Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan lahja. Tyydyttekä yhteen lahjaan vai koostatteko isomman kokonaisuuden?

Vierailija
22.05.2019 |

Lahjakassin, korin...? Sellaisen, jossa monta erillistä lahjaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut osallisena näissä opejen lahjoissa. Vanhempana olen käynyt kädestä pitäen kiittämässä lukukaudesta ja toivottamassa hyvää joulua/kesää ja lomaa. Opettaja saa ihan hyvää palkkaa, en osallistu enää niihin lahjatalkoisiin. Lahjotteko kaikki lastenne elämässä olevat ihmiset, postinjakajat, kaupan tädit jne.?

Justiinsa. Sinusta joku kaupantäti on sama kuin opettaja? Että ihan sama vaikutus sinun/lapsesi elämään? Siitä olen samaa mieltä, että minä en ainakaan opettajana halua mitään lahjusta. Kiitos riittää.

Vierailija
22/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajalle pitäisi viedä lahja? Opettaja tekee työtään josta saa palkan! En ymmärrä tätä kulttuuria, että opelle pitäisi viedä lahja :D Ihan pelkkä kiittäminen lukuvuodesta riittää jos jotain haluaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi haluaa leipoa jotain pientä omalle opettajalleen. Ja sen saa tehdä. Lisäksi askartelee kortin.

Söpö ajatus, mutta ei... älä anna lahjaksi mitään itseleivottua, varsinkaan lapsen leipomaa. Perheiden hygieniatasosta ei koskaan voi tietää, siksi leipomukset päätyvät roskiin. Se kortti on kiva ajatus!

Vierailija
24/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat vieneet opettajalle pienen parin euron kesäkukan. Lapset laittavat kortin ja kukka pakataan nätisti sellofaaniin.

Periaatteessa en koe opettajan lahjaa tarpeelliseksi. Minusta se on vaan ollut kiva traditio.

Vierailija
25/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut osallisena näissä opejen lahjoissa. Vanhempana olen käynyt kädestä pitäen kiittämässä lukukaudesta ja toivottamassa hyvää joulua/kesää ja lomaa. Opettaja saa ihan hyvää palkkaa, en osallistu enää niihin lahjatalkoisiin. Lahjotteko kaikki lastenne elämässä olevat ihmiset, postinjakajat, kaupan tädit jne.?

Lapsien opettajille olemme aina vieneet lahjan.

En lähtisi vertaamaan opettajan ja esim myyjän, bussikuskin roolia ja merkitystä lapsen elämässä. Se opettaja on osa lapseni elämää, auttaa lasta oppimaan ja kasvamaan ja viettää lapseni kanssa arkipäivisin enemmän aikaa kuin minä!

Maalla on muuten tapana antaa postinjakajalle joululahja.

Vierailija
26/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän koomista, että 2500 euroa käteen saava opettajat odottaa shampanjapulloa 1400 käteen saavalta siivoojalta palkkioksi opetustyöstään.

Voin kertoa, ettei ope odota! Oppilaat antavat jos haluavat, mutta ihan yhtä rakkaita ovat, vaikkeivat annakaan <3

Omien lasten kohdalla ollaan useimmiten kerätty lahjakortti, paljon järkevämpi kuin esim. jouluna 20 suklaarasiaa. 

Vierailija
27/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opettajalle pitäisi viedä lahja? Opettaja tekee työtään josta saa palkan! En ymmärrä tätä kulttuuria, että opelle pitäisi viedä lahja :D Ihan pelkkä kiittäminen lukuvuodesta riittää jos jotain haluaa sanoa.

Niin, miksi pitäisi? Ei tietenkään pidä.

Moni vain haluaa, koska opettaja on arjessa usein enemmän lapsen kanssa tekemisissä kuin omat vanhemmat, ja jos opettaja on hyvä ja välittävä, hän on lapselle tärkeä.

Oma lapseni on aina itse halunnut antaa lahjan ihanalle opettajalleen. Onko lapsen toive väärä?

Vierailija
28/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin opettajan lapsena en lahjo opettajia mitenkään. Näin sen krääsän määrän ja loppusijoitusongelman jo parikymmentä vuotta sitten, eikä silloin lahjominen vielä ollut maan tapa.

Lapsi tekee halutessaan kortin, tälle nykyiselle ei ole halunnut tehdä vielä kertaakaan :)

Wilmaan laitan lukukauden päättyessä kiitokset ja kesän/joulun toivotukset.

Ai miten niin ei ollut tapana antaa lahjoja parikymmentä vuotta sitten? Minäkin olen opettajan lapsi ja sama "ongelma" oli jo  30v sitten. Mutta aina oli kiitollinen lahjoista, niistä oudoimmistakin puutarhatontuista ;)

Vierailija
29/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin pummeja nää opettajat oikein on? Aina pitäs olla saamassa jotain lahjusta siitä että on tehnyt työnsä josta on saanut palkan. Turvat tukkoon! Itse annan korkeintaan lämmintä kättä lapseni opettajalle, usein en edes sitä.

Hemmetin pummeja? "Aina pitäs olla saamassa..." ? Aikamoista nimittelyä ja katkeraa haukkumista... Huonoja koulumuistoja?

Onko se opettajien idea ollut, että pitäisi antaa jotain? Luepa historiasi paremmin, ei ole ollut opettajien idea.

Vierailija
30/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys olla riidankylväjä, tai oikeastaan ennemmin 1/5.

Vierailija
31/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö olisi kiva lahja

Vierailija
32/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän koomista, että 2500 euroa käteen saava opettajat odottaa shampanjapulloa 1400 käteen saavalta siivoojalta palkkioksi opetustyöstään.

Voin kertoa, ettei ope odota! Oppilaat antavat jos haluavat, mutta ihan yhtä rakkaita ovat, vaikkeivat annakaan <3

Omien lasten kohdalla ollaan useimmiten kerätty lahjakortti, paljon järkevämpi kuin esim. jouluna 20 suklaarasiaa. 

Rakkaita? Rakastatko oppilaitasi?

Vierailija
33/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaita? Rakastatko oppilaitasi?

En ole tuo, jolta kysyt, mutta ope olen ja minä rakastan oppilaitani, lapsiani ja lapsenlapsiani. Ikävöin lomalla oppilaitani kuten lapsenlapsianikin. On se kumma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi