Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää kun joillekin on niin vaikeaa ilmoittaa tuleeko juhliin ja montako tulee

Vierailija
23.05.2019 |

Meillä on yksi tuttavaperhe ja yksi sukulaisperhe, joiden kanssa saan ihmetellä tuleeko he rippi/yo/50v jne juhliin. Kuitenkin pitopalvelusta ruoka, niin pitäisi tietää enkä halua maksaa turhasta.
Toisesta perheestä tulee 1-5 ja toisesta 1-6 hlö, riippuen mitä tulee telkkarista, onko janipetterillä turnaus, jannicalla kaveri yökylässä, onko bonuslapset sittenkin isällään/äidillään jne. Eivät siis itsekään pysty tietämään viikkoa tai edes päivää ennen kokoonpanoa jolla tulevat.
Pahimmassa tapauksessa maksan 9×30e ruuista turhaan =(
Miten te toimitte vastaavien perheiden kanssa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bonuslapset bongattu!

Vierailija
2/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu tuollaista moukkaporukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut kutsussa, että on pakko tietää, jotta voi varata tarjoilun. Näin olen itse aina tehnyt ja sanonut myös suoraan, että jos ette osaa sanoa varmasti, oletan että ette tule.

Vierailija
4/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsu tuollaista moukkaporukkaa. 

Jätät moukkuuden takia kutsumatta vaikka kyseessä olisi esim lapsen kummi ja oma veli?

Vierailija
5/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat viestin näille että pitopalvelun tilaus tehdään silloin-ja-silloin, voitteko ystävällisesti ilmoittaa viimeistään silloin-ja-silloin montako syöjää tulee jotta saatte tilattua oikean määrän ruokaa juhlijoille. Tn. osa suuttuu ja jättää tulematta, mutta onko se ongelma.

Vierailija
6/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut kutsussa, että on pakko tietää, jotta voi varata tarjoilun. Näin olen itse aina tehnyt ja sanonut myös suoraan, että jos ette osaa sanoa varmasti, oletan että ette tule.

Olen aina suoraan kysynyt ja perustellut että pitää tietää. Ilmoittavat sitten (ehkä varmuuden vuoksi), että kaikki tulee. Kunnes juhlapäivänä selviää että ei tulleetkaan. Joskus taas tullut kiemurteluvastaus et kun on sitä ja tätä ja ei voi tietää viä, mut ehkä tullaan

Ap

Vierailija
7/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se kysymys oli: Miten te toimitte vastaavien perheiden kanssa?

Ap

Vierailija
8/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina suoraan kysynyt ja perustellut että pitää tietää. Ilmoittavat sitten (ehkä varmuuden vuoksi), että kaikki tulee. Kunnes juhlapäivänä selviää että ei tulleetkaan. Joskus taas tullut kiemurteluvastaus et kun on sitä ja tätä ja ei voi tietää viä, mut ehkä tullaan

Ap

Noihin kiermurteluvastauksiin voinee vastata, että "ehkä minä sitten tilaan teille ruokaa, ehkä en".

Vierailija
9/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan tarjottavaa niin että riittää jos kaikki tulee. :)

Vierailija
10/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on todella rasittava ilmiö! Itselläni on mennyt halu järkätä juhlia tän takia. En ole keksinyt konstia, joilla ihmisistä saisi puristettua sen, ovatko tulossa vai ei ja sitten vielä että todella tulevat jos ovat ilmoittautuneet.

Vierailija
11/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä rippijuhliin jäi tulematta 7 ilmoittautunutta henkeä. 1 perhe unohti (!!) ja toisesta tuli vain äiti, muu perhe päättikin tehdä jotain kivempaa. Oli iso raha mulle maksaa ylimääräisistä tarjoiluista turhaan.

Vierailija
12/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea voi tietää etukäteen. Varsinkin just tuollaisia asioita, että onko puolison lapset päivänä x meillä vai toisen vanhempansa luona.Se kun ei ole mun sovittavissani eikä päätettävissäni vaan mies sopii exänsä kanssa. Ymmärrän kuitenkin juhlien järjestäjää ja sen vuoksi sanonkin aina, että en voi vielä tietää, mutta jos kutsuja tarvitsee tiedon nyt, niin varmuuden vuoksi sanon, ettei meistä tule kukaan. Silloin juhlien järjestäjä ei varaa meitä varten turhaan tarjottavia. Jos meille lopulta kuitenkin sopisi, keksimme kyllä sille ajankohdalle muutakin tekemistä eli en viimetipassa ilmoita, että me tultais sittenkin. Sellaisia juhlia ei olekaan, missä juuri meidän täytyisi olla mukana. Tai no omat häät tietenkin.

Vierailija
13/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea voi tietää etukäteen. Varsinkin just tuollaisia asioita, että onko puolison lapset päivänä x meillä vai toisen vanhempansa luona.Se kun ei ole mun sovittavissani eikä päätettävissäni vaan mies sopii exänsä kanssa. Ymmärrän kuitenkin juhlien järjestäjää ja sen vuoksi sanonkin aina, että en voi vielä tietää, mutta jos kutsuja tarvitsee tiedon nyt, niin varmuuden vuoksi sanon, ettei meistä tule kukaan. Silloin juhlien järjestäjä ei varaa meitä varten turhaan tarjottavia. Jos meille lopulta kuitenkin sopisi, keksimme kyllä sille ajankohdalle muutakin tekemistä eli en viimetipassa ilmoita, että me tultais sittenkin. Sellaisia juhlia ei olekaan, missä juuri meidän täytyisi olla mukana. Tai no omat häät tietenkin.

Jätät sitten oman siskosi häät tai kummitytön yo-juhlat juhlimatta? Ok...

Vierailija
14/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten koskaan matkusta tai osallistu tapahtumiin, joihin pitää etukäteen ostaa liput?

Vierailija
15/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap:llä itsekäs ja materialistinen näkökulma. Jotkut eivät vaan voi tietää taibluvata sitovasti, kun elämässä on tuntemattomia muuttujia. Vaikka haluaisi, tuleekin yllättävä este. Jokainenhan voi esim sairastua, kai ap sen ymmärtää?

Jos haluat läheisille järjestää juhlat, et ala miettiä sitä, meneekö rahat hukkaan jos heille tuleekin este. Rahat sulta menee joka tapauksessa, mutta itse valitset oletko vieraanvarainen ja ystävällinen vaiko pihi kiristäjä.

Vierailija
16/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten koskaan matkusta tai osallistu tapahtumiin, joihin pitää etukäteen ostaa liput?

Haloo? Liput voi ostaa ajankohtana, jolloin tietää pääsevänsä. Tuttava joka kutsuu juhliin, päättää ajankohdan muilla perusteilla.

Yllättävän usein muuten joku kaveri tyrkyttää konserttilippuja yms. jotka on ostanut itselleen, muttei esteen vuoksi sitten pääsekään.

Vierailija
17/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta joskus liput jää käyttämättä ja olen lahjoittanut tai myynyt ne jollekin, jos kyse on ollut vähän kalliimmista lipuista. Yhtenä vuonna olin ostanut etukäteen festariliput ja sairastuin. Annoin liput yhdelle kaverilleni, joka meni festareille miehensä kanssa. 

Vierailija
18/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ap:llä itsekäs ja materialistinen näkökulma. Jotkut eivät vaan voi tietää taibluvata sitovasti, kun elämässä on tuntemattomia muuttujia. Vaikka haluaisi, tuleekin yllättävä este. Jokainenhan voi esim sairastua, kai ap sen ymmärtää?

Jos haluat läheisille järjestää juhlat, et ala miettiä sitä, meneekö rahat hukkaan jos heille tuleekin este. Rahat sulta menee joka tapauksessa, mutta itse valitset oletko vieraanvarainen ja ystävällinen vaiko pihi kiristäjä.

Totta kai kaikki varmasti ymmärtävät sairastumiset jne, mutta ei sellaisia "katsellaan, onko meillä jotain tärkeämpää silloin" venkoilijoita.

Mutta on nämä asiat joskus ongelmallisia oikeasti. Meillä on tilanne se, että kesällä on tyttären rippijuhlat. Emme edelleenkään tiedä, pääseekö tytön serkkupoika juhliin, koska äitinsä ei ole ilmoittanut exälleen (eli mieheni veli, serkun isä) mitkä viikot poika saa olla isällään kesän aikana. Voi ihan v-tuillakseenkin ilmoittaa, että kesäkuussa poika on isänsä luona (tietäen, että juhlat ovat heinäkuussa). Ei ollut mikään ihan sopuisa ero tämä. Tässä kuviossa vielä on mukana miehen veljen avokin kaksi lasta, jotka tulevat mukaan, jos eivät ole isällän tuolloin, eli tulijoita rippijuhliimme on tästä perheestä 1-5, selvinnee lähempänä. Onneksi me olemme tämän jo tiedostaneet, ja jos yksikin tulee, niin se on aina positiivista.

Vierailija
19/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät sitten oman siskosi häät tai kummitytön yo-juhlat juhlimatta? Ok...

No kyllä, jos pitää ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä enkä silloin vielä tiedä, onko mulla esimerkiksi työvuoro just silloin ja jos on, suostuuko joku työkaveri vaihtamaan vuoroa. 

Vierailija
20/32 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ruoka lasketaan yläkanttiin, joten jätä heidät pois laskuista ja riittää jos riittää, mutta uskon riittävän kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan