Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan lasten kanssa kauas pois, ja tuntuu että teen jotain rikollista

Vierailija
23.05.2019 |

Olen totaalisen pettynyt elämään ja ihmisiin nykyisellä paikkakunnalla. Nuorimman lapseni isä on aiheuttanut hirveästi pahaa piinaamalla meitä vuosikausia tekaistuilla lastensuojeluilmoituksilla, juoruilla jne. Nyt on kulunut kaksi vuotta ettei hänestä ole kuulunut yhtään mitään. Tämä kaikki on vaikuttanut niin että olen masentunut ja hermoheikko. En pidä ihmisiin juuri yhteyttä, ihan vain lähimpiin ystäviini. Lapsen isä sai vakuuteltua monelle viranomaisellekin että olen todella epäkelpo äiti ja ihminen. Lapsellemme hän yritti keksiä kaikenmaailman psyykkisiä ongelmia ja muita vajavaisuuksia, jotta voitaisiin osoittaa sen johtuvan minusta. Nämä nyt sentään voitiin kumota ja asiakkuus lopetettiin isän harmiksi.

Nuorimmaisesta tehtiin nyt hiljattain lasu esikoulusta, koska siellä lapsi oli naureskellen puhunut että äiti tykkää juoda kaljaa joka ilta. No en todellakaan juo. Enkä tiedä mistä oli tuollaista saanut päähänsä. Olen kyllä kuullut tuon ikäisten puhuvan samankaltaisia juttuja välillä, kai se on jotenkin hauskaa sitten. No, tämän ilmoituksen seurauksena olen kauhusta ja stressistä jäykkänä. Lapsen isä saa ilmoituksesta tiedon koska on toinen huoltaja. Tiedän että hän provosoituu tästä uudelleen. Tiedän että piinaaminen alkaa jälleen. Olen lopun uupunut tähän vuosikausia jatkuneeseen showhun.

Olen tehnyt nyt päätöksen muuttaa todella kauas pois. Muutamme toiseen päähän Suomea lähes erämaahan valtakunnanrajan tuntumaan. Itse aloitan työt rajan toisella puolen ja lapset käyvät siellä myös koulua. Tarkemmin en viitsi kertoa. Toinen asunto on tuossa maassa myös Suomen rajan pinnassa. Olen voinut tehdä toistaiseksi muutokset ilman isän nimeä papereissa. Lupaahan hän ei antaisi. Passinkin sain vasta poliisin myöntämänä, koska isä ei lupaa antanut. Huoltajuuttakaan ei anna, vaikka ei mitään yhteyttä pidäkään muutoin kuin kiusantekomielessä.

Ilman tuota lasua olisimme päässeet rauhassa muuttamaan koska näytti siltä että yhteydenpito on loppunut kokonaan. Kohta hän saa kuitenkin tiedon lasusta, ja joudun taas suurennuslasin alle.

Mitä tapahtuu kun huomataan että olemme lähteneet? Lapsi on kärsinyt prosesseista ihan järjettömästi. Häntä on syynätty ja riisuttu isän keksimien pahoinpitelysyytteiden takia, hän on joutunut tapaamaan lukemattomia vieraita ihmisiä jotka ovat etsineet mahdollisia kaltoinkohtelun merkkejä.

Mitään tukea ei olla saatu tähän kärsimykseen ja suruun. Olen syvästi pettynyt yhteiskuntaan enkä luota enää ihmisiin. Tahdon vain elää rauhassa lasteni kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tuollaisen miehen kanssa lapsia

Vierailija
2/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko useampiakin lapsia? Miten muiden lasten isät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsia koska mies oli niin ihanan räväkkä ja sellainen pahapoika, oltiin muutenkin työttömiä niin oli helppo hankkia lapsi ja mies lupasi ettei enää lyö.

Ap

Vierailija
4/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet vaihtamassa maisemaa.

Lasu tuollaisesta syystä on pikkujuttu, sanot miten asia on ja paperit liikkuvat sitten aikanaan. Isän reaktiota on turha murehtia nyt. Hän tekee mitä tekee sitten kun tekee.

Keskity muuttoon, jos muutat valtakunnan rajojen sisäpuolella niin isällä ei ole mitään nokan koputtamista.

Lähivanhempi saa valita osoitteensa vapaasti.

Vierailija
5/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin lapsia koska mies oli niin ihanan räväkkä ja sellainen pahapoika, oltiin muutenkin työttömiä niin oli helppo hankkia lapsi ja mies lupasi ettei enää lyö.

Ap

Prohohohovo.

Vierailija
6/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko useampiakin lapsia? Miten muiden lasten isät?

Yksi alaikäinen on toisen miehen kanssa tehty. Hän on elämässämme mukana, ja hoitaa välillä molempia lapsia. Ollaan hyvissä väleissä. -Ap

Vierailija
7/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista. Kuulin kuitenkin että isä voi toisena huoltajana vaatia lapsen itselleen ja että lastensuojelu lähettää kaikki asiakirjat uuteen kuntaan. Emme siis ikinä pääse elämään ns. rekisteri puhtaana?

Ap

Vierailija
8/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi halutessaan vaatia lapsen asumaan luokseen. Itse voit muuttaa mutta toi on verrattavissa lapsen kaappaamiseen

Vierailija
9/9 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap ota apua vastaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi