Miksi ette asenna kännykkään LineageOS-käyttiksen?
LineageOS:n kehittäjät priorisoi turvallisuuden, eli se ei vakoile käyttäjää samalla tavalla kun puhelinvalmistajan Android. Sitten siinä ei ole ylimääräisiä pakkoasennettuja ohjelmia, ja softapäivityksiä saa käytännössä aina paljon kauemmin.
Kommentit (13)
Eikä muuten käytetä sitten pankkisovelluksia mobiiliavaimineen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin käyttää kännykkää muuhunkin kuin soittamiseen.
Miten se liittyy asiaan? Tabletissani on LineageOS ja voin asentaa siihen vapaasti mitä softia haluan.
Mistäs tiedät että se ei vakoile? Luitko koko lähdekoodin läpi ennen kuin itse käänsit sen asennettavaan muotoon, vai asensitko valmiiksi käännetystä imagesta ja uskot sokeana lampaana kun isot pojat sanoo että ei me mitään vakoilla? NSA kiittää.
5 eyes kirjoitti:
Mistäs tiedät että se ei vakoile? Luitko koko lähdekoodin läpi ennen kuin itse käänsit sen asennettavaan muotoon, vai asensitko valmiiksi käännetystä imagesta ja uskot sokeana lampaana kun isot pojat sanoo että ei me mitään vakoilla? NSA kiittää.
Se on varmaa että Google vakoilee.
Koska firman politiikka kieltää tuollaiset toimet.
Kellä on oma puhelin nykyään? Köyhällistöllä?
Vierailija kirjoitti:
Koska firman politiikka kieltää tuollaiset toimet.
Kellä on oma puhelin nykyään? Köyhällistöllä?
kyllähän tuo vaikuttaa aika turvalliselta kun käytät työpuhelinta työpuhelujen lisäksi omiin puheluihin.
LineageOS on lähes kokonaan Googlen tekemä, koska se perustuu Google AOSP koodiin. Sitä on sitten vähän kuorrutettu Open Source härpyttimillä ja kaikki hyvät ohjelmat on jätetty pois. Vuotanee dataa siinä missä muutkin Androidit.
Olen Googlen osakkeenomistaja joten suosin Androidia. Ei ole tästä "vakoilusta" vielä ollut 10 vuoden aikana mitään haittaa. Eli mikä se todellinen haitta siitä on?
Ubuntua tosin käytän PC:ssä töissä ja kotona. Virus-Windowsia ei kukaan täysjärkinen käytä.
Nykyään moni uusi puhelin kuuluu Android One -päivitysohjelmaan jolloin turvapäivityksiä tulee pitkään eikä mitään valmistajan roskasovelluksia ole. Aloittaja ei ehkä nyt ihan ole ajan tasalla siitä missä Androidissa mennään tällä hetkellä.
Jos aloittaja käyttää Windowsia (lol) niin ei ole mitään varaa ihmetellä..
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaja käyttää Windowsia (lol) niin ei ole mitään varaa ihmetellä..
En käytä Windowsia.
Ajattelin käyttää kännykkää muuhunkin kuin soittamiseen.