. Onko kukaan nähnyt jauhea?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, se oli kauhea.
Ylämaan jauhi tunnetaan haggis-eläimenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön vain punalaputettua kanan jauhenlihaa pakastimesta.
Niin minäkin, mutta otan ensin jauhenlihan pakastimesta ulos ja laitan pakastimen kannen kiinni. Syön vasta sitten. Näin säästyy sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, se oli kauhea.
Mitä? Eikö se ollutkaan hirveä?
Vierailija kirjoitti:
En minä sano jauhenliha, enään.
Minä teen sitä kokoajan.
Hei. Mitens vittulan vinkuheinä?