Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies salasi testosteronivajeen ja sen lääkityksen vuosia

Vierailija
23.05.2019 |

Mies salannut nuoruuden myöhäisen murrosiän/sen puuttumisen kokonaan ja testosteroni vajeen sekä siihen kymmeniä vuosia käytetyn lääkityksen.

Samalla selvisi että kaikki alkusuhteen tutustumisessa käydyt tarinat historiasta, poikuuden menetyksestä, aiemmista naissuhteista, lasten yhteydessä keskustelluista murrosiän alkamisista parrankasvuineen oli kaikki valetta.

Jälkimmäisistä johtuen nyt tuntuu etten tunne koko ihmistä lainkaan, vaikka arvostan toki että vihdoin uskalsi asiasta kertoa. En tiedä mitä ajatella, joten kysyn, mitä sinä ajattelisit?

Joskus näin nuoruusajalta jonkin kuvan jossa näytti lapselta vielä yli parikymppisenä. Hetkellinen ihmetys oli, mutta ohitin sen jotenkin huonolla kameralla yms. Muuten kuvia tuolta ajalta ei ole näkynyt, enkä osannut sitä myöskään jostain syystä ihmetellä.

Tuntuu oudolta valehdella vuosia ja keksiä erittäin tarkkakuvauksisia tarinoita neitsyyden menetyksistä sun muusta.

Hämmentynyt.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä asiasta olisi pitänyt kertoa sinulle? Ollut varmasti vaikea asia muutenkin

En koe että olisi velvollisuus kertoa, mutta valehtelua ja keksittyjä parrankasvu, murrosikä, parisuhde, poikuudenmenetystarinoita en ymmärrä.

Se on ehkä se ongelma, suhtautua näihin asioihin. Ei ehkä niinkään pelkästään salaamiseen vaan tähän hyvin omituiseen yhtälöön.

Ap

Tuo oli ehkä hänen tapa suojella itseään muilta. Mieti nyt itse jos kertoisit tuollaisen totuuden. Joku olisi siten että jahas. Sähän oot ihan luuuseri kun et oo ikinä naista saanut ja partakaan ei kasvanut. Mikäs se semmoinen mies on jne. Taidanpa jättää sut ja ottaa "oikean miehen". En siis puolustele ketään mutta aika moni ihminen voisi jättää ihan noista syistä. Kuka nyt jonkun erityistapaus luuserin kanssa seurustelee. Meneehän siinä oma maine jne. 

Vierailija
22/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä asiasta olisi pitänyt kertoa sinulle? Ollut varmasti vaikea asia muutenkin

En koe että olisi velvollisuus kertoa, mutta valehtelua ja keksittyjä parrankasvu, murrosikä, parisuhde, poikuudenmenetystarinoita en ymmärrä.

Se on ehkä se ongelma, suhtautua näihin asioihin. Ei ehkä niinkään pelkästään salaamiseen vaan tähän hyvin omituiseen yhtälöön.

Ap

Tuo oli ehkä hänen tapa suojella itseään muilta. Mieti nyt itse jos kertoisit tuollaisen totuuden. Joku olisi siten että jahas. Sähän oot ihan luuuseri kun et oo ikinä naista saanut ja partakaan ei kasvanut. Mikäs se semmoinen mies on jne. Taidanpa jättää sut ja ottaa "oikean miehen". En siis puolustele ketään mutta aika moni ihminen voisi jättää ihan noista syistä. Kuka nyt jonkun erityistapaus luuserin kanssa seurustelee. Meneehän siinä oma maine jne. 

Enpä ole koskaan kuullut, että naiset puhuisivat tuolla tapaa kenestäkään miehestä, joka joutuu käyttämään hormoneja. Taitaa miehet itse ylläpitää tuollaisia stereotypioita, että heitä kohdeltaisiin tuolla tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo, jolla on ilmeisestikin tarkoitus demonstroida miten kokemattomuus ja epätosimiehekkyys inhottavat naisia siinä missä jakorasiaksi paljastunut tyttöystävä miehiä.

Vierailija
24/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska provo, jolla on ilmeisestikin tarkoitus demonstroida miten kokemattomuus ja epätosimiehekkyys inhottavat naisia siinä missä jakorasiaksi paljastunut tyttöystävä miehiä.

Nytkun luen noita AP:n vastauksia niin ei niitä todellakaan ole kukaan nainen kirjoittanut tosissaan. Luulenpa, että kirjoitus on jopa miehen tekemä. 

Vierailija
25/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enpä ole koskaan kuullut, että naiset puhuisivat tuolla tapaa kenestäkään miehestä, joka joutuu käyttämään hormoneja. Taitaa miehet itse ylläpitää tuollaisia stereotypioita, että heitä kohdeltaisiin tuolla tavalla. 

Koen myös että tää mun mustasukkaisuuden ruokkiminen esiintymällä playerina ja kertoilemalla ties mitä seksihurjastelutarinoita, on tukenut hänen esitystään miespuolisille kavereilleen voiden päivitellä mustasukkaista muijaa, jolloin tarinatkin on näin todenmukaisempia.

Tiedä vaikka olisi itsekin jo alkanut uskoa keksimiinsä satuihin. Mut kyllä mä itse olisin samassa tilanteessa ennemmin hiljaa enkä kehittelis mitään joku päivä kuitenkin sortuvaa korttitaloa. Sehän olisi vielä kamalampaa, kun pelkkä sairaudesta kertominen. Kavereille olis valehdellut suut ja silmät täyteen teini iästä saakka, niin olisihan se nyt aika järkytys varmasti sillekin jengille kun kaikki valheet tulisi ilmi. En usko että sairaudesta, tai mikä tää nyt onkaan, päiviteltäisiin, vaan ennemminkin tosta valheiden verkosta mitä on kutonut kymmeniä vuosia.

Toki se kertoo siitä miten äärettömän vaikea asia on miehelle ollut. Edes hänen poikuuden vienyt nainen ei tiedä olleensa eka, ei kehdannut kertoa. Surullista kyllä miten suuri ongelma tällainen voi olla ja hyvä muistutus tänne palstalaisillekin, että seuratkaa niitä teinejä että murkkuikä tulee ajoissa ja alkakaa toimiin ajoissa, eikä vasta sit kun pitäis olla jo perunamaa ja lapsia.

Ap

Vierailija
26/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kai, että testosteronihoidosta seuraa yleensä lapsettomuus.

Vierailija
27/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ymmärrä, koska et ole mies. Se mitä miehesi on joutunut kokemaan on eräs vaikemmista miehelle kuviteltavista ongelmista. Hän on joutunut katsomaan ikätoveriansa toimintaa ja kehitystä sivusta. Epätoivo on varmasti ollut suurta. Jopa niin suurta, että on joutunut keksimään itselleen normaalilta kuulostavan menneisyyden välttääkseen ikävät kysymykset, nolot tilanteet ja antaakseen itselleen mahdollisuuden onneen ja normaaliin elämään. Hän olisi varmasti kertonut totuuden, jos se olisi sosiaalisesti hyväksyttävää ja olisi voinut olla varma, että se ei vaikuttaisi negatiivisesti hänen elämäänsä.

Ymmärrän että tilanne on ollut hyvin traumatisoiva. Asiaa on kuitenkin hankala käsitellä näiden keksittyjen asioiden osalta. Ne olisi voinut jättää kertomatta ja jättää niille pojille tarinoiksi. En muutenkaan koe että naiset arvostaisivat naistenmiehiä/playereitä seurustelukumppaneina, että ihmettelen syytä edes näille tarinoille minulle kerrottuna. Kavereita en ihmettelisi. Mut ehkä on nimenomaan ollut tarkoitus tukea muita valheita kavereilleen tilaamalla multa mustasukkaista käytöstä tarinoiden jälkeen. Tai jotain

Ap

Vierailija
28/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kai, että testosteronihoidosta seuraa yleensä lapsettomuus.

Tiedän, mutta tässä tapauksessa ei ole niin.

Ap

Vierailija
29/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on valehdellut koko elämänsä, pitäisin niin pimeänä, etten haluaisi olla ikinä enää missään tekemisissä.

Vierailija
30/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä susta, mutta kyllä mä olisin arvostanut enemmän kokemattomuutta kun niitä kuulemiani panojuttuja joiden kanssa taisteltiin alkuvuodet että pääsin yli niistä hurjista seikkailuista ja kuvittelin että mies ei ole uskollinen sun muuta. Nää valheet on aiheuttaneet tosi paljon ongelmia, valheet on olleet tyhmiä ja tosi epäonnistuneita. Vuosia taisteltu mustasukkaisuudesta näistä jorinoista johtuen, mikä onkin ollut nyt täysin turhaa ajanhukkaa. Itse koen että naiset aevostaa ennemmin pysyvyyttä ja kokemattomuutta, kuin sitä joka kolon nulkyttäjää joka voi häipyä milloin hyvänsä.

Ap

Vierailija
31/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan äärimmäisten herkkien asioiden äärellä, kun puhutaan miehisyydestä tai naiseudesta. Itse ymmärrän ihan täysin, että ei ole halunnut puhua ja on ollut pakko kehitellä miehisempi menneisyys itselle. Mieti miten arka ja tärkeä asia miehille on joku pelin pituus, kun pitää senttimetreissä.... hyvä ettei millimetreissä ilmoitella asiasta ja mitään merkitystä ei silläkään ole.

Sinun asemassasi yrittäisin olla luottamuksen arvoinen.... aikuinen, nyt kun sille on selkeä tarve.

Vierailija
32/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko se asia vaikea vai ei, kyllä kumppanille silti kerrotaan tuollaiset asiat, eikä ainakaan keksitä aivan täysin sairaita tuulesta temmattuja tarinoita. Minä olen liiasta testosteronista kärsivä nainen ja voin sanoa, että aivan yhtä kamala ja traumaattinen asia kyseessä. Paitsi että tätä ei korjata edes lääkkeillä (ei ole onnistunut). Ja silti en ole salannut tätä mieheltäni, vaikken ikinä koskaan milloinkaan aiokaan ajaa partaani hänen nähtensä yms.

Vierailija
33/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mies on niin rikki ja huonoitsetuntoinen, että kykenee elämään vain valheessa, hän ei olisi minua varten. Haluan tavallisen täysipäisen ja tasaveroisen kumppanin, en terapoitavaa, kannateltavaa ja hoidettavaa.

Vierailija
34/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on valehdellut koko elämänsä, pitäisin niin pimeänä, etten haluaisi olla ikinä enää missään tekemisissä.

Se tässä vaivaakin. Miten voi edes onnistua tässä, saati pitää vielä mielen kunnossa. On kyllä käytöksessä ollut päiviteltävää ja asioita joota on ollut vaikea ymmärtää. Joku psykiatri olisi varmaan paras osoite ollut jo alunperinkin. Jotenkin surullista.

Ap

Vierailija
35/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on jotain hävettävää, vaikka ruumiillinen vamma tai menneisyyden tyhmyyksiä tai alkoholistisukua. Ymmärrän että niitä ei mielellään kerro heti ensimmäisenä, kertomatta jättäminen on inhimillistä ja keino suojata itseä.

Kuitenkin kun syntyy parisuhde, vaikka muutaman kuukauden tapailun jälkeen, siinä vaiheessa kerrotaan itsestä niitäkin mitä ei kellekään muulle.

Vaikka nyt kolmen vuoden jälkeen ei pitäisi kumppanista enää löytyä isoja salaisuuksia terveessä suhteessa.

Kaiken salaaminen olisi tässä jo iso eterveen suhteen hälytysmerkki.

Ihan valtava hälytysmerkki ja epäterve selviytymiskeino on kokonaan keksitty menneisyys!!

Vierailija
36/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mies on niin rikki ja huonoitsetuntoinen, että kykenee elämään vain valheessa, hän ei olisi minua varten. Haluan tavallisen täysipäisen ja tasaveroisen kumppanin, en terapoitavaa, kannateltavaa ja hoidettavaa.

Tää tosiaan viittaa siihen että valheessaelämisestä on tullut jonkinlainen tapa, enkä kyllä voi arvostaa sellaista käytöstä myöskään. Se tekee tästä juuri hankalaa. Olen aina sanonut että kerro mitä tahansa, totuuden kestän kyllä mutten valheita. Ikävintä on että turhat valheet on aiheuttaneet vain lisää hankaluuksia, koska ne on otettu todesta ja kuviteltu olevan ihmisen kanssa joka on ne asiat oikeasti tehnyt ja kokenut.

Ap

Vierailija
37/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on jotain hävettävää, vaikka ruumiillinen vamma tai menneisyyden tyhmyyksiä tai alkoholistisukua. Ymmärrän että niitä ei mielellään kerro heti ensimmäisenä, kertomatta jättäminen on inhimillistä ja keino suojata itseä.

Kuitenkin kun syntyy parisuhde, vaikka muutaman kuukauden tapailun jälkeen, siinä vaiheessa kerrotaan itsestä niitäkin mitä ei kellekään muulle.

Vaikka nyt kolmen vuoden jälkeen ei pitäisi kumppanista enää löytyä isoja salaisuuksia terveessä suhteessa.

Kaiken salaaminen olisi tässä jo iso eterveen suhteen hälytysmerkki.

Ihan valtava hälytysmerkki ja epäterve selviytymiskeino on kokonaan keksitty menneisyys!!

Tämä, tässä nyt on mennyt aika paljon enemmän kun tuo 3v. Toi vika lause on tosi pelottava ja tuo juuri sen syyn miksi päätin tänne kirjoittaa kun en voi asiasta muuten oikein puhua. "Epäterve selviytymiskeino on kokonaan keksitty menneisyys" Kiteyttää tämän siihen, mitä en osannut itse sanoiksi asettaa.

Ap

Vierailija
38/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nämä valheet on nyt paljastuneet sinulle? voitko luottaa että tämä on nyt sitten totuus miehestä? 

Onhan tuo tilanne ihan absurdi, että mies on kehittänyt itsestään itsevarman mielikuvituskaverin, jota on esittänyt kaikille vuosikaudet. Todellisuudessa hän onkin epävarma ja rikkinäinen, eikä ole koskaan elänyt haluamaansa elämää.. ihan eri ihminen kuin tarinoissa siis. Aika vaikea paikka lähteä selvittämään, mikä on totta, mikä valhetta ja mikä vain hieman väritettyä. 

Vierailija
39/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vaistot ja reaktio on ihan terveet.

Mieti montako ihmistä tunnet, joka olisi keksinyt koko elämänsä, ja pystyisi uskottavasti esittämään monta vuotta jotakuta muuta kuin on, jotain aivan kuvitteellista tarinaa? Millainen ihminen edes pystyy siihen?? Tuolle täytyy olla ihan joku diagnoosi. Ei ole yhtään tervettä enää.

Mitä muuta hän pystyy valehtelemaan, ilmeisesti ihan mitä tahansa!

Minä juoksisin ja lujaa.

Vierailija
40/69 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nämä valheet on nyt paljastuneet sinulle? voitko luottaa että tämä on nyt sitten totuus miehestä? 

Onhan tuo tilanne ihan absurdi, että mies on kehittänyt itsestään itsevarman mielikuvituskaverin, jota on esittänyt kaikille vuosikaudet. Todellisuudessa hän onkin epävarma ja rikkinäinen, eikä ole koskaan elänyt haluamaansa elämää.. ihan eri ihminen kuin tarinoissa siis. Aika vaikea paikka lähteä selvittämään, mikä on totta, mikä valhetta ja mikä vain hieman väritettyä. 

Kertoi itse ihan yllättäen. On ilmennyt muitakin terveyshaittoja jotka johtuikin sitten ilmeisesti tästä ja juossut lääkäreissä yksityisellä, kertomatta heillekään tätä asiaa. On mietitty vaikka mitä vaihtoehtoja mikä voisi olla, ja testonpuutetta ehdottelinkin jo jokunen vuosi sitten ja ostin luontaistuotteita kokeiluun. Selitti silloin ettei voi olla sitä, kun lääkäri sanoi niin ettei testottomalle miehelle näppyjä pukkaa, että testot lienee korkealla ja kehuskeli niillä...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä