Tupakka pilaa elämäni. Haluan siitä vankilasta jo vapaaksi.
Olen aloittanut tupakoinnin lopettamisen.
En kuitenkaan ole pystynyt oikeasti lopettamaan, olen vain käsitellyt mielen tasolla asiaa kuukausia..
No ehkä jopa vuoden verran ja olen ollut erittäin ahdistunut asiasta enemmän ja vähemmän.
Vuosi sitten olin kyllä 3kk polttamatta ja muistan sen eufoorisen vapaan ja loistavan olon. Olin niin ylpeä itsestäni.
Mutta uteliaisuus voitti kun halusin tietää, pidänkö minä todella enää sen mausta, olenko oikeasti riippuvainen enää. Jos yhden nyt poltan..
Päissäni mietin ja siitä se laukesi samantien uudestaan ja kuukauden päästä olin täysin masentunut epäonnistumisesta.
Nykyään tuntuu, että olen vain vahvemmin riippuvainen nikotiinista. Koko ajan tekee enemmän mieli ja koko ajan enemmän ahdistaa. Tunnen olevani roskaa ja idiootti kun edes poltan.
Se ei sovi minuun, sen ei kuuluisi olla osa elämääni. Sen ei kuuluisi määritellä minua ja heikentää elämänlaatuani.
Olen nyt reilu parikymppinen ja kymmenen vuotta olen terveyttäni pilannut JO nyt.
Aivan sairasta.
Olen päättänyt tänä vuonna päästä pois tästä paskasta. Stumppaa tähän kirja ei auttanut.
Kerään voimia hetken ja haen luultavasti lääkkeet vaikka ne maksaa maltaita ja lisää masennusriskiä niin onneksi se on hetken kärsimystä.
Sitten kun olen päässyt täysin jaloilleni niin palkitsen itseäni hampaiden valkaisulla ja ihanalla kunnolla, joka kohentuu lopetettua ja voin nauttia liikunnasta sekä paremmasta elämänlaadusta kokonaisvaltaisesti.
Joidenkin onnistuu lopettaa tupakointi hypnoosin avulla. Googlaapa.