Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa miehelle nätisti, etten haluakaan naimisiin?

Vierailija
22.05.2019 |

Olemme olleet yhdessä noin 15 vuotta ja esikoisemme syntyy syksyllä. Emme ole kokeneet avioliittoa tarpeelliseksi ennen tätä, mutta lapsen syntyessä se tuo tiettyjä juridisia etuja. Ollaan nyt puhuttu, että mentäisiin naimisiin ihan maistraatissa ennen lapsen syntymää.

Tähän asti olen ollut siinä käsityksessä, että käytäisiin siellä maistraatissa ihan kahdestaan ja kerrottaisiin sitten läheisille myöhemmin. Mies on nyt kuitenkin kertonut ja kutsunut mukaan ainoan vanhempansa ja sisaruksensa. Tavallaan ymmärrän häntä, nämä kaksi ovat miehen ainoa perhe ja suku. Minun perheeni on kuitenkin paljon isompi, vanhempani, sisarukseni, heidän kumppaninsa ja lapsensa tekevät yhteensä jo lähes 20 ihmistä. En mitenkään voi jättää perhettäni kutsumatta ilman, että he loukkaantuvat syvästi, jos mies kutsuu omansa. Olemme kuitenkin aika läheisiä, enkä tahdo aiheuttaa pahaa mieltä. Jos menemme naimisiin ihan kahdestaan, en usko kenenkään siitä loukkaantuvan (paitsi miehen perheen, kun heille on jo asiasta kerrottu).

Minä en kuitenkaan halua mennä naimisiin noin monen ihmisen läsnäollessa. Jännitän sosiaalisia tilanteita ja huomion keskipisteenä olemista todella paljon ja siinä onkin varmaan suurin syy, miksi olen suhtautunut nihkeästi häihin koko pitkän suhteen ajan. Pelkään, että saan paniikkikohtauksen, enkä pysty menemään paikalle ollenkaan. Lisäksi toinen vanhempani aiheuttaa varmasti asiaan liittyen jotain draamaa (tässä toinen syy, miksen ole halunnut naimisiin). Myös tuleva vauva jännittää, en jaksaisi stressata enää mistään turhista hääjutuista, kun en mitään häitä koskaan halunnutkaan.

Mies ei tunnu ihan ymmärtävän näkökantaani. Hän ei ymmärrä, että vain hänen perheensä ei voi olla paikalla. En nyt halua loukata häntäkään, mutta haluaisin perua koko naimisiin menon ainakin toistaiseksi. Parisuhde on hyvällä mallilla, joten en halua erota tai muuttaa mitään meidän välillä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen kovasti tuota, miten aikuisen ihmisen elämä pitäisi mennä suvun ehdoilla. Totta kai te menette naimisiin silloin  kun haluatte ja missä haluatte ja juuri niiden läsnäollessa ketä te sinne haluatte. Jos joku tuosta "verisesti" loukkaantuu, niin se on kyllä ihan hänen murheensa ja häpeänsä.

Ei elämää voi elää jatkuvasti sillä tavalla, että kuulostelee ja pelkää mitä suku/ystävät/työkaverit ajattelevat. 

TÄMÄ! Myös tuo viimeinen lause.

Vierailija
22/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

J.s.s.A.p.

J.S.S.N.P.K.M

Briteissä se olisi LTP ASAP

HTH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, että maistraattiin ei mahdu kuin todistajat.

Vierailija
24/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te voi mennä naimisiin ihan keskenänne, ja sitten pitää myöhemmin sellaiset hääjuhlat, jotka molemmille sopii? En nyt muutenkaan ihan ymmärrä tätä kuviota. Voiko naimisiin meno (joka on pääasiassa varallisuusoikeudellinen oikeustoimi) olla jostain bileistä kiinni?

No sitähän se ap yrittää, mutta miehensä oli kutsunut jo kaksi sukulaistaan. Ja ongelma on se, että joku tässä yhtälössä loukkaantuu, joko ap:n sukulaiset, jotka jäävät kutsutta (vaikka miehen sukulaiset olivat paikalla) tai miehen sukulaiset, joiden kutsu peruttaisiin.

Vierailija
25/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kutsuisi vain vanhempiasi ja sisaruksiasi, ilman puolisoita ja heidän lapsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän