Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka pilaa elämäni. Haluan siitä vankilasta jo vapaaksi.

Vierailija
22.05.2019 |

Olen aloittanut tupakoinnin lopettamisen.
En kuitenkaan ole pystynyt oikeasti lopettamaan, olen vain käsitellyt mielen tasolla asiaa kuukausia..
No ehkä jopa vuoden verran ja olen ollut erittäin ahdistunut asiasta enemmän ja vähemmän.
Vuosi sitten olin kyllä 3kk polttamatta ja muistan sen eufoorisen vapaan ja loistavan olon. Olin niin ylpeä itsestäni.

Mutta uteliaisuus voitti kun halusin tietää, pidänkö minä todella enää sen mausta, olenko oikeasti riippuvainen enää. Jos yhden nyt poltan..
Päissäni mietin ja siitä se laukesi samantien uudestaan ja kuukauden päästä olin täysin masentunut epäonnistumisesta.
Nykyään tuntuu, että olen vain vahvemmin riippuvainen nikotiinista. Koko ajan tekee enemmän mieli ja koko ajan enemmän ahdistaa. Tunnen olevani roskaa ja idiootti kun edes poltan.
Se ei sovi minuun, sen ei kuuluisi olla osa elämääni. Sen ei kuuluisi määritellä minua ja heikentää elämänlaatuani.
Olen nyt reilu parikymppinen ja kymmenen vuotta olen terveyttäni pilannut JO nyt.
Aivan sairasta.

Olen päättänyt tänä vuonna päästä pois tästä paskasta. Stumppaa tähän kirja ei auttanut.
Kerään voimia hetken ja haen luultavasti lääkkeet vaikka ne maksaa maltaita ja lisää masennusriskiä niin onneksi se on hetken kärsimystä.
Sitten kun olen päässyt täysin jaloilleni niin palkitsen itseäni hampaiden valkaisulla ja ihanalla kunnolla, joka kohentuu lopetettua ja voin nauttia liikunnasta sekä paremmasta elämänlaadusta kokonaisvaltaisesti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys tulee halvemmaksi kuin vuosien tupakointi. Olen itse lopettanut Champixin avulla kymmenen vuotta sitten ja onhan tässä jo useampi tonni säästynyt. Suosittelen.

Vierailija
2/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi, kun alkoi yskittää jatkuvasti ja lopulta kurkku ei todellakaan kestänyt. Se yskiminen kesti varmaa vuoden lopettamisen jälkeen ja pelkäsin saaneeni jonkun syövän.

En tosin polttanut paljon, että sen puoleen lopettaminen ei ollut edes niin vaikeaa. Psyykkinen riippuvuus kesti pitkään, kun oli tottunut vetäisemään sauhut tietyissä tilanteissa.

Tsemppiä! Päätät vaan.

Ja kehität korvaavan jutun vaikeisiin hetkiin, kahvia, mehua, teetä, tekemistä. Joku asia on hyvä olla, millä menet eteenpäin. Rupea vaikka terveysruokaintoilijaksi - siitä ei ole terveydellistä haittaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta vedin röökiä aski/päivä  sekä jurrissa tuplamäärät

Lopetin tupakoinnin laakista kun homma alkoi jurppimaan.

Mitään korviketta  tai nikotiiniapuja en oo tarvinnut.

Tahto rautainen riittää

Vierailija
4/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka tulee vieläkin halvemmaksi kuin champix, joka on aivoihin vaikuttava aine ja googlen avulla löydät kyllä käyttäjäkokemuksia, jotka eivät ole aina miellyttävää luettavaa.

Menet huomenna sähköröökejä (höyryttimiä) myyvään kauppaan ja pyydät alan asiantuntijaa etsimään sinulle oikean setin ja nesteet.

Alle satkulla pääset alkuun ja kokemuksen kautta voin sanoa että helpompaa tapaa lopettaa tupakointi ei ole olemassa.

Älä kiinnitä huomiota vammaisiin kommentteihin joita tähänkin ketjuun tulee sähköhöyryttimien vastustajilta, sillä he eivät tiedä mitä puhuvat, kunhan toistavat vanhoja pelottelutarinoita, iltapäiväpaskoista lukemiaan klikkiotsikoita.

Sähköröökiä höyryttelemällä vältät tuhannet savukkeissa olevat myrkyt ja nikotiini jonka höyryttimestä saat, on vaaratonta ihmisille ja siitäkin pääset halutessasi eroon laskemalla nesteen nikotiinipitoisuuden nollaan.

Vierailija
5/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo riittävästi myrkyttänyt itseäsi? Oletko riittävästi alentanut itsesi addiktiksi? Haiseeko hengityksesi riittävän pahalle? Onko sinulla riittävästi rahaa itsesi vahingoittamiseen? Oletko jo polttanut ihan tarpeeksi?

Toisaalta: millä palkitsen itseäni kun luovun tupakasta? Mistä saan mielihyvää? Millä rauhoitan itseni kun hermostuttaa? Terveyshyödyt näyttäytyvät alussa niin pieninä, että tarvitaan tehokas palkitsemisjärjestelmä alkuun. Kuinka kiität itseäsi joka päivä luopuessasi tupakasta? Mikä on se ilo jonka voit muistaa aina kun tupakkaa tekee mieli: minun ei tarvitse enää polttaa. Olen vapaa.

Itse lopetin 20 vuotta sitten, poltettuani parikymmentä vuotta. Ylläolevilla kysymyksillä psyykkasin itseni ja sitten vain lopetin. Ilman mitään korvikkeita. Elämäni paras päätös.

Vierailija
6/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä motivaatioita:

Hyi hemmetti tota tervan määrää!

Vierailija
7/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäminen on minullakin ollut se avainsana. Ilman sitä totaalista kyllästymistä tuoakoimiseen en olisi onnistunut. 

Poltin kymmenen vuoden ajan yli askin päivässä. Edes taukoa tai muutakaan lakkoa en ollut pitänyt. 

Lopettaessa meni jokin aika siinä, että täytyi koko ajan psyykata itseään. Eli  miettiä jotain muuta asiaa tai puuhastella jotain kun tupakkatauko olisi. Pikkuhiljaa alkoi helpottamaan.

Vierailija
8/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistut vielä, jatka sinnikkäästi. On tutkittu, että lopettaminen tapahtuu usean yrityksen kautta. Koeta lisätä elämääsi hyviä pieniä asioita, niin ei tupakalle jää tilaa.

Vierailija
9/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastanneille.

Täytyy nyt miettiä tarkkaan.

Champix on ollut paljon mielessä ja se on viimeinen ratkaisu mihin olen ajatellut sortua.

Olen herkkä ja helposti masentuvaa sorttia. Lisäksi lääkebisnes kuvottaa ja yritän elää elämääni muutenkin pääsääntöisesti ilman lääkkeitä juurikin niiden haittavaikutuksien vuoksi, jotka saattavat vain jatkossa lisätä muidenkin lääkkeiden tarvitsevuutta.

Mutta jos on pakko, niin sitten on pakko. En haluaisi tukea tietenkään tätäkään bisnestä.

Kovalla tahdolla ja voimalla päästään pitkälle.

Olen kokenut senkin. Pelkään nykyään tupakoinnin kohdalla hyvin paljon epäonnistumista, se stressaa ja tarvitsen todellakin jonkin suuren tuen avukseni. Tai sitten täytyy työstää ja luottaa itseensä uudestaan mutta vahvemmin.

Sähkötupakkaa olen miettinyt myös. Kiitos muuten kattavasta mielipiteestä. Olen ollut skeptinen tuon suhteen mutta miksi en voisi kokeilla. Se tupakoinnin tapa saisi kyllä kokonaan jäädä pois, tavallaan en siis haluaisi edes olla polttavinani. Mutta täytyy miettiä ja yrittää muodostaa itselleen se parhain ratkaisu.

Ap

Vierailija
10/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa näitä tsemppusviestejä!

Kiitos ja oikeasti olen todella onnellinen tiedän puolesta, jotka olette jo lopettaneet!

Mukavaa, että olette antamassa vertaistukea ja jakamassa neuvoja omalta kokemupohjalta.

Nämä kyllä innostavat minua ja mietin, että jos nyt vielä kokeilen Suurella tahdonvoimalla, päättäväisyydellä ja rukouksen turvin lopettaa.

Kun oikeasti haluan eroon. Tämäkään ei ole mikään päivän miettimisen tulos vaan pitkän ja ahdistavan olotilan siitä, että todellako haluan jatkaa ja pilata terveyteni, tavallaan koko elämäni.

Jos en onnistuisi nyt yksin niin sitten turvaudun viimeisiin oljenkorsiin. Kunhan vain pääsen vapaaksi.

Ap

Vierailija
11/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on kyllä yksi piru. Tulen jotenkin pahalla mielelle kun esim. kaupungilla näkee niitä nuoria aloittelevia tupakoitsijoita jossain piilossa polttelemassa. Onhan se varmasti silloin nuorena jännää, mutta harmittaa kun sama asia toistuu joka sukupolvessa. Nuorena pitää päästä salatupakalle ja muutaman vuoden päästä ei pääsekään enää irti vaikka haluaisi lopettaa.

En tiedä toimisko semmoinen tupakkapolitiikka, että alaikäisenä sais polttaa niin se tupakoinnin jännitys poistuisi. Vaaaroista tiedotettais ja valistettais että halauatko varmasti poltella myös loppuelämän. Tyyliin: polta vapaasti niin paljon kun haluat, valinta on sinun.

Uskoisin että tupakoinnin aloittaminen vähenisi. Korkeintaan porukka maistaisi kerran uteliaisuudesta ja lopettaisi yhteen kertaan kun ei olisi Kielletyn hedelmän tuntua. Tuskimpa kenenkään mielestä ekat savut hyvältä maistuu, enempi se kielletyn asian jännitys saa jatkamaan.

Vierailija
12/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on kyllä yksi piru. Tulen jotenkin pahalla mielelle kun esim. kaupungilla näkee niitä nuoria aloittelevia tupakoitsijoita jossain piilossa polttelemassa. Onhan se varmasti silloin nuorena jännää, mutta harmittaa kun sama asia toistuu joka sukupolvessa. Nuorena pitää päästä salatupakalle ja muutaman vuoden päästä ei pääsekään enää irti vaikka haluaisi lopettaa.

En tiedä toimisko semmoinen tupakkapolitiikka, että alaikäisenä sais polttaa niin se tupakoinnin jännitys poistuisi. Vaaaroista tiedotettais ja valistettais että halauatko varmasti poltella myös loppuelämän. Tyyliin: polta vapaasti niin paljon kun haluat, valinta on sinun.

Uskoisin että tupakoinnin aloittaminen vähenisi. Korkeintaan porukka maistaisi kerran uteliaisuudesta ja lopettaisi yhteen kertaan kun ei olisi Kielletyn hedelmän tuntua. Tuskimpa kenenkään mielestä ekat savut hyvältä maistuu, enempi se kielletyn asian jännitys saa jatkamaan.

Tupakointi on ollut jo aikanaan sallittu alaikäisille, ei se sitä vähentänyt. Useampi koukuttui.

Vierailija
13/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nahkasikarin tupruttelua...

Vierailija
14/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka kokeiltu tupakasta vieroitukseen. Toimii.

Vierailija
15/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä lopettaa sen turhanpäiväisen   tupakanpolton ja siirtyä paljon sitä laadukkaampiin,raaka-aineeltaan  puhtaampiin  ja miellyttävämpiin poltettaviin, jota voi tuottaa jopa itse sitä kasvattamalla. (enempää vihjeitä en anna siitä mitä tarkoitan, mutta uskoisin että aika moni lukija jo arvaakin sen oikean 'rehun' nimen )

Sitä ei tule poltettua kuin yksi tai kaksi itse pyöritettyä sätkää päivässä, joten kulutus on paljon pienempi, kuin tupakan (sitä nautintoaineenaan polttavilla )

Paitsi, että sitä vakituiseen polttava, eli siis tupakoitsija ei saa mitään fyysisesti koettavaa nautintoa tavastaan, joka ei itse asiassa ole hänelle enää mitään  muuta kuin pelkkä fyysiseksi rasitteeksi muuttunut huono tapa.  

Vierailija
16/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on ollut jo aikanaan sallittu alaikäisille, ei se sitä vähentänyt. Useampi koukuttui.

Niin laillista, mutta periaatteessa kiellettyä kun esim. kiiinnijäädessä oli tiedossa selkäsauna tai joku muu rangaistus. Psykologinen vaikutus oli siis se että tupakka näyttäytyi nuorelle jännänä aikuisten juttuna silloin samoin kuin nykyään.

Se tupakoinnin 'kielletyn hedelmän" maku pitäisi saada pois. Vaaroista kerrottaisiin ja tiedotettaisiin että aiheuttaa nopeasti riippuvuuden. Mutta valinta jätettäisiin itselle. Ei pelkästään lain puolelta mutta vanhemmat voisivat sanoa nuorelle että polta vaan, omapa on terveytesi eikä haluta että pilaat terveytesi mutta päätät itse.

Aika harva varmasti alkaisi tupakoitsijaksi tuollaisessa ilmapiirissä.

Vierailija
17/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nahkasikarin tupruttelua...

ruskee talo

Vierailija
18/21 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
19/21 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/21 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tupakasta eroon 50 vuoden jälkeen! Käytin kielenalustabletteja melkein puoli vuotta, lopulta vain yhden iltaisin, kun kävin vuoteeseen lukemaan. Siitä sai hyvät kicksit.

Nyt tuosta on kulunut melkein 3 vuotta ja vieläkin tunnen haikeutta joissakin tilanteissa. En kuitenkaan enää sorru. TOISTAISEKSI ei ole ilmaantunut mitää tupakoinnista johtuvaa vaivaa. Olen normaalipainoinen ja liikun paljon (ja vanha).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan