Miksi luottotiedoton ei ole vakuutuksen arvoinen
Olen usein pohtinut miksi luottotiedoton ei saa vakuutuksia? Siis tieliikenne vakuutuksen saa jos maksaa koko vuoden kerralla ja tämä vuosi kerralla on hyvä systeemi. Miksi kotivakuutusta ei saa? Eikö luottotiedottoman asunto voi palaa tai sattua vesivahinko? Miksi luottotiedottoman olisi maksettava kaikki omasta pussista vaikka olisi valmis maksamaan kotivakuutuksesta. Tai eikö luottotiedottoman henki tai lasten henki ole minkään arvoinen? Eikö heille voi sattua tapaturmia tai onnettomuuksia? Eikö voi iskeä sairaus luottotiedottomalle? En aina ymmärrä :(
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tuo on ihan sairasta toimintaa. Asioista pitäisi puhua enemmän julkisuudessa. Nyt häpeä estää useita vaikka kyse on perusasioista.
Ei ole yksityisten yritysten tehtävä elättää ihmiset, jotka eivät halua maksaa.
Millä tavoin vakuutusyhtiö elättää yhtään ketään? Ei ainakaan minulle ole vakuutusyhtiön toimesta tarjottu toimeentuloa, ruokaa tms.
Kohta luottotiedottomia on niin paljon, että firmojen (esim. vakuutusyhtiöiden) kannattaa suunnitella heille jo ihan omia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Aika vaikea saada elämäänsä mallilleen, kun vakuutuksettomuus useimmiten estää myös asunnon saamisen. Luottotiedottomuus tekee asunnon saamisesta muutenkin vaikeaa, niin ei sitä pitäisi enää lisää vaikeuttaa vakuutusyhtiöiden toimesta. Ainahan luottotiedot eivät edes mene vain holtittoman rahankäytön vuoksi, vaan luottotiedot voi menettää ilman omaa syytäkin.
esim?
Sairastuminen, yritystoiminta, vanhemmat ottaneet lasten nimiin velkoja ym. ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Aika vaikea saada elämäänsä mallilleen, kun vakuutuksettomuus useimmiten estää myös asunnon saamisen. Luottotiedottomuus tekee asunnon saamisesta muutenkin vaikeaa, niin ei sitä pitäisi enää lisää vaikeuttaa vakuutusyhtiöiden toimesta. Ainahan luottotiedot eivät edes mene vain holtittoman rahankäytön vuoksi, vaan luottotiedot voi menettää ilman omaa syytäkin.
esim?
Sairastuminen niin ettei kykene huolehtimaan asioistaan. Ei liene kenenkään oma syy, jos sairastuu esim. vakavaan masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tuo on ihan sairasta toimintaa. Asioista pitäisi puhua enemmän julkisuudessa. Nyt häpeä estää useita vaikka kyse on perusasioista.
Ei ole yksityisten yritysten tehtävä elättää ihmiset, jotka eivät halua maksaa.
Millä tavoin vakuutusyhtiö elättää yhtään ketään? Ei ainakaan minulle ole vakuutusyhtiön toimesta tarjottu toimeentuloa, ruokaa tms.
Vakuutusta huijaamalla voi elää leveästi.
Ei ole kyse siitä, etteikö luottotiedoton olisi vakuutuksen arvoinen, vaan siitä että hän ei todennäköisesti tule maksamaan vakuutuslaskujaan ja muutkin asiat voivat olla rempallaan.
Näin tuetaan sitä, että luottotiedoton ei vahingossakaan saa järjestettyä elämäänsä kuntoon, vaan joutuu yhä syvemmälle vaikeuksiin, kun ei saa asuntoa, koska ei saa vakuutusta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim?
Miten vanhempi voi ottaa yli 18v lapsensa nimiin velkoja hänen tietämättään? Alaikäinenhän ei edes saa velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin tuetaan sitä, että luottotiedoton ei vahingossakaan saa järjestettyä elämäänsä kuntoon, vaan joutuu yhä syvemmälle vaikeuksiin, kun ei saa asuntoa, koska ei saa vakuutusta jne.
Sitä olisi kannattanut miettiä silloin kun jätti kaiki laskut pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim?
Miten vanhempi voi ottaa yli 18v lapsensa nimiin velkoja hänen tietämättään? Alaikäinenhän ei edes saa velkaa.
Kirjottamalla pikavippiyhtiön hakemukseen lapsensa tiedot. Ei ne henkkareita kysele, joten käytännössä kuka vaan, joka saa henkilötunnuksen ja muut henkilötiedot käsiinsä, voi ottaa lainan ko. henkilön nimissä. Osoitteeksi sitten vaan oma osoite niin henkilö ei edes saa laskuja, jotka paljastaisivat petoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olisi kannattanut miettiä silloin kun jätti kaiki laskut pystyyn.
Sinulla ei näköjään ole mitään käsitystä siitä, mitä luottotiedoton todellisuudessa tarkoittaa. Voin kertoa, että se ei ole läheskään aina sitä, että on jättänyt kaikki laskut maksamatta. Ja jos onkin, niin pitääkö sitä estää virheiden korjaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei maksa yleensä laskujaan, johtuisko kuule siitä.
Tämä asenne on juurikin se syy, miksi ihmiset kärsivät. Luottotiedottomuus voi johtua monista syistä.
Kuten vaikka esim?
Melkein aina siihen liittyy maksamattomat laskut/vuokrat/tmv.
Omalla kohdallani siitä, että exä tilasi minun nimissäni tuotteita, piilotti laskut ja karhukirjeet ja asia tuli minun tietooni vasta kun tuli kirje ulosottovirastosta. Nyt olen yhteiskunnan silmissä täysin epäluotettava ja maksukyvytön, vaikka en ole koskaan tietoisesti jättänyt laskuja maksamatta.
Mitä tapahtui sen jälkeen kun teit rikosilmoituksen? Maksuhäiriömerkintää ei voi saada ilman oikeuden päätöstä. Mikset kertonut puolustuksenasi miten olet petoksen uhri ja sen vuoksi kyseisiä laskuja ei ole maksettu.
Peruste on se että vakuutusyhtiötä kiinnostaa asiakkaan maksukäyttäytyminen. Jos sinulla on vakuutusyhtiössä voimassaolevia vapaaehtoisia vakuutuksia niin asiakkaalta tarkastetaan että onhan hän maksanut aiemmat laskunsa tunnollisesti, ennen kuin myönnetään uusia.
Jos olet uusi asiakas, vakuutusyhtiöllä ei ole tietoa maksukäyttäytymisestä. Siksi tarkastetaan luottotiedot ja se kertoo että henkilö on joskus laiminlyönyt laskujen maksuja joten sillä perusteella vapaaehtoisten vakuutusten myöntäminen evätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim?
Kirjottamalla pikavippiyhtiön hakemukseen lapsensa tiedot. Ei ne henkkareita kysele, joten käytännössä kuka vaan, joka saa henkilötunnuksen ja muut henkilötiedot käsiinsä, voi ottaa lainan ko. henkilön nimissä. Osoitteeksi sitten vaan oma osoite niin henkilö ei edes saa laskuja, jotka paljastaisivat petoksen.
Jokainen vippifirma vaatii vahvan tunnistautumisen pankkitunnuksilla luotonmyönnön yhteydessä. Ei ole mahdollista vanhempien ottaa luottoa lapsen nimiin tuolla tavalla, ellei lapsi ole nin tyhmä, että antaa pankkitunnuksensa heille, mutta sitten saa syyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei maksa yleensä laskujaan, johtuisko kuule siitä.
Tämä asenne on juurikin se syy, miksi ihmiset kärsivät. Luottotiedottomuus voi johtua monista syistä.
Kuten vaikka esim?
Melkein aina siihen liittyy maksamattomat laskut/vuokrat/tmv.
Omalla kohdallani siitä, että exä tilasi minun nimissäni tuotteita, piilotti laskut ja karhukirjeet ja asia tuli minun tietooni vasta kun tuli kirje ulosottovirastosta. Nyt olen yhteiskunnan silmissä täysin epäluotettava ja maksukyvytön, vaikka en ole koskaan tietoisesti jättänyt laskuja maksamatta.
Mitä tapahtui sen jälkeen kun teit rikosilmoituksen? Maksuhäiriömerkintää ei voi saada ilman oikeuden päätöstä. Mikset kertonut puolustuksenasi miten olet petoksen uhri ja sen vuoksi kyseisiä laskuja ei ole maksettu.
Millä sen tuollaisessa tapauksessa voi todistaa, ettei itse ole niitä tilauksia tehnyt? t.eri
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedotonkin saa kotivakuutuksen etukäteen maksamalla. Näin ainakin Lähitapiolalla.
Joo joskus sai muttei saa enää.
Kaverilla on tuolta kotivakuutus, sai sen viitisentoista vuotta sitten. Omavastuu siinä onkin aika suuri, muistaakseni 400 euroa eli ei korvaa käytännössä juuri mitään kodin irtaimistoa. Tai korvaa joo, mutta harva muutaman vuoden vanha kalliskaan kodinkone ole käytännössä yli 400 euron arvoinen hajotessaan.
On maksanut etukäteen aina säntillisesti vakuutusmaksunsa. Eivät silti suostu laskemaan omavastuun rajaa eikä antamaan vakuutusta joka kattaisi myös lasten mahdolliset hölmöilyt. Rahat kyllä kelpaa kuitenkin vakuutusyhtiölle. No onneksi kaveri saa kohta luottotietonsa kuntoon ja varmaan sen jälkeen vaihtuu myös vakuutusyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim?
Jokainen vippifirma vaatii vahvan tunnistautumisen pankkitunnuksilla luotonmyönnön yhteydessä. Ei ole mahdollista vanhempien ottaa luottoa lapsen nimiin tuolla tavalla, ellei lapsi ole nin tyhmä, että antaa pankkitunnuksensa heille, mutta sitten saa syyttää itseään.
Nykyisin ehkä, mutta näin ei ole aina ollut. Nimimerkillä kerran pikavipin ilman minkäänlaista tunnistautumista ottanut ja sen toki myös pois maksanut.
Varmaan suurelta osin väärinkäyttöriskin takia. Jos luottotiedollinen ilmoittaa että kompastui ja uudehko telkkari / kallis puhelin / MacBook Pro vääntyi korjauskelvottomaksi niin vakuutusyhtiön yleensä kannattaa sanoa että selvä ja ehkä kysyä kuittia ja korvata. Jos luottotiedoton tekisi saman, on kohonnut riski että oliko sellaista laitetta olemassakaan. Koska luottotiedoton ei kuitenkaan halua maksaa siitä, että yhtiö selvittää asian ihan perinpohjin, on selvintä olla myymättä koko vakuutusta. Jos vielä vakuutuksen saisi maksamatta etukäteen, ottaisi huijari vakuutukset tietenkin joka yhtiöstä ja koittaisi mistä kaikkialta saa korvauksen, kun ei ole aikomustakaan maksaa ja seuraukset ei kiinnosta.
Maksuhäiriö on aika hyvä merkki siitä, että asiakkaalla on usein " nyt rahaa jostain äkkiä, ihan sama miten"-vaihe päällä.
Kiinnostaisi sitten tietää millä asiansa saa taas kuntoon ja miten sen kotivakuutuksen saa. Rikoksenkin voi suorittaa ja saada anteeksi, mutta luottotietojen menettäminen on näemmä anteeksiantamaton kämmi.
Jos luottotiedottoman kaupungilta saatu vuokra-asunto palaa pitääkö sen ihmisen joutua syvemmälle velkahelvettiin? Eihän entiselle päihteidenkäyttäjällekään sanota, että mitäs rupesit juomaan ja jouduit ongelmiin, oisit vaan ollu fiksumpi!
Ei luottotiedottomuus ole rikos.