Muistathan etiketin kevätjuhlien pukeutumisessa? Ei paljaita sääriä ja varpaita!
Keräät paheksuvia katseita, jos rikot etikettiä!
Kommentit (42)
Näin on. Vaikka tämä tuntuu monista naurettavalta ja turhala etiketiltä, niin uskokaa pois, joka juhlassa on niitä fiksuja ihmisiä, jotka aivan varmasti huomaavat paljaat sääret ja varpaat.
Jos se ei sinusta tunnu etiketti virheeltä, voit olla varma, että monesta muusta tuntuu, mutta omapa on
häpeäsi. Mene vaan paljailla varpailla ja sukitta juhliin.
Mitä kevätjuhlia tarkoitat? Niitäkin on monenlaisia.
Ap voi varmaan antaa linkin ko. pukeutumisetikettiin todistaakseen ettei hän ole sitä itse keksinyt, vai?
On toki vähän eri olla häissä, kuin jossain päiväkodin kevätjuhlassa. Ei päde samat etikettiohjeet.
Etiketti on vähän kyseenalainen, jos tarkoitus on kyselemättä noudattaa vuosisadan takaisia ohjeita. Myös etiketin pitäisi olla aikakauteensa sidottu.
Miksi sukkahousut ovat niin tärkeitä? Koska 1920-luvulla kun hameet lyhenivät, niin nuoret neitokaiset käyttivät nyloneita ja selittivät, että kyllähän ne sääret ovat peitetyt, kun on nylonit päällä. Tuntuu surkuhupaiselta, että 100 vuotta myöhemmin pitää edelleen perustella, miksi sääret eivät voi olla paljaita. Ymmärrän hyvin, että kaikenlaiset ylilyönnit kuten minimekot tai napapaidat eivät ole kovin luontevia juhlissa mutta sitä en ymmärrä, että jokin yksittäinen vaatekappale on niin tärkeä, että siitä pitää muistutella joka hetki. Puhuuko kukaan koskaan rintaliivien tärkeydestä? Tai pikkuhousujen? Miksi sitten ne voidaan jättää pois mutta jotkut sukkahousut ovat niin tärkeät? Täytyisi varmaan tehdä lady Gagat, niin olisi ap:kin tyytyväinen. On sentään sääret peitetty...
Naisten mustat ja vastaavan väriset sukkahousut pitäisi kieltää, julistaa laittomiksi ja niiden käytöstä saada sakkoja.
Kuka tämä jatkuvasti muita ohjeistava ap on?
Haluat vaan kontrolloida kaikkia ja kaikkea, tuntuuko se hyvältä?
Yleensä ulkopuoliset eivät näe paljaita varpaitasi niin ihanina kuin sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? En lähde ulos miellyttääkseni muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito Suomi-naisen asenne!
Muistin! Siksi laitoin leggingsit mekon alle. Ajattelin, että on liian arkinen, mutta huomasin, että moni äiti oli jumppatrikoissa ja jumppatopissa, lenkkarit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito Suomi-naisen asenne!
Sinulla ei vaan ole itsetuntoa. Nainen pukeutuu itseään varten, oman maun mukaan. Ei ketään muuta varten.
Vierailija kirjoitti:
Muistin! Siksi laitoin leggingsit mekon alle. Ajattelin, että on liian arkinen, mutta huomasin, että moni äiti oli jumppatrikoissa ja jumppatopissa, lenkkarit jalassa.
Itselläni oli ballerinat.
Edelleenkään ap ei ole antanut mitään todistetta tällaisen etiketin olemassaolosta. Ihan turhaan kiistellään siis, yhtä hyvin mä voisin väittää, että kevätjuhlien etikettiin kuuluu miehillä pitsiset kalvosimet.
Helteellä sukkahousut voivat olla hiostavat että tuskin tiukinkaan etiketti sentään on omaa järjenkäyttöä vastaan. Pienempi tyylimoka paljaat sääret sentään on kuin ylenpalttinen hikoilu (olettaen että kaikki muutkaan eivät hikoile ylenpalttisesti. Jos kaikki hikoilevat niin se ei ole moka vaan tilaisuuden sosiaalinen normi).
Varpaat voi ihan hyvin näkyä naisilla jos ne on lakattu ja pedikyyri tehty. Etiketinkin mukaan.
Tosin harvempi jaksaa enää nykypäivänä muinaisia sääntöjä noudattaa, nykyajassakin tarpeeksi tekemistä.
Entä jos en välitä?
Minä käytän tämän kevään juhlissa maximekkoa enkä todellakaan tunge sinne alle sukkahousuja kuumentamaan, kun kukaan ei niitä edes näe. Kenkinä on sellaiset ballerinamaiset juhlakengät, joten kukaan ei myöskään näe varpaitani. Nilkka tosin saattaa jossakin kohtaa vilahtaa. Voi ei! Ihanaa palata takaisin 90-luvulle (1890-luvulle)...