Masennuslääkkeet - jos rajut aloitusoireet, niin onko rajut vierotusoireetkin?
Te, jotka saatte rajut vierotusoireet (venlaflaxin-ketju) - saitteko myös rajuja sivuoireita aina, kun annostusta nostettiin?
Pohdin korreloivatko nämä kaksi asiaa, eli jos ei huomaa lääkkeen aloitusta, niin ei huomaa lopetustakaan - jos huomaa aloituksen niin huomaa lopetuksenkin.
Kommentit (5)
Minulla oli SSRI:n kanssa kovemmat aloitusoireet(ahdistus)
Käytön aikana sivuvaikutus seksuaalisen halun ja kyvyn olemattomuus.
Asteittain lopettaessa ei ollut viekkareita.
Ei minusta korreloi. Olen syönyt useita SSRI- ja SNRI-lääkkeitä. Rajuista aloitusoireista huolimatta on lopetusoireet saattaneet olla aika vähäiset.
Minulla oli aloitusvaiheessa lievää huimausta ja sitä oli myös Venlafaxinin käyttöä lopettaessa. Muuten ei ollut sivuvaikutuksia. Lopettaessa tosin mieliala vaihteli tavanomaista enemmän, muttei merkittävässä määrin.
Mulla aloittamisessa ei ollyt vaikeuksia (jos ei lasketa esim. mielialan tasaantumista = tunteiden turtuminen). Astettaisessa lopettamisessa tuntui kun olisi ollut 4 kuukautta krapulassa. Ihan järkyttävää. No, tämän jälkeen olin sitten valmis lopettamaan röökin vetämisen, meni samaan putkeen ja suurin osa vuotta joissakin viekkareissa :D
Vedä kuukauden ränni viinalla. Aloitus on kohtalaisen kivaa, mutta lopettaminen aivan karmeaa. Samalla tapaa lääkkeiden suhteen: aloittaminen voi olla ikävää tai kivaa, mutta lopettaminen on aina hirveää.