Harrastaako kukaan muu trokaamista?
Siis että ostaa kirpparilta halvalla tavaraa ja myy eteenpäin kalliimmalla?
Mä olen ihan huvikseni tätä harrastellut nyt äitiyslomalla, kun sain Kelalta niin huonot rahat ja on ollut aikaa.
Eipä siitä tietty paljoa tienaa kun huvikseen harrastelee, mutta jotain kuitenkin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Oletko Sä se, joka myy tori.fi:ssä ylihintaan tavaraa?
En myy ylihintaan, vaan sellaiseen hintaan että ihmiset ostaa tavaran pois, eikä se jää pyörimään mihinkää nurkkiin. T. Ap
Ei paljon kiinnosta mitkään lumput
Ei harrasta, mutta mä treidaan. 💶 💶 💶
Vierailija kirjoitti:
Ei harrasta, mutta mä treidaan. 💶 💶 💶
Mitä tarkoittaa treidata?
Harrastin paljonkin ollessani hoitovapaalla ja äitiyslomalla. Sitten se jäi kun palasin töihin. Silloin esim. Molo Kids ja Me&i oli vielä kova sana ja paras löytö kirpparilla olikin alihintainen Molo-haalari tai Miikkarin paita halutulla kuosilla. En mä isoja rahoja tienannut, mutta se 20-50 euroa kuussa oli iso raha silloin kun tulot oli tosi pienet.
Minä rahapulassani. Tänään tienasin 2 euroa puhdasta voittoa.
Ihan koko ajan. Pienimuotoista, mutta n 100 e tienaan vuodessa.
Viime vuonna 1500 e
Vierailija kirjoitti:
Minä rahapulassani. Tänään tienasin 2 euroa puhdasta voittoa.
Vau. Älä kuitenkaan jätä päivätyötäsi.
Liian iso vaiva suhteessa hyötyyn.
En ihan vastaavaa ole tehnyt. Itse kahlaan etsien hyviä tarjouksia uusista tuotteista. Ne saa samaan hintaan myytyä käytettyinä eteenpäin tai toisinaan jopa kalliimmalla jos jäikin käyttämättä.
Esim Reiman toppahaalarista maksoin uutena 30e (ovh noin 150e) ja myin sen yhden talven käytön jälkeen 50 eurolla seuraavalle.
Joskus jopa ostaessa mietin jälleenmyyntihintaa, jos en ole ihan varma tuleeko tavaralle/vaatteelle käyttöä vai ei. Suoraan myyntiin en tavaraa osta, lähtökohtaisesti tarkoitus on kyllä käyttää tuotetta itse.
Vierailija kirjoitti:
Ihan koko ajan. Pienimuotoista, mutta n 100 e tienaan vuodessa.
Viime vuonna 1500 e
Ah, huomasin vastasinkin väärään kysymykseen.
Asun isossa taloyhtiössä ja meillä on kierrätyshylly.
4 talon hylly on samassa rakennuksessa missä asun.
Sieltä voi ottaa ja sinne voi viedä. Itse otan kaikki, mistä voisi saada rahaa.
Työmatkan varrella on itsepalvelukirppis ja vien sinne jatkuvasti myytävää.
Henkilökunnalla ja ainakin minulla on tili. Takahuoneeseen vien laatikon, kirjoitan siihen nimeni ja jos jää tyhjiä paikkoja, näillä tavaroilla niitä täytellään.
Isännöitsijä on tiputtanut kaikkiin asuntoihin laput hyllystä ja sinne on muutamakin kuolinpesä tyhjennetty. Isännöitsijä tietää mun sivubusineksestä ja hän on tyytyväinen, kun tämä on sekaroskista pois.
Isossa taloyhtiössä on mm muutama opiskelija ja heidän käynnit hyllyllä huomaa.
Viime vuonna tienasin käteen 1500 e. Ihan hyvin toisen roskasta.
Mä olen melkein kaikki lasten härpäkkeet ja vaatteet saanut ilmaiseksi, kun olen löytänyt edullisella hinnalla uutena ja myynyt samalla tai kalliimmalla kun ovat jääneet meille tarpeettomiksi.
Törkeetä myydä kalliilla sellaista jonka joku on lahjoittanut pois
Mistä te löydätte maksavia asiakkaita? Tällä paikkakunnalla kukaan ei osta mitään jos se maksaa yli 2€ ja tavara kiertää vain roskalavalla. Jossa sitten ilmaiseksi jaetaan ihan arvokasta tavaraa mutta vain nopeimmat ehtii viedä minuutin kuluttua postauksen jättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte maksavia asiakkaita? Tällä paikkakunnalla kukaan ei osta mitään jos se maksaa yli 2€ ja tavara kiertää vain roskalavalla. Jossa sitten ilmaiseksi jaetaan ihan arvokasta tavaraa mutta vain nopeimmat ehtii viedä minuutin kuluttua postauksen jättämisestä.
Sitten laittaa hinnaksi sen 2e?
Lopullinen tuotto suhteessa vaadittuun aikaan ja vaivaan ei ole minusta riittävä kiinnostuakseni. Esimerkiksi vaikka ilmaiseksi saisin jonkin tuotteen, niin menee aikaa sen hakemiseen sekä liikkumisesta omat kulunsa. Sitten myynti-ilmoitus, kauppojen sopimiset ja mahdollinen tapaaminen ostajan kanssa jossain. Arvostan oman vapaa-aikani liian korkealle alkaakseni pyörittämään osto- ja myyntitoimintaa.
Muistathan maksaa verot voitoista!
Vierailija kirjoitti:
Liian iso vaiva suhteessa hyötyyn.
Niinpä, eikö kannattaisi mielummin tehdä osa-aikatöitä?
Oletko Sä se, joka myy tori.fi:ssä ylihintaan tavaraa?