"Ben Zyskowicz ei kannata poikien ympärileikkauksen kriminalisointia - 'Voisi jättää ne pippelit rauhaan'"
https://www.iltalehti.fi/iltv-kehtaako-edes-sanoa/a/f223e4f7-c356-4e57-…
"En ole sen kannalla. Olen sitä mieltä, että voisi jättää ne pippelit rauhaan. Se on hyvin vaikea kysymys, oikeustieteilijät sitä miettivät. Siinä on toisaalta uskonnonvapaus, siihen liittyy niin keskeisesti juutalaisuus ja sitten toisaalta henkilökohtainen koskemattomuus, Zyskowicz pohtii."
Kommentit (110)
Ben on vaan kateellinen kun sen letkusta on viety palanen ja samalla herkkyys . Joutuu jyystämään hampaat irvessä.
Minusta niistä esinahan palasista saisi kauniita lampunvarjostimia
PVL:n nattsit vois käydä kysymässä Beniltä asiasta strindbergin terassilla.
”Mun mu mu munastani puuttuu palanen ja se on ihan sinun näköinen”
Pakko kertoa teille kommentoijat, että parasta seksiä olen saanut ympärileikatulta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetti kunnioitusta minun silmissäni. Muuten vaikuttaa fiksulta ja järkevältä (vastasi esim. talvella hyvin asiallisesti jonkun pöllön holokausti/Suomi-vertauksiin), mutta nyt ei ymmärrä puolustuskyvyttömän lapsen koskemattomuuden tärkeyttä.
Koska menettäisi juutalaisia äänestäjiä.
Juutalaisia äänestäjiä on Suomessa niin vähän, että se ei vaikuttaisi yhtään mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Pakko kertoa teille kommentoijat, että parasta seksiä olen saanut ympärileikatulta mieheltä.
Peniksen silpomisella ei ole kylläkään yhtään mitään tekemistä sen asian kanssa.
Esinahanpaloista tehdään ryppyjä ehkäisevää kosteusvoidetta. Eikös av-mammat ole for that?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla parasta?
Vierailija kirjoitti:
Ai, no sitte! Hei av-tytöt perutaan tää äskeinen.
Voisiko joku kertoa edes yhden lääketieteellisen seikan joka tukee lasten sukuelinten silpomista?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa edes yhden lääketieteellisen seikan joka tukee lasten sukuelinten silpomista?
Se, että jotkut tyttöjen leikkaukset ovat vielä pahempia, vaikka kymmenen kertaa harvinaisempia.
Tähän se keskustelu minusta palautuu.
"Pitäisikö pojilla olla oikeus koskemattomuuteen?"
"Tyttöjen ympärileikkaus on kuule pahempi!"
"Pitäisikö pojilla olla uskonnonvapaus eli ei leikellä?"
"Tyttöjen ympärileikkaus on kuule hirveää!"
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista olekaan.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä on toisaalta uskonnonvapaus"
Saako juutalaisia kansanmurhata jos uskoo sen olevan oikein?
Se(kin) on eri asia.
Kuuluuko veret hörpätä oikeaoppisesti leikkauksen jälkeen?
Onkohan sekin eri asia? Saatana elää ja voi hyvin. Hyljemies saalistaa!
Enpä ole kuullut juutalaispoikien ja -miesten asiasta valittavan missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kuullut juutalaispoikien ja -miesten asiasta valittavan missään vaiheessa.
Miten voisivatkaan valittaa, kun eivät muusta mitään edes tiedä kun on sukuelin silvottu jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Parasta seksiä olen saanut umpisuolileikatulta mieheltä, jolta puuttuu yksi sormi ja jolla oli implanttihammas.
Silvottu esinahka laitettiin puuroon "manteliksi" ja sen löytäneelle hurrattiin.