Tuttava kertoo valheita...
Sain selville, että eräs tuttavani on kertonut minusta käsittämättömiä valheita. Esim. että olen saanut potkut väärinkäytösten ja päihdeongelman takia. En ole koskaan saanut potkuja ja nykyisessä työssänikin ollut jo 16 v. Muutkin valheet ovat tosi kamalia. En ollenkaan käsitä, mikä tällaisen käytöksen taustalla voi olla, emme ole läheisiä, vaan tuttavia ja tietääkseni en ole hänelle mitään tehnyt. Olen todella hämmentynyt asiasta. Mistä voi olla kyse? Pelkään, että joku vielä uskoo noita tarinoita. Onko kenellekään muulle käynyt näin ja selvisikö koskaan, mistä oikein oli kyse?
Kommentit (4)
Kerran elämässäni kävi noin, olin silloin noin 40v. Kyseessä oli tuttava, jolla näytti elämä olevan mallillaan kaikin puolin, mutta jostain syystä hän kävi kimppuuni levittämällä suoranaisia valheita tai muunneltuja totuuksia. Ei auttanut kuin katkaista täysin välit, samalla siinä joutui tuttavan lähipiiriinkiin katkaisemaan välit. Kauhea kokemus, mutta onneksi aika harvinaista näköjään, kun en koskaan muulloin tämmöiseen törmännyt.
Mikä tuohon voi olla syynä, kun pahanpuhuja ei yleensä saa edes itselleen siitä hyötyä. Onneksi ei ole kokemusta tuosta.
On.Ystävä,joka täysin toisella alalla töissä,levitteli juoruja,että olen mokaillut töissäni.Ei pitänyt ollenkaan paikkaansa vaan pärjäsin ja pärjään edelleen hyvin.Olen korkeammin koulutettu ja asiantuntija-ammatissani arvostettu.Hän itse alennun koulutettu ja huonommissa hommissa ja pienemmällä palkalla ollut aina.
Kateutta ymmärtää johonkin saakka,mutta selvää valehtelua toisen vahingoittamiseksi ei.Katkaisin lopulta välit ja yhteiset ystävät ”jäi hänelle”.Varmaan valehtelua siihenkin liittyen,mutta enpä ole kysellyt.Itseppä ovat puolensa ja ”ystävänsä” valinneet ja saavat varmaan osansa.
Kyllä kävi, olin tosin yläasteella. Luokkakaverini levitti minusta monta vuotta valheita, niissä tarinoissa ei siis ollut mitään totta.
Jälkikäteen olen ymmärtänyt, että kyseessä on narsismi. Eli narsistit käyttäytyvät noin.