Kun olen ollut harjoittelussa lasten parissa, olen tajunnut etten halua omia lapsia
Eli pakollinen harjoittelu lasten parissa (hoitoala). No olipas mieltä avartava harjoittelu. Tuli tajuttua, etten todellakaan halua lapsia. Huh.
Kommentit (12)
Tuon takia peruskouluissa, viimeistään lukiossa pitäisi olla vastaava pakollinen harjoittelu lasten parissa. Niin useampi pääsisi nauttimaan lapsettomasta elämästä.
Hyvä, kun tajusit sen nyt.
Mä en välitä yhtään toisten lapsista. Enkä voi kuvitellakaan, että nuuskuttaisin eli haistelisin jonkun toisen vauvaa. Hyi. Oman vauvani tuoksu on maailman ihanin haju.
Ap, kerro lisää. Mitkä asiat tarkkaan ottaen saivat sinut tulemaan tuohon tulokseen? Olivatko lapset sinusta jotenkin ällöttäviä, työläitä, tyhmiä tms?
Vierailija kirjoitti:
Taidat valehdella itsellesi.
Todella outo kommentti. Ap on juuri tehnyt elämänsä mullistavan oivalluksen, joka tulee antamaan hänelle upean elämän ja tulevaisuuden. Ja sinä vähättelet. Onko sinulla kenties omia lapsia?
Olen ollut töissä päiväkodissa, ja vaikka nekin lapset olivat söpöjä, sukulaislapseni ovat vielä söpömpiä ja ihanampia minun silmissäni. Joten minun on helppo uskoa, että tuo "se on eri asia omien lasten kohdalla" pitää paikkansa. Päiväkodissa joutuu myös kohtaamaan suuren määrän lapsia yhdellä kertaa, ja se saattaa säikäyttää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minulla taas vain vauvakuume paheni harjoittelun aikana. Tosin suurimman osan harkasta olin nuorten parissa, mutta mahtui sinne yksi vähän nuorempikin pikkuinen.
No, se tosiaan on ihan eri asia omien lasten kanssa. Vähän sama kuin koirien. En pidä muiden koirista, mutta meidän koira on mukava ja söpö. En niin hirveästi välitä myöskään muiden lapsista ja jotkut ovat suorastaan ärsyttäviä, mutta omani...ne ovat parasta maailmassa. Vauvoista tykkään kyllä aina, mutta omani ovat olleet tietysti kaikkein ihanimpia. Mutta ei se mitään, jos et halua lapsia, se on ihan okei. Jotkut tykkää perhe-elämästä ja jotkut ei. Minulle lapseton elämä on yhtäkuin harmaa tylsyys, mutta ymmärrän, että lapsettomat ehkä ajattelevat minun elämästäni samoin. Jokainen on onneksi vapaa valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Odotapas kun lapselliset tulevat kohta selittämään tänne, että "se on eri asia oman lapsen kohdalla :)"
Joo tai "kukaan jolla ei ole omia lapsia ei voi ikinä ymmärtää" tai "olet niin itsekäs" tai "biologinen kellosi herää huutamaan kuin palosireeni jahka täytät 30", näin muutamia helmiä mainitakseni. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotapas kun lapselliset tulevat kohta selittämään tänne, että "se on eri asia oman lapsen kohdalla :)"
Joo tai "kukaan jolla ei ole omia lapsia ei voi ikinä ymmärtää" tai "olet niin itsekäs" tai "biologinen kellosi herää huutamaan kuin palosireeni jahka täytät 30", näin muutamia helmiä mainitakseni. :-)
On omia lapsia. En edelleenkään voi sietää toisten pentuja, joten on eri asia, ainakin minulle.