Pääsin työhaastattelussa toiselle kierrokselle!
Kommentit (14)
Miettikää niitä jotka eivät pääse edes ensimmäiselle kierrokselle sadoista hakemuksista huolimatta ja aktiivimallin rankaisemana. Meitä pidetään rajalla nykyään tarkoituksella, josta on helppo pudottaa pois kelkasta...
Vierailija kirjoitti:
Miettikää niitä jotka eivät pääse edes ensimmäiselle kierrokselle sadoista hakemuksista huolimatta ja aktiivimallin rankaisemana. Meitä pidetään rajalla nykyään tarkoituksella, josta on helppo pudottaa pois kelkasta...
Kuulostaa ihan joltain tv viihde peliltä. Sä tipuit nyt pois. Sut on äänestetty pois etc.
Hyvä sinä. Mille alalle haet töihin?
Hyvä sinä!
Toiselle kierrokselle yleensä valitaan 2-3 pätevintä hakijaa ensimmäisen haastattelun perusteella. Paikalla saattaa olla yhtä pykälää isompi pomo, eli tulevan esimiehen esimies, tehtävästä riippuen. Ekassa haastattelussa käydään läpi yleensä CV ja työhistoria, toisessa haastattelussa keskitytään sitten tehtävässä tarvittavaan osaamiseen ja miten sinun osaamisesi mätsää tähän haettuun tehtävään. Lisäksi kiinnostavat sinun tulevaisuuden suunnitelmasi ja motivaatiosi tehtävää kohtaan.
Lue hakuilmoitus uudelleen ja kertaa tietosi yrityksestä. Mieti valmiiksi miksi olet juuri oikea valinta haettuun tehtävään ja mikä siinä erityisesti sinua kiinnostaa. Ole valmis kertomaan missä haluat olla viiden vuoden kuluttua.
Tsemppiä!
Ja siitä siten kolmannelle ja neljännelle kierrokselle jne....
Minut valittiin monien semifinaalien kautta finaaliin ja valittiinkin töihin, mutta ehdin jo mennä toiseen työhön. En jaksanut enää odottaa näitä jatkoja. Rasittavia!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä!
Toiselle kierrokselle yleensä valitaan 2-3 pätevintä hakijaa ensimmäisen haastattelun perusteella. Paikalla saattaa olla yhtä pykälää isompi pomo, eli tulevan esimiehen esimies, tehtävästä riippuen. Ekassa haastattelussa käydään läpi yleensä CV ja työhistoria, toisessa haastattelussa keskitytään sitten tehtävässä tarvittavaan osaamiseen ja miten sinun osaamisesi mätsää tähän haettuun tehtävään. Lisäksi kiinnostavat sinun tulevaisuuden suunnitelmasi ja motivaatiosi tehtävää kohtaan.
Lue hakuilmoitus uudelleen ja kertaa tietosi yrityksestä. Mieti valmiiksi miksi olet juuri oikea valinta haettuun tehtävään ja mikä siinä erityisesti sinua kiinnostaa. Ole valmis kertomaan missä haluat olla viiden vuoden kuluttua.
Tsemppiä!
Töihin menossa vai mitä? Tuo kuulostaa enemmän salaisen poliisin kuulustelulta.
Itse olen kuudennella kierroksella, jännittää vähän jo seuraava haastattelu :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä. Mille alalle haet töihin?
Finanssialalle.
Kiitos kaikille toivotuksista!
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Minut valittiin monien semifinaalien kautta finaaliin ja valittiinkin töihin, mutta ehdin jo mennä toiseen työhön. En jaksanut enää odottaa näitä jatkoja. Rasittavia!
Niinpä, siinäkin kestää jonkin aikaa kun ne soittaa ja ilmoitaa että sut on valittu meille töihin., tervetuloa.
Mä olen tänä keväänä päässyt yhden kerran tokalle kierrokselle, kahdesti kolmannelle ja kahdesti neljännelle (!!!) kierrokselle (eli viimeiselle).
Silti ei tärppää, työtön yhä vieläkin.
Hakemuksia tehty jotakin 130 ja 150 väliltä. Suurimmasta osasta ei kuulu koskaan mitään.
Ja haen ihan melkein laidasta laitaan töitä, palkkatoive 1600-2400 välillä paikasta ja toimenkuvasta riippuen.
Paperit on erinomaiset. Lisäksi olen työssä tällä hetkellä, mutta muuta työtä on pakko saada (määräaikainen työsopimus kesäkuun loppuun).
Mihin lie sitten aina kaatuu, kun kaikkialla kuitenkin sanotaan, että olin loistava hakija ja vaikutan mahtavalta ihmiseltä ja loistavalta työntekijältä. Silti menee ovet nenän edessä kiinni kerran toisensa jälkeen. Että työvoimapula my butt!
Tsemppiä kaikille (muillekin) työnhakuun!
En ole ikinä päässyt toiselle kierrokselle. Ensimmäisessä työhaastattelussa on tullut työpaikka tai sitten ei, nuo haastattelut ovat kestäneet noin 15 minuuttia.
Mä aikanaan ylsin kolmannelle kierrokselle asti 5-kierroksisessa haastatteluprosessissa :D:D:D
Huhhuh miten pérseestä kuulostaa nykyään tuo työnhaku. Vai toiselle kierrokselle hehh..
Kuulostaa niin siltä, että pitää oikeen myydä porvarille omaa pérsettä ja hyppiä vanteen läpi kuin joku puudeli.